Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 09:18:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Billigt och förhoppningsvis gott kokosmjöl  (läst 83178 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2011.12.22 - 22:11:30 »

Jag har postutdelning i min ICAaffär där jag handlar  :worshippy:  fast
nattliga promenader är inte helt fel  :whistle:
Först stod jag i kö på ICA för att betala mina matvaror i en 35 min....sedan fick jag stå i nästa kö på ICA för att få ut ett paket från Viasat i ytterligare 35 min... :mad_viking: helt jävla galet.....skall strejka på nätköp inför nästa jul....skall rita julklapparna på vykort i stället.. :lol:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #46 skrivet: 2011.12.22 - 22:17:46 »

De e bare till å flytte till mörka Småland, där har vi sevice!  :wave:
Loggat
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2011.12.22 - 22:28:13 »

De e bare till å flytte till mörka Småland, där har vi sevice!  :wave:
Vi har ju också service...bara utspritt över tre öar och glesbyggd :whistle:.....som ligger nära stan :shake_head: alla tror att vi har tunnelbana runt hörnet... har drygt 4 mil till en tunnelbana... buss varannan tim :eeek: lugn du ni i Småland kommer säker drabbas ni med..... njut av servicen medans ni kan.....
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2011.12.27 - 20:10:25 »

Idag kom det andra paketet, så nu har jag varit och hämtat ut. Burkarna var jättefina, återförslutningsbara med lock.  :clapping:

Brallorna från Amazon var precis sådana som jag hoppades, klassiska joggingbrallor med mudd och resår i midjan, inte sådär jättetjocka utan lagom. Har inte provat än, me jag ser att de inte är för stora så de funkar, om inte nu så senare. Men jag tror nu. Tänk att man ska ikläda sig Fruit of the Loom igen! Fast jag tror faktiskt inte jag hade det på den tiden när det begav sig.  :lol:

Nu ska här bakas! Tropical Traditions har mycket recept och deras kokosmjöl verkar likvärdigt. Jag tänker testa de här hamburgerbröden för de ser så goda ut. Men det får bli bara kokos, för jag tror min mandel är gammal.
http://www.freecoconutrecipes.com/recipe_Single_Gluten_Free_Burger_Bun.htm

Jag smakade på lite mjöl som det var. Det är gult eller gulbrunt nästan i färgen och jag tyckte inte det smakar kokos. Verkar lovande.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2011.12.27 - 20:18:19 »

Idag kom det andra paketet, så nu har jag varit och hämtat ut. Burkarna var jättefina, återförslutningsbara med lock.  :clapping:

Brallorna från Amazon var precis sådana som jag hoppades, klassiska joggingbrallor med mudd och resår i midjan, inte sådär jättetjocka utan lagom. Har inte provat än, me jag ser att de inte är för stora så de funkar, om inte nu så senare. Men jag tror nu. Tänk att man ska ikläda sig Fruit of the Loom igen! Fast jag tror faktiskt inte jag hade det på den tiden när det begav sig.  :lol:

Nu ska här bakas! Tropical Traditions har mycket recept och deras kokosmjöl verkar likvärdigt. Jag tänker testa de här hamburgerbröden för de ser så goda ut. Men det får bli bara kokos, för jag tror min mandel är gammal.
http://www.freecoconutrecipes.com/recipe_Single_Gluten_Free_Burger_Bun.htm

Jag smakade på lite mjöl som det var. Det är gult eller gulbrunt nästan i färgen och jag tyckte inte det smakar kokos. Verkar lovande.  :nod-yes:
Spännande...håll oss informerade :nod-yes:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2011.12.27 - 20:27:43 »

Här kommer bild. OK, jag hade bara en liten lampa tänd vid första titten. Gul-beiget är kanske en bättre beskrivning. Vilket j-a ord att skriva - beiget!  :lol1:

Ser ditt ut så här också Affe? Jag har fått för mig att det är mer vitt?

Glömde nog säga förut att det är organic, icke upphettat och allt sånt där också.


* CRW_3494.jpg (92.14 KB, 700x525 - visat 428 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2011.12.27 - 20:29:33 »

Sågspånsfärgat! Där satt det!   :lick:

Jag kunde ha brallorna. Trodde jag aldrig, bara ett X ju. Jaja, jag får beställa några i L till våren då. Fast jag misstog mig. Det är inte muddar därnere, bara resår. Ävla skit. Men de var ivf bättre modell än de från Cellbes.

De här är det. Det ser ju ut som muddar ju!  :byecry:
http://www.amazon.co.uk/Fruit-Loom-Pants-Deep-Navy/dp/B004DVTK1M/ref=sr_1_3?s=clothing&ie=UTF8&qid=1325014891&sr=1-3
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #52 skrivet: 2011.12.27 - 20:46:56 »

Mitt har också kommit men jag har inte tagit mig till konsum ännu för att hämta paketet. Jag köpte sådana där joggingbraller som du vill ha på Lager157 för 100 kr. Dom är jättesköna.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2011.12.27 - 20:51:44 »

Är det de här? Aldrig hört förr.
http://www.lager157.com/
Skitjobbig webbutik, men de ska ha en fysisk butik i stan, så jag kan ju knalla dit. Tack! :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #54 skrivet: 2011.12.27 - 20:56:56 »

Ja det är dom, har aldrig handlat på webben men vi har en butik där vi har landställe och det blir nästan alltid ett besök. Var bättre i början men basgrejer som joggingbraller är de bra på.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2011.12.27 - 20:58:42 »

Hade inga såna alls i webbutiken. Ska ta en promenad dit nån dag om det är bra väder.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #56 skrivet: 2011.12.28 - 05:51:46 »

Nu har jag bakat. Och smakat! Det blev ju toppen - det mest brödlika hittills i konsistensen tror jag. Det smakar kokos men väldigt svagt. Jag vet inte om jag skulle kunna definiera smaken som kokos om jag inte visste, men jag skulle känna att det var nåt. Det får en lite söt smak som känns lite ovan. Lite som tekaka?

Receptet funkade inte alls. Det blev en hård klump som satt fast på vispen. I panik tillsatte jag ett ägg till. Då blev jag rädd att det skulle bli för löst och hällde i en msk mjöl till. Det slutade med att jag slog i en skvätt mjölk för att få det bredbart. Det står att man ska hälla ut det i pölar men det kunde ju inte jag. Det var nog den fastaste brödsmet jag gjort. Nästa gång ska jag prova med mer mjölk. Jag läste nånstans att vätska kan vara bra så fibrerna kan svälla.

Men det blev ju bra ändå! Jättegott var det. Jag gjorde tunnare än hamburgerbröden,  som tunna tekakor. Räknade ut att med mjöl och mjölk och allt blev det precis 1 g kolhydrat per kaka. Inget att bråka om i min bok. Jättefin färg fick det också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #57 skrivet: 2011.12.28 - 06:18:19 »

det kokosmjöl jag ahr är aldeles vitt.. och smakar kokos.. det är nog typ malda kokosflingor det skulle jag tro. men det där sågspånsfärgade ser ju helt annorlunda ut ja!  :nod-yes: kanske värt att köpa det alltså?
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #58 skrivet: 2011.12.28 - 06:25:04 »

Vet inte, det är ju det enda jag smakat.

Nästa gång ska jag nog prova att blanda med pofiber. Jag gillade konsistensen, men skulle vilja ha lite grövre smak liksom. Det här var verkligen som en tekaka eller hönökaka eller liknande.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #59 skrivet: 2011.12.28 - 06:38:23 »

 :dribble: :dribble:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544