Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:16:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hjälp! jag behöver en billig men rolig semester!  (läst 14099 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #15 skrivet: 2011.08.14 - 19:49:35 »

En tur med finlandsfärja.... (inte mitt förstahandsval dock)

Cykelsemester med tält

Knalla någon led. Sörmlandsleden tex.

Paddla kajak och tälta. Kostar hyran iofs. Men är inte hutlöst dyrt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #16 skrivet: 2011.08.14 - 22:01:21 »

Annars kan man göra som vi gjorde, ligga hemma med maginfluensa i två veckor. Kostar noll och ingenting. Man slipper trevliga utekvällar som kostar, man slipper hemmamys som kostar, man slipper gå utanför dörren över huvud taget. Mysighetsfaktorn är inte så hög dock och den romantiska faktorn existerar inte.  :lmao: Skämt å sido, så tycker jag Tallin lät som ett mysigt alternativ. Tror man kan komma rätt billigt undan till diverse storstäder runt om i resten av Europa med. Med flyg då. Allt är ju relativt men tror inte det behöver bli så dyrt, beror så klart på när man vill åka med. När jag åkte till Paris förra året med tjejkompisarna bokade vi på expedia.se (tror det är .se). Har för mig vi betalade ca 2.500 för flyg och hotell, det var en långweekend, tycker det var rätt schyst pris med tanke på att hotellen kan vara rätt dyra. Nu bode vi inte på ngt av de trevligare hotellen, kanske ska tilläggas. I det första rummet vi fick fanns det ett litet fönster in till grannrummet  :lmao: och det gick att öppna :lmao: Som tur var höll de inte på med ngt intimare när vi, nyfikenheten besegrade oss, öppnade och stack in huvudena  :whistle: Det var inte det enda speciella med det rummet men det är en annan historia  :laugh:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2011.08.14 - 22:15:19 »

En båtresa kan vara billigare än Ullared!  :crazy:
framförallt om ni inte tar "lillan" med   :lulz:

 :lulz: ja där har du en poäng!.. å andra sidan är "Lillan" hjärtligt välkommen att följa med till Ullared om hon vill! fast hon får allt ta med egen plånbok  :flirting: ...  det finns ju i ärlighetens namn inte så mycket kläder där för oss som drar större storlekar heller tyvärr  men det är ett ypperligt ställe att handla Julklappar på!  :thumbsup: klart mycket mer för pengarna liksom!  :lol:

Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2011.08.14 - 22:32:57 »

Sorla. det låter jättemysigt. i teorin. men varken jag eller maken är i form precis.. ja om man räknar bort formen "Rund" då dvs!  :flirting: :laugh: så jag tror jag får vänta med den sortens friluftsaktiviteter ett litet tag till! .. vi är faktiskt båda gammla Scoutledare i grunden, så vi tycker om friluftsliv.. men när man inte kan knäppa igen sovsäcken pga att magen tar för stor platts så tar det bort det roliga liksom  :redface: :rolleyes:

ett annat bekymmer som vi har är att vi vill åka iväg och "göra" något!?  :confused3: jag vet inte riktigt vad egentligen... men något!... antar att både maken och jag tycker om att ha ett "mål" med resan liksom... tex High Chaparall så är ju målet rätt självklart. att besöka parken och njuta av en dag i westernstil... Ullared är det ju Shopping som gäller... men vad göra i tex Halmstad?  :blink: det är en liten mysig stad ja... men vad gör man där? annat än tittar på husen?... 
Jag antar att jag vill dela upplevelser med maken på något vis... vår resa i USA var ju ena upplevelsen efter den andra  :inlove: ... så jag antar att jag vill försöka återskapa lite av den magin här...  :blush: men då vi redan varigt på Kolmården, Borås Djurpark, Gröna Lund, Lisseberg, High Chaparall och Ullared så börjar jag känna en stor idé torka  :confused3: 
En Finlandskryssning är iof alltid mysig... vi har aldrig varigt på en tillsammans faktisk. så det kan vara kul!. ... finns det något roligt att besöka i Finland? Idalinda! du kanske har nån bra idé där?..
Tyskland har jag funderingar på också.. men vad gör man där? (förutom köper vin?) är det någon av er som varigt där och gjort något mysigt samman?... nån nöjespark, nått naturfenomen, underbar shopping... ja vad som egentligen!?
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2011.08.14 - 22:48:41 »

har ni bil? då kanske jag vet några kuliga saker i tyskland. Norra tyskland vill säga!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2011.08.14 - 22:48:44 »

För att inte tala om hur jobbigt det är att släpa med sig ett liggunderlag som är tjockt nog för att det inte ska kännas som om man ligger direkt på marken...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2011.08.14 - 23:04:15 »

Mynlen: yepp vi har bil och maken min älskar att köra  :lol: så det är inga problem! så kom med tippsen bara!!  :w00t:

Hemul: ja det där är verkligen en pina! och ju större man är. desto obekvämare blir det att ligga på ett liggunderlag  sist jag och maken tältade hade vi liggunderlag och sen en stor dubbel luftmadrass ovanpå det!  :nod-yes: :laugh: inte så speciellt friluftsmässigt kanske... men våra ryggar var hela efteråt iaf!  :thumbsup: ... tilläggas kanske ska att vi då var på ett och samma ställe hela tiden. om man ska flytta på sig så går det ju inte att hålla på med en sådan madrass!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #22 skrivet: 2011.08.15 - 10:58:46 »

Den enda nöjesparken i Finland jag känner till är Vasalandia. Vet visserligen inte ens om den finns kvar längre för är över 20 år sedan jag var där  :laugh: Går båt från Umeå, så då får ni ju en liten körtur med  :whink: Vet inte var ni bor men det brukar alltid finnas massa med roliga ställen längs vägen där man kan stanna till. En Köpenhamnsweekend och gå på tivoli kanske? Tar man färjan från Helsingborg kan man ju strosa lite i Helsingör med och sedan ta tåget till Köpenhamn :smile: Finns ju massor med saker att hitta på i Köpenhamn! Vet inte hur valutakursen ser ut just nu dock, sist vi var där var det hyfsat dyrt. Vill man bo på hotell så har ju Elite hotell ett "romantiskt paket" man kan boka, då ingår middag och har för mig det är champange på rummet med. Är man ändå i den änden av Sverige (sydvästra) så kan man ju besöka Mölle, syndens näste, också. Jättemysigt!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2011.08.15 - 11:34:06 »

Återkommer senare med mer detaljer. Men jag och Jan hade en härlig körtur genom norra tyskland förra året, när vi skulle hämta Linnea. Vi tog en liten minifärja över Elbe, den var väldigt rolig, sen körde vi runt och njöt av vackra landskapet.

Vi var också i Laboe, ovanför Kiel där har dom en Ubåt på stranden som man kan besöka, Jan är ubåtsidiot så han ville gärna dit. Det var vackert där och ubåten var väl mest interssant för honom.
Schleswig Holstein är mycket vackert landskap, googla på det så hittar du nog allt möjligt. Lubeck skulle jag nog undvika för där gör dom väldigt god marsipan  :lmao:

Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2011.08.16 - 22:49:35 »

Köpenhamn är defenitivt en möjlighet. ... på tal om danmark, är det nån av er som varigt på Legoland? jag har aldrig varigt där men är lite nyfiken  :tongue: frågan är bara om det är värt att åka dit som vuxna utan barn? ellr är det ett ställe som man bör ha barn med sig för att uppskatta?
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2011.08.16 - 22:54:00 »

Du får inte rum i de husen.  :shake_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #26 skrivet: 2011.08.16 - 23:56:56 »

Köpenhamn är definitivt ett bra ställe!
Att strosa en gång om året på Tivoli tycker jag är underbart.
Det finns så mycket där och omkring att upptäcka.
Bra mat tycker jag också finns i Danmark.
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #27 skrivet: 2011.08.16 - 23:58:36 »

Det finns mycket skyltar om logi när man kör i Danmark också
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2011.08.17 - 09:50:21 »

Legoland är jättekul, även som vuxna barn!!! Gör det!. Jag kan definitivt tänka mig att åka dit utan barn också! (fast det är 10 år sen att jag var där..:))

det är iallafall ETT hotell jag kan avråda i danmark men jag tror inte ni kommer där. Strandhotel Söndervej, just ovanför tyska gränsen. Den heter något grekiskt nu, var dyrt och var så jävla dåligt att Jan och jag flydde redan kl 7 utan frukost för vi hade knappt sovit en blund.

Om tyskland så hade jag glömt jag skulle kolla för dig. Men du kan själv nog googla på schleswig holstein och det du tycker om att göra. Vad gillar ni för något att göra? då kan jag kolla litet mer...


Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2011.08.17 - 14:13:03 »

Du får inte rum i de husen.  :shake_head:

de får väll bygga ett ordentligt hus till mig då!  :lol: :rolleyes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544