Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.30 - 19:30:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Är lchf bröd och sötningsmedel?  (läst 31609 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #30 skrivet: 2011.08.18 - 22:48:34 »

Jag förstår vad du menar Yngve... och önskar innerligen att mitt liv skulle sett ut så som mitt första år med LCHF
( ungefär som du beskriver ditt liv nu),
Men jag vet inte om jag hade orkat äta så alltid, ständigt, utan undantag.
Det är svårt det där att komma till mål och tillåta lite mer.
Jag tappade nästan greppet när jag fattade att jag inte tålde mjölkprodukter alls ( förutom smör och hård ost).
Det var så mycket gott som försvann på den vägen.

Sötningsmedel gillar jag inte alls, jag odlar min egen stevia eller använder socker.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2011.08.18 - 22:53:48 »

Det har jag full förståelse för. Jag blev nästan deprimerad det där ett och halvt året när jag var laktosintolerant.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2011.08.19 - 06:41:14 »

intressant tråd att följa detta.  :nod-yes: alla kommer med tänkvärda inlägg tycker jag.  :thumbsup: 
själv är jag som Mynlen.. jag lade till lite mer kolisar.. och började åter tappa vikt.  :thumbsup: så visst är det individanpassning det rör sig om. våra kroppar är olika helt enkelt.  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
yngve
Gäst
« Svara #33 skrivet: 2011.08.19 - 10:33:31 »

A propos det där ni skriver att det skulle bli alltför jobbigt med bara kött, ägg och fisk osv så vore det väl konstigt om det behövde vara det absolut enda man kan äta även vid ganska strikt lågkolhydratkost? Ingen aning om hur skickliga ni är vid spisen, vet ju att hemul är en utforskande människa som vill prova sig fram till vad nya grejer kan göra för henne och kanske finns fler som hon här. Var inte du troligtvis en av de första att utforska möjligheterna med stevia åtminstone här på forumet? Alltså, min matbas är kött i alla former, om fett kött tar jag mindre grädde i såsen eller ingen alls och i stället kanske ett gott kryddsmör till. Mumsigt! Om fettsnålt kött gör jag troligen en sås med mer grädde som jag låter smör smälta i i stället för mjöl. Till fisk passar en smör- och äggulesås bra. Majonnäs används ganska ofta särskilt till ägg. Jag äter min mat oftast just så men vill jag piffa upp maten något använder jag ofta chilli i någon form och/eller broccoli/blomkål/något salladsblad. Detta står jag inte bara ut med utan jag tycker det är god mat även. Klart jag tycker ibland att jag skulle vilja variera kosten något ibland och jag förstår de som inte vill gå till ytterligheter.
Alltså: att ett ganska begränsat urval grundprodukter kan göras attraktiva med ett okay urval tillbehör. Eller?

Vad tror ni - är trådens diskussioner, som jag tackar er för, något som skulle kunna ha något med manligt och kvinnligt att göra?
Kan ni inte ragga hit fler män förresten?
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2011.08.19 - 15:08:39 »

Du som är karl (yngve) får stå för raggandet av karlar tycker jag  :flirting: :whistle:
För det finge gärna bli fler av hankön här tycker jag....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2011.08.19 - 15:58:03 »

Annars är idalinda rätt butch tycker jag.  :biggrin1:

Yngve, du har ju rätt om att ett rätt begränsat urval funkar. Så var det ju förut också om man tänker efter. Vi har tagit bort och vi har lagt till. Men bara kött och smör låter inte som nån dröm tycker jag. Utesluter man grädden, då blir det bra segt. Det är ju den som gör det man äter så gott! Jag måste inte ha gräddsås till allt jag äter, men hur kul är t.ex. lever utan gräddsås?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #36 skrivet: 2011.08.19 - 17:33:27 »

Kanske män har lättare att bara leva på kött och fett?  :shock:
Det finns ju inom lchf några superkillar som nollar.  :fork_off:
Men finns det någon kvinna som gör det?
Det har gjorts undersökninga att familjer har bara ett fåtal antal rätter om man ser det utlagt på hela året. Jag är en sådan!  :whink:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2011.08.19 - 17:51:39 »

Äh, det tror jag inte. Det är väl de som inte gillar att laga mat då. Förresten tycker jag mig märka att det är just de som försöker vara jättestrikta som trillar dit igen och igen och igen. Kolla bara på KiF. Vet inte om det är nåt att sträva efter, att hela tiden gå fram och tillbaka mellan ytterligheter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #38 skrivet: 2011.08.19 - 18:09:20 »

Äh, de är ju det jag tror   :redface: Vet hemulen om kvinnor som nollar?
ps Nu ska jag gå på byastämma, återkommer därefter
Loggat
yngve
Gäst
« Svara #39 skrivet: 2011.08.19 - 18:37:05 »

Andemeningen i några av de ovanstående kommentarerna är väl att lagom är bäst och att vissa tillbehör behövs, individuellt vilka. Idag lunchade jag på några små (fyra jättesmå)  pannbiffar med kryddsmör och det var allt. Med kaffe efteråt var jag supernöjd.
Att "nolla" är nog mest för de desperata fast å andra sidan, det kanske är just de som i åratal jojobantat med ständiga misslyckanden som följd. Dessas desperation har jag stor förståelse för.
Småaktig fråga kanske: är män mer uthålliga?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2011.08.19 - 18:48:59 »

Kvinnor? Pja, det är ju massor som fakirar och står i. Fast inte så länge.  :tongue:

Kattmoster förr var väl rätt hardcore och KiF-Margareta säger ju att hon är otroligt känslig. Men hon pratade bara om procenten på enskilda varor förr, så det var svårt att få en uppfattning om hur mycket hon egentligen åt. Fast bara kött och smör kanske de inte äter/åt de heller. Tror ni inte det är en macho-grej det där med "absolut nollning? "Jag kan gå ännu lägre än alla andra" typ. Som Mats F och hans vLCHF. Fast det var väl mer ett försök att skapa ännu en nisch kanske. Nån som vet om han någonsin gick ner förresten?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
yngve
Gäst
« Svara #41 skrivet: 2011.08.19 - 20:17:15 »

jag är dock så tjock så min östrogen tillåter mig inte att vara macho
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2011.08.20 - 01:29:15 »

Man boobs?  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #43 skrivet: 2011.08.20 - 02:25:04 »

Här skrev jag ett långt inlägg, men det har försvunnit..  :sad:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2011.08.20 - 02:31:21 »

Du klickade nog på Preview och trodde du hade sänt inlägget... Skriv igen! Jag vill läsa.  :smile:

Jag skickade dig ett PM förresten.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3] 4 5 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544