Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 10:51:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: En sajt  (läst 2478 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2011.08.21 - 03:17:32 »

Jag trillade på den här sajten av en slump. Det är den gamla typen av hemsida, där innehavaren faktiskt skriver om det han tycker om och kan, online since 1991!

Jag blev så fascinerad av den här mannen. Han verkar ha gjort allt - forskare, hållit på med kampsport, segling, cykling.... Han är antagligen äldre och har eller har haft en läskig sjukdom. Han specificerar inte, men han har svårt att hålla balansen, kan inte kontrollera vänster hand (minst), har afasi.... Vissa saker har han fått lägga av med (segling) men han har fortsatt med kampsport och åker på långa cylkelfärder ensam. Med sig har han en laminerad lapp som förklarar hans afasi i fall han behöver be om hjälp eller om folk inte förstår honom. Hans fru, som kunde flyga, är troligvis död (han talar om henne i imperfekt). Av hans afasi märks inget i texterna.

Citat från: Peter
Someone wrote to ask me how far I had gone - what degree of belt did I hold. Ha ha. Well, while in the hospital with a serious illness, doctors told me I would never walk again, never be able to talk again, never be able to read or write or understand speech again, never be able to be a research scientist again, never be able to properly control my hands and arms, and would also probably be in pain for the rest of my life.
I feel that it was my martial arts training which helped give me the strength to keep going, not to feel sorry for myself, and to continue to notice the joy and beauty still and always available in every moment. So that is the degree of belt I have. :lol1:

Jag blev glad av den här sajten. En del människor är så positiva så man nästan skäms.

Peter's Site



Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.08.21 - 03:32:51 »

Imponerande styrka  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011.08.21 - 11:32:27 »

japp.. wow.

och så har han en "inomhusroddmaskin" som fungerar på vatten, jättekul, skickat länken till min son som är roddfanatiker (men fick sluta sin roddkarriär pga en blessyr i handen, synd för han var BRA)

Loggat



Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.025 sekunder med 23 databasfrågor.