Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 06:09:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Rismjöl  (läst 4256 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2011.11.23 - 07:27:10 »

Har ju babblat i åratal om att jag ska testa och nu har jag använt det några månader. Funkar fint.

Innehåller så klart lika mycket stärkelse som andra mjölsorter, men ris tillhör ju de berömda "safe starches". Om man vill ha lite redning ibland men vill undvika vetemjöl så funkar rismjöl hur bra som helst och är betydligt billigare än arrowrot. Resultatet påminner nog om arrowrot, lite mittemellan vetemjöl och potatismjöl.

Det löser sig väldigt lätt, så det är lätt att använda. Jag strör på det i fettet ibland innan jag tillsätter vätska, det funkar, men jag tror inte man vinner något smkakmässigt på att göra bottenreding som med vetemjöl. Man kan lika bra röra ut det i vätskan och slå på.

Har inte testat det i bröd än, men det borde väl funka. Fördelen är ju i så fall att det har en helt neutral smak till skillnad från t.ex. bovetemjöl. Det står på paketet att pannkakor på rismjöl blir extra spröda och fina.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544