Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 06:58:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Snart ger jag upp.  (läst 27247 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #15 skrivet: 2011.08.17 - 00:22:48 »

Mina ungdomar uppskattar plättar till frukost, om de har tid steker de dom på morgonen ( då någon har gjort degen färdigt kvällen innan)
men det går också att steka dom färdiga på kvällen innan och äta kalla med grädde och bär.
( receptet innehåller bara ägg och grädde och en nypa salt, det håller hyfsat ihop även utan mjöl, pofiber är också bra att använda)

De gillar även skarpt gröten ( som påminner om mannagrynsgröt) och den fungerar även kallt om man kokar den på kvällen och äter på morgonen. Men den innehåller lite vetemjöl.

Jag har ätit säkert 1000 frukostar under mina 5 LCHF-år bestående av makrill i tomatsås och ost på.
Allt i mickron och tanken är som att äta pizza... gott och mättande för timmar.

Jag ser inte några stora problem på din mat över dagen, du får helt enkelt prova dig fram så som de andra säger också.
Om det är bröd som lockar dig är det bäst att sluta med det och baka ersättningsbröd istället.
Vissa är sugna på godis, andra glass, potatis, chips... hos oss kan inte maken äta måttligt med gräddglass utan tar lätt en hel liter om han kommer åt, medan jag kan vara nöjd med en liten portion.
Men om jag har en rulle drömtårta i kylen, kan jag utan problem tryta en hel sådan rulle på mig på en eftermiddag.

Då är det bäst att inte ha sånt som frestar hemma.

Stå ut med suget ett tag, om du tror att du kan klara av mörk choklad utan att suget sätter på högvarv, kan det vara något att testa.
O
Loggat
Frida
Gäst
« Svara #16 skrivet: 2011.08.17 - 11:18:45 »

Drick vatten!!! Kroppen binder inte vätska när den inte får kolisar!

Koka tre ägg och mosa med smör! Allt du behöver. Själv äter jag två mosade ägg med smör oc en halv burk makrill i tomat. Varje morgon. En del tröttnar på äggen, inte jag!

Häng i lite till! En timme i taget! En dag i taget!

Japp nu sitter jag här och mitt mål idag är att dricka vatten.

Ägg gillar jag att äta. Förutom tre till frukost. Är det tokigt att koka ägg när man är lite sugen på eftermiddagen.
Loggat
Frida
Gäst
« Svara #17 skrivet: 2011.08.17 - 11:22:02 »

Mina ungdomar uppskattar plättar till frukost, om de har tid steker de dom på morgonen ( då någon har gjort degen färdigt kvällen innan)
men det går också att steka dom färdiga på kvällen innan och äta kalla med grädde och bär.
( receptet innehåller bara ägg och grädde och en nypa salt, det håller hyfsat ihop även utan mjöl, pofiber är också bra att använda)

De gillar även skarpt gröten ( som påminner om mannagrynsgröt) och den fungerar även kallt om man kokar den på kvällen och äter på morgonen. Men den innehåller lite vetemjöl.

Jag har ätit säkert 1000 frukostar under mina 5 LCHF-år bestående av makrill i tomatsås och ost på.
Allt i mickron och tanken är som att äta pizza... gott och mättande för timmar.

Jag ser inte några stora problem på din mat över dagen, du får helt enkelt prova dig fram så som de andra säger också.
Om det är bröd som lockar dig är det bäst att sluta med det och baka ersättningsbröd istället.
Vissa är sugna på godis, andra glass, potatis, chips... hos oss kan inte maken äta måttligt med gräddglass utan tar lätt en hel liter om han kommer åt, medan jag kan vara nöjd med en liten portion.
Men om jag har en rulle drömtårta i kylen, kan jag utan problem tryta en hel sådan rulle på mig på en eftermiddag.

Då är det bäst att inte ha sånt som frestar hemma.

Stå ut med suget ett tag, om du tror att du kan klara av mörk choklad utan att suget sätter på högvarv, kan det vara något att testa.
O

Tack så mycket bra tips där.
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #18 skrivet: 2011.08.17 - 14:30:58 »

Ägg är alltid bra! :lol: Gott och nyttigt!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #19 skrivet: 2011.08.25 - 10:31:45 »

För mig tog det 2 dagar sen mådde jag illa av lukten från godisburkarna. Men då äter jag inga kolisar till frukost. Jag tror boven är din frukost. Jag dricker äggmjölk kryddat med pepparkakskrydda och blandar med morgonkaffet. Jag har rätt mycket fett, smör och kokosolja och bara en äggula. Man får prova sig fram vad man gillar. Lycka till och fortsätt prata här så får du stöd och råd.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2011.08.25 - 10:33:35 »

Mycket protein på morgonen om man har sug, det tror jag på. Och inga kolhydrater som Tina säger. Grunda liksom. En redig ostomelett eller liknande. :nod-yes:

(Obs, bara vad jag läst mig till, ingen egen erfarenhet mer än att jag står mig länge på en sådan frukost)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2011.08.25 - 19:11:38 »

mmm det lät gott Tina, ägmjölk med pepparkakskrydda. Nu har jag ingen färdigblandning här i holland, någon som vet hur jag ska blanda för att få pepparkakskryddblandning?
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2011.08.25 - 19:16:02 »

Lika delar kanel, ingefära, kryddnejliga och kardemumma, allt malet. Fast i en del recept är det mindre av de två sistnämnda, men jag skulle inte minska på kardemumman ivf.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2011.08.25 - 19:19:36 »

ja se det med lika delar visste jag inte. För recepterna jag följer är oftast det ena mindre än det andra. men nejlika är ju väldigt starkt? Får väl prova mig fram sen...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2011.08.25 - 19:21:51 »

Kolla på nätet. En del har hälften så mycket av de två sista. Men som sagt, minska inte på kardemumman.  :nonono:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2011.08.25 - 19:23:57 »

Okej, det ska jag inte göra. Men recepterna på pepparkakor jag har har ingen kardemumma...  :hm-hm:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2011.08.25 - 19:25:52 »

En del saknar det. Men det ska va kardemumma!  :fork_off:
http://receptfavoriter.se/recept/pepparkakor.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #27 skrivet: 2011.08.25 - 19:51:19 »

Snälla Tina, skriv inte ordet "godisburk" fler gånger  :cry:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2011.08.25 - 20:00:28 »

 :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2011.08.25 - 20:28:29 »

Ja mamma Hemul, jag ska lägga till kardemumma!
 :worshippy:
Loggat



Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544