Du låte nästan lite nyfrälst, yngve.
Håller med Mynlen. Det är olika. Konceptet smörgås är något vi är uppväxta med och det är väl inte fel om det kan åstadkommas utan bröd gjort på spannmål eller om man kan äta en pyttebit riktigt bröd ibland utan att bli sugen på mer?
Vad gäller sötning så lider för det första inte alla av sötsug. För det andra accepterar de flesta köpta produkter med små mängder tillsatta kolhydrater (korv och annan chark, mörk choklad o.s.v.). Varför blir det så fel om man tillsätter samma sak själv? Själv vill jag inte äta sötningsmedel annat än stevia, men det är väl upp till var och en. Och som du själv säger, vissa saker kräver sötning för att vara ätbara och det är väl synd att avstå från dem också? Jag gör ungefär som du, stevia i kvällschokladen. För övrigt äter jag stevia och ibland stevia+lite riktigt socker i glass och andra efterrätter, men det är ju ingen man äter ofta för det mesta.
Den amerikanska stilen, att vräka i sig massor med Splenda och liknande, det kan jag hålla med om är fel eftersom Splenda antagligen är skadligt.
[TILLÄGG]
Nu först ser jag vad rubriken på den här tråden är. Jag borde ha hållit tyst, för jag bryr mig inte ett vitten om hur man definierar LCHF. Det kan de få träta om till dödagar för mig. Och det kommer de säkert att göra också.