Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 10:06:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 7   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: 135 kg över havet  (läst 42865 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2011.08.07 - 01:57:28 »

vetu. jag tror det här med att klaga på sin egen vikt är något som vi gör lika ofta som vi pratar om vädret!  :laugh: det är ju mer norm än undantag att höra kvinnor av alla storlekar gnälla över sin vikt och ev överflödiga kilon/gram än att höra någon säga att den är nöjd med sin kropp! ... nästan lite av en social norm tror jag!  :smack_head: :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #16 skrivet: 2011.08.07 - 02:06:17 »

du har nog väldigt rätt där, kwidell!  :rose:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2011.08.07 - 02:58:14 »

Klart jag har!  :lol: en kwidell har alltid rätt!!  :lick:....  :lulz:  :flirting: kanske inte alltid dårå..  :whistle: men endå!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
MrsMoss
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 12


« Svara #18 skrivet: 2011.08.07 - 08:48:16 »

Ni har säkert rätt i det att 3 kilo för en smal kan vara lite mkt som 10 kg för en tjockis. Men det är lite som ngn skrev, att om h*n då¨tycker att h*n är så fet, vad tycker dom då om lilla mig? Men det kanske är så att vänner inte ser en som så fet..ja jag vet inte, men skit samma  :whink:

Idag kommer sonen hem efter en liten semester hos min mamma, han har blivit bortskämd, så nu blir det andra bullar, haha. Nej, men jag har saknat honom som en tok, även om det har inneburit att jag har haft hela kvällen för mig själv, utan nattning nr 2. Liiiite skönt har det varit  :redface:

Skall försöka ladda inför ännu en vecka...något i mitt liv gör det extra jobbigt just nu, men jag skall klara detta för min skull. Och för mina barn. The show must go on!!
Loggat

www.missionpossible.bloggplat sen.se Startvikt: 135 kg  Senaste vägningen: - 2,1 Totalt: - 7,8 kg
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2011.08.07 - 10:19:05 »

Jooodå du kommer nog att klara det. Även om det är jobbigt. Men just med den här kosten märker jag att jag är lugnare inför en hel del problem. Bara att fortsätta :)

Skönt att ungen är hemma igen. kommer inte ihåg om jag såg något om åldrarna på barnen?

Även om jag har varit 120 (eller 125 enligt en annan våg) som mest har jag aldrig känt mig riktig tjock eller fet. Jo, ibland förstås när jag inte kom in i vanliga kläderna eller fastnade i armstöden av vissa stolar..  :lulz: Få se hur jag känner mig när jag nått min målvikt :) 
Loggat



/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #20 skrivet: 2011.08.07 - 16:13:46 »

Håller med Mynlen! Kosten i sig gör en mer balanserad. Så även om det är tufft så kan iaf jag orka med mig själv och min omgivning som jag inte riktigt gjorde på blandkost.

Vill bara säga att jag aldrig kallat mig för fet. (menar inte att någon påstått det, vill bara förklara vem jag är) Jag har försökt att tänka mig för vad jag säger och till vem. Inte minst när man har barnen omkring sig.

Vill du ha pepp och hjälp - komma på vad du ska äta eller någt annat, så hojta! Vi finns här!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #21 skrivet: 2011.08.07 - 16:48:18 »

Hej och välkomen! Jag ser att du har blivit väl omhändertagen.  :flowers:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #22 skrivet: 2011.08.07 - 18:42:34 »

Hälsar också hej och välkommen!!  :wave:

Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
MrsMoss
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 12


« Svara #23 skrivet: 2011.08.11 - 22:30:52 »

Hej!!

Har varit några dagar hos min goa mormor med barnen. Ngn undrade hur gamla dom är, sonen snart 6 år och dottern har precis fyllt 1 år.
Hon har ju givetvis inget internet, och jag kände hur det kliade i fingrarna efter någon dag :-) Beroende..ja!
Maten gick bra, lite jobbigt att inte vara hemma med min mat, i mitt kök, och laga det jag vill äta, men jag försökte göra bra val. Åt ingenting jag inte skall göra. Kräftor och räkor blev det en kväll..mums säger jag bara.

Min mitt-i-veckan-vägning visade att jag gått ner till 128,7 kg, så 0,6 kilo än så länge denna veckan. Hoppas komma till 1,5 kilo som förra veckan.

Jag kämpar på, ser min målbild framför mig och fokuserar på resan!
Loggat

www.missionpossible.bloggplat sen.se Startvikt: 135 kg  Senaste vägningen: - 2,1 Totalt: - 7,8 kg
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2011.08.11 - 22:39:14 »

 :thumbsup: Härligt att det går frammåt! och 0,6 kilo ner är absolut inte dåligt heller!   :worshippy: speciellt när du varigt hos någon annan och ätit också.. då har man ju inte rikltigt samma möjligheter att styra. men toppen att det verkar ha gått så bra!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #25 skrivet: 2011.08.11 - 23:25:46 »

Ja, visst är det tufft när man inte får kolla till vännerna på ett par dagar!  :lmao: Grattis till det stilla tuffandet åt rätt håll!  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
MrsMoss
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 12


« Svara #26 skrivet: 2011.08.12 - 00:13:30 »

Tackar tackar. ja det känns toppen att jag kan äta som jag gör, och att det går neråt.
Mitt första större delmål är ju att nå 100 kg, och det vill jag klara till julafton. det blir ca 1,5 kilo/vecka..känns som om jag kan klara det.
Jag skall köpa ett gåband hade jag tänkt..blir inte så många ursäkter med väder och vind, ungar som inte vill gå ut etc. Jag kan gå när jag vill, när dom sover.. Jag har även Zumba hemma som jag får damma av. Jag tyckte det var roligt de få gånger jag provat, men ganska svårt att shaka loss i min storlek :-)

Nej nu måste jag få min skönhets sömn...och lillan vaknar om några timmar  :shock: :lol:
Loggat

www.missionpossible.bloggplat sen.se Startvikt: 135 kg  Senaste vägningen: - 2,1 Totalt: - 7,8 kg
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #27 skrivet: 2011.08.12 - 04:31:31 »

Nu kommer surtant in MrsMoss. Räkna inte med att gå ner 1.5 kg per vecka. Ha det som mål. 1 kg per vecka är vad man vanligen går ner när man roar sig med bantning, så 1.5 är mycket bra! Det går ner och det går lite upp, och det svänger hit och dit. Dessutom går det alltid snabbare i början när man ändrar vanor.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2011.08.12 - 04:40:42 »

hejsan corny vännen!  :wave: :bearhug: trevligt att du tittar in! 
surtant skulle jag nog inte beskriva dig som. snarare som realist eller försiktig!  :nod-yes:  tyvärr så måste jag nog hålla med Corny i den här saken MrsMoss. inte för att vara elak eller så utan för att vara realistisk. hur trist det än låter.  :sad: när jag lade om kosten så rasade kilona i början  :nod-yes: de första veckorna tappade jag både 2 och 3 kilo på en vecka!... men sen lugnade det ner sig. och planade för mig ut på ungefär 0,5 kilo i veckan.  :smile: något som är en rätt perfekt hastighet för en hållbar viktnedgång. hur trist det än låter.  :shy: så att sätta upp fler delmål än 100 kilos gränsen är att rekomendera! när du når den har du endå tappat 35 kilo!! ...  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2011.08.12 - 09:22:21 »

jag ville skriva samma. 1.5 kg/vecka är litet orealistiskt!. Ibland kanske det händer en gång att du går ner så mycket men 0,5 kg per vecka genomsnittligt är normalt.

Att röra på dig är bra, men det påverkar viktnedgången knappast. Så börja inte överdriva motionen, för muskler väger mer än fett, då kan det ta längre tid för vågen att visa under 100.. :)

ett delmål är perfekt att ha. mitt första är under 100, och sen till jul vill jag försöka vara 90 men det tror jag inte jag lyckas med. Spelar inte så stor roll heller, det kommer som det kommer.
Loggat



Sidor: 1 [2] 3 4 ... 7   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544