Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 09:49:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: 9/11  (läst 13486 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2011.09.09 - 14:26:19 »

Kommer ni ihåg vad ni gjorde?

Det gör jag. Minns att jag inte kunde sova och gick upp och slog på TVn. Sen satt jag så klart klistrad fast jag var jättetrött och var skiträdd, trodde att det skulle bli krig som kanske skulle påverka oss också. Därför trodde jag att det hände på småtimmarna, men det var ju mitt på dagen här har jag insett nu, så jag måste ha varit sjuk eller vänt på dygnet eller nåt.

Sen kom allt hat på forum och mailinglistor, ropen på hämd och utplåning. Det positiva för mig var en liten kinesisk kille på ett stort forum där jag brukade hänga, tror han var så där 12-13 år. Han bodde i centrala New York, högt upp i ett hus och ganska nära WTC att döma av bilderna han senare visade. Han såg alltså tornen från sitt fönster. Jag gick in på forumet och där satt han och rapporterade direkt vad han såg. Han var ensam hemma och man "hörde" på det han skrev att han grät. Konstigt va? En vanlig forumtråd och jag tror det var en av de starkaste upplevelserna i mitt liv. Att "höra" honom skrika att det första tornet föll, titta upp på TVn och se det kollapsa, det var en oerhört skum upplevelse, säkert lika stark som att prata med någon i telefon som var på plats.

Senare gjorde han en liten sajt med sina bilder av tornen och manifestationen på Union Square några dagar senare. De bilderna visada bara sorg, solidaritet, värdighet och styrka. Den där lilla killen och hans bilder var min motvikt mot allt skrikande och gapande som följde. Jag kommer ihåg att jag t.o.m. postade länken till hans sajt på en mailinglista där de just satt och skrek som värst om att bomba alla muslimska ländet och länder som "skyddade" muslimer. Tänkte att nu blir jag väl bannad (eller bombad!  :tongue:) för det var helt klart från vad jag skrev varför jag ville att de skulle se sidan. Det hände inte, men jag tror inte någon av de berörda "got my point" heller.

Nåja, krig och bomber blev det ju, men inte här.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.09.09 - 14:35:45 »

Nu fick jag en sån där underlig känsla av att jag berättat det här förut... Ursäkta i så fall. Man är lite glömsk.  :blush:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2 skrivet: 2011.09.09 - 14:40:42 »

Jag minns mycket väl vad jag gjorde.

Jag var på jobbet och laddade för fredag. För visst var det en fredag? Jag skulle hur som helst träffa ett ganska stort gäng tjejer, på Kafé Vetekatten som jag höll kontakt med på ett graviditetsforum. Vi hade alla gemensamt att vi skulle föda barn under samma period.

Jag kommer ihåg vad rädd jag blev. Vi stod där på jobbet och tittade på livesändningarna på en av datorerna och visste inte om det var risk för att även Stockholm skulle bombas. Jag ringde till min man och överlade om jag över huvudtaget skulle våga åka in till stan. Men efter några timmar förstod vi att risken nog var ganska liten här i Sverige. Det var USA som var drabbat.

Men träffen på Vetekatten var dämpad och inte så fnittrig som den nog skulle ha varit annars. Vi bröt upp ganska snabbt, för alla ville hem och följa rapporteringen och krama om sina familjer.

Arma lilla kille att se allt på första parkett och inte ha någon hemma som tröstar en. Vet du hur det gick för honom sen?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011.09.09 - 14:44:01 »

Nej, jag slutade bevista det där forumet nåt år senare. Men antagligen gick det mycket bra för honom. Han gick i privatskola och var en sån där ambitiös typ. Han är säkert CEO nånstans nu eller ivf på väg att bli det.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ena
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 287


« Svara #4 skrivet: 2011.09.09 - 15:06:57 »

Allt för mycket krig och bombar ble det!

Jag var ledig eller kom just hem från jobbet, kommar inte i håg.
Min man satt och så nånting på TV da altt blev avbruten och WTC plötsligt var på skärmen.
Jag så inte första flyget men sprang in i TV-rummet när min man skreg VAD I HE......
Kommar i håg en man i vit skjorte och ryggsäck.  Panik och sanslös skräck stod målat i hans ansigte,
och som jag stod der, så jag fly nr 2.

Mycket elende, och "krig mod terrorismen" fick vi.
Och inte tror jag, att vi har blivit ett dugg klokare!

Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #5 skrivet: 2011.09.09 - 15:10:18 »

Jag minns att jag hade tvn på när det andra planet träffade det södra tornet, det var ju direktsänt.  :sad:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011.09.09 - 15:41:21 »

De ska sända en dokumentär i helgen. Den ska jag titta på. Med TV och internet känns det ju som man var med. :tongue:

Är det nån mer än jag som är gammal nog att minnas när Kennedy blev skjuten då?  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #7 skrivet: 2011.09.09 - 16:17:26 »

Inte jag i alla fall. Det är ju precis att jag minns när Palme blev skjuten, då var jag 7 år.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2011.09.09 - 16:26:00 »

Jag var 7 när Kennedy blev skjuten!  :ignore:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2011.09.09 - 17:10:03 »

jag kommer inte helt ihåg. Något om att en kompis smssade att jag skulle kolla tv men jag fattade inte helt vad det var för något. Mycket missade jag pga att jag inte kunde höra vad som sas till bilderna.

jag kommer inte ihåg när kennedy blev skjuten. Hade 6 år kvar till att bli född...


Loggat



/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #10 skrivet: 2011.09.09 - 17:27:23 »

Ursäkta att ja är petig men jag skulle ju skriva 11/9...

Min man var i USA och kom inte hem, mer kommer jag faktiskt inte ihåg. Däremot minns jag palme tydligt. Det var ju natt mellan frefag och lördag och jag var 15 år och skulle till en kompis.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2011.09.09 - 17:30:52 »

Jag med, men DE skriver ju 9/11 och det är ju ändå deras grej...

Palme minns jag så klart också. Jag fick höra det i ett socialt sammanhang av en person som led av mytomani. Kom inrusande och skrek Palme är skjuten, Palme är skjuten! Gissa om nån trodde honom? Tog nog en kvart innan nån slog på radio eller TV...  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #12 skrivet: 2011.09.09 - 18:19:40 »

Jag vet precis, vi var iväg på konferens i Nynäshamn med anledning av att vi lanserade GPRS den dagen som första operatör. Det kom liksom i skym undan så om mobilt internet inte slog direkt i sverige får vi skylla på det. Kom ut i en paus för att fika och där stod tvn på och jag såg precis andra planet köra in i tornet. Man trodde det var någon film först och det tog ett tag innan man fattade att det var direktsändning.

Nej Kennedy är jag för ung för  :flirting:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #13 skrivet: 2011.09.09 - 18:54:51 »

Jag kommer ihåg att jag kom till vardagsrummet och såg nyheterna. Jag tror att det var min man som hade lyssnat på
radio på jobbet och ringde mig.
För oss blir det lite konstigt, Ett av våra söner fyller ju år dagen innan, alltså i morgon.
Det är alltid ihopsatta, hans firande och en katastrof....
Loggat
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #14 skrivet: 2011.09.09 - 19:33:26 »

En bekant till mig fyller år den 11 september, nog finns det ju roligare dagar att fylla år på.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.027 sekunder med 22 databasfrågor.