Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 09:26:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Wattle seeds  (läst 6394 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« skrivet: 2011.09.14 - 14:38:45 »

Wattle seeds beskrivs som en bedårande liten historia med drag av kaffe, kola, kakao och en rejäl pust hasselnötter, vem vill inte ha det? Den stora frågan är, var i helsikke kan jag köpa sådana här? De produceras i Australien och hur mkt jag än googlar sönder google så kan jag inte hitta något ställe som säljer dessa frön. Eller det är sanning med modifikation, hittade en web shop som skulle sälja dessa små delikatesser (eller verkar som man bara säljer de i mald form, vet inte) men deras hemsida funkar inte!!  :cry: Verkar som de har en "fysisk" butik i Strömstad, men när är jag där? Just det, aldrig.

Någon som har smakat? Eller ännu bättre, vet var man kan inhandla dem  :cool: Bara vet att jag kommer att älska wattle seeds  :lol1:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.09.14 - 14:51:20 »

Vad gör man med dem?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #2 skrivet: 2011.09.14 - 14:52:49 »

Äter dem  :blink:  :lick:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011.09.14 - 15:06:51 »

Jag tänkte om man skulle brygga en dryck på dem, strö dem på glassen, baka bröd på dem, äta dem istället för ris...  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.09.14 - 15:10:29 »

Jag kom på en sak. För flera år sen när alla var fascinerade av tropiska oljor, så förekom en svensk sajt som sålde australiska produkter som makadamianötter och makadaniaolja, men även torkade australiska bär och sånt. Du kunde kanske kolla med dem om de kan skaffa fram, eller de kanske redan har. Nu minns jag ju inte vad den hette, men det ska väl gå att hitta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #5 skrivet: 2011.09.14 - 15:25:58 »

Som jag förstått kan man baka bröd, göra glass, brygga kaffe och lite vad som helst på fröna.

Kan det vara AusScan du tänkte på? http://www.vastkustsemester.se/bohuslan/stromstad/shopping/ausscan-i-stroemstad.html. Det var den sidan jag menade som inte fungerar, vet inte om de lagt ner butiken, webshopen lr om sidan bara inte fungerar. Är makadamianötter också australienska? Älskar makadamianötter!!  :dribble:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011.09.14 - 15:39:46 »

Det var det säkert. De var svindyra, så affärerna kan inte ha gått så bra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #7 skrivet: 2011.09.14 - 15:45:07 »

Blir ju inte billigare att flyga till Australien för att köpa direkt  :crazy: :lol1:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2011.09.14 - 15:49:27 »

Men roligare!  :thumbsup:

Tror inte man kan beställa från Australien va? Det är väl fortfarande restriktioner vad gäller växtdelar och sånt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #9 skrivet: 2011.09.14 - 15:57:32 »

Jag vet inte hur det är med att beställa "mat". Men antog att det skulle bli jättedyrt att beställa dirket från Autstralien så har inte ens tänkt på det  :lol1:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544