Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 11:07:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: 135 kg över havet  (läst 42905 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #75 skrivet: 2011.08.22 - 08:03:29 »

MRSMOSS... HALLÅÅÅÅ MRSMOSSSSSS!!!!
Loggat



MrsMoss
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 12


« Svara #76 skrivet: 2011.08.25 - 07:43:32 »

Här är lilla (!!) jag, nära men så långt borta :-)

Blev lite nervös av allt prat om hår och skäggväxt, haha, nej då. Jag har inte trillat av banan..inte helt. Har haft 2 skitdagar, men vaknade i morse med ny energi och viljan att gå ner en massa igen. Det blir inte alltid som man tänker sig i livet och det har jag verkligen fått uppleva den senaste tiden.

Jag skall efter 7 år som gift och 2 barn nu skilja mig. Så vi går igenom en skilsmässa för tillfället, jag skall flytta till en annan stad med ungarna, letar lägenhet, jobb, kollar på ny skola, dagis, försöker vara vän med mannen (vi bor fortfarande ihop!!), hålla familjen lugn osv. DETTA tär ngt oerhört på mig, och samtidigt försöker jag gå ner i vikt. Många tycker säkert att jag skall ta det lungt med det, men jag känner (som jag fått uppleva de senaste dagarna) att om jag gräver ner mig så kan jag äta allt, och gå upp allt igen! Men det är jobbigt...oerhört jobbigt, och därför föll jag av banan en liten stund.

Men jag skall väll klara av detta också...jag har 2 barn så jag MÅSTE klara det.

Tack för att ni undrade vart jag var :-) Nu skall jag vara tillbaka for good, haha.
Loggat

www.missionpossible.bloggplat sen.se Startvikt: 135 kg  Senaste vägningen: - 2,1 Totalt: - 7,8 kg
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #77 skrivet: 2011.08.25 - 07:58:07 »

Oj, vad tråkigt. Hoppad du kan hålla kosten. Det hjälper dig nog med det andra också eftersom de flesta blir lite coolare utan för mycket kolisar, mindre lättstressade.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #78 skrivet: 2011.08.25 - 08:26:05 »

jag tror absolut att jag hade haft lättare med min skillsmässa och allt som det sen innebär om jag inte ätit så mycket kollisar. Nu menar jag inte att allt blir lättare eller nåt, men man orkar mer och man hamnar mindre lätt i en emotionell berg och dalbana om man inte äter socker (och kh) för att trösta sig.
Loggat



MrsMoss
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 12


« Svara #79 skrivet: 2011.08.25 - 10:02:30 »

Ja jag tror också att jag kommer klara mig bättre (ja ni förstår) nu när jag inte äter som jag gjorde innan. Det där med höga berg och djupa dalar stämmer sååå bra in på mig. Och sedan vill man ju inte sitta fet och ledsen i sin lägenhet, utan ut och njuta av livet med kidsen :-)

Det är oerhört tungt, och det lättaste hade varit att äta, äta, äta. Men jag skall försöka vara starkare än så...ingenting blir ju bättre. jag får tänka så.

Tack för att ni bryr er.
Loggat

www.missionpossible.bloggplat sen.se Startvikt: 135 kg  Senaste vägningen: - 2,1 Totalt: - 7,8 kg
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #80 skrivet: 2011.08.25 - 14:03:57 »

Vad kämpigt du har det!
Jag tror ju också att du klarar svårigheterna bättre utan kh!

Kram!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #81 skrivet: 2011.08.25 - 19:57:26 »

Hej! Jag har varit på sommarlov och inte hunnit hälsa dig välkommen hit. Men va tråkigt med skillsmässa eller i alla fall jobbigt. Det kan ju vara bra också men jag tycker alltid det är sorgligt.  :bearhug:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #82 skrivet: 2011.08.26 - 21:59:46 »

Tråkigt att höra att du har så jobbig period i livet, hoppas att du orkar hålla på med kosten,
man blir så glad ändå när man lyckas gå ner!
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #83 skrivet: 2011.08.26 - 23:32:17 »

Mrs Moss
Eftersom du tar dina barn med i "bagaget" när du flyttar, tror jag allt kommer att gå väl. Man vet aldrig hur livet utvecklas och ofta blir man förvånad när man tittar i backspegeln. Jag tror och hoppas det går bra!  :flirting:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #84 skrivet: 2011.08.27 - 05:00:52 »

En stor och trösterik  :bearhug: skickar jag din väg MrsMoss  :nod-yes: jag tror du kan behöva en sådan  :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #85 skrivet: 2011.08.31 - 11:50:10 »

å här får du en kram av mej med , håll ut !!!
 :bearhug:
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
MrsMoss
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 12


« Svara #86 skrivet: 2011.08.31 - 21:50:00 »

Va goa ni är´! Jag finns kvar här men orka rinte alltid skriva.

Förra veckan var en total skitvecka när det kommer till mat. Det var typ, LCHF..vad är det?? Mådde skitdåligt av alla kolhydrater och är mer än tidigare helt insatt i vad skiten gör med mig, min kropp, mitt humör, min mage (!!) och allt annat man kan tänka sig. Gick givetvis upp några kilon. Inte kul, men orka hänga läpp för det nu ;-)

Är nu tillbaka på banan sedan söndags, och jag känner mig toppen för tillfället. Visst allt är skit, och jobbigt, men vad kan jag göra åt det just nu? Ingenting. Jag kan bara ta hand om mig, min kropp och ungarna.

Hoppas att det har gått bättre för er, och det kommer en viktupdate på måndag. Hoppas vara tillbaka på min vikt jag var innan jag vräkte förra veckan.

Kram
Loggat

www.missionpossible.bloggplat sen.se Startvikt: 135 kg  Senaste vägningen: - 2,1 Totalt: - 7,8 kg
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #87 skrivet: 2011.08.31 - 22:58:39 »

You hang in there!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #88 skrivet: 2011.09.01 - 00:07:05 »

Det låter bra; "ta hand om dej själv",  :nod-yes: för det gynnar dina barn också!
Allt har sin tid och allt kan inte bli bra med en gång  :flirting:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #89 skrivet: 2011.09.01 - 12:09:17 »

Med vanliga dieter gav jag alltid upp när jag hade fallit på något icke-bra ( bullar eller godis) och då
ansåg jag det bevisat att det inte gick och slutade.
Men nu med LCHF, känner jag mig mer snällare mot mig själv.
Att äta " fel" någon dag kostar mycket vätska i kroppen och någon extra kilo, det är klart.
Men sedan är det bara att komma tillbaks till riktig mat, stålsätta sig ett par dygn och må bra vidare.
Hejar på dig! :thumbsup:
Loggat
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544