Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 20:21:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 7   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: 135 kg över havet  (läst 42888 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
MrsMoss
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 12


« skrivet: 2011.08.06 - 10:31:07 »

Hej!!

Jag påbörjade min LCHF resa den 25/7/2011 på ofantliga 135 kg. Det känns ibland överväldigande, men just nu bra. Jag har en målvikt på 80 kg för tillfället, men den kommer nog att flyttas ner lite ju närmare mitt mål jag når.
Jag har i dagsläget gått ner till 129,4 kg och detta på bara 13 dagar. Jag känner mig peppad, och oerhört glad över att LCHF verkligen fungerar för mig.

Har haft ett enormt sockerberoende, med mackor, bullar och godis som min favorit drog. Har inte ätit ngt av detta under denna perioden, bara det känns stort.
Jag har långt kvar till mitt mål, men det känns som om jag kan nå det.

Följ mig gärna i min blogg: missionpossible.bloggplatsen. se

Vi hörs!!
Loggat

www.missionpossible.bloggplat sen.se Startvikt: 135 kg  Senaste vägningen: - 2,1 Totalt: - 7,8 kg
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.08.06 - 16:33:43 »

Hejsan!  :wave:

Då är du i samma klass som jag och kwidell och det är inte det sämsta!  :whink: Vi har också legat på den viktnivån.  :nod-yes:

Jag ser att du gick med här dagen innan du började lowcarba. Var det vi som inspirerade dig?  :tongue:

Du har ju tappat kilon jättefort! Då vet du åtminstone att kosten funkar för dig. Jag tror faktiskt att den är så att det funkar bäst för sockerråttor, vad gäller vikten alltså.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2011.08.06 - 18:31:29 »

 :wave: Roligt att du vill berätta om din resa!!
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011.08.06 - 20:37:04 »

hej och välkommen, ska bli spännande att läsa resten av din resa!
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.08.06 - 21:55:43 »

Hejsan!  :wave: Ja som Hemulen skrev så ligger vi i samma viktklass.  :nod-yes: min startvikt var 138,7.. så vi började ju nästan gämsides!  :flirting: :laugh: .. jag är nu inne på 3:e året med LCHF och trivs bra med det. min viktresa har inte gått spikrakt neråt tyvärr... men det gjorde ju inte resan uppåt heller  :flirting: huvudsaken är att må bra!  :nod-yes:
ser fram emot att följa din viktresa MrsMoss  :flowers:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
MrsMoss
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 12


« Svara #5 skrivet: 2011.08.06 - 21:58:43 »

Kul att det var några som hade svarat..det tackar jag för.

Är medlem på matdagboken, och såg att det var en av medlemmarna som tipsade om denna sidan, och när jag kollade runt här lite kände jag mig ännu mer säker på att det var just LCHF som jag skulle testa. Så ja..på sätt och vis var det ni som satte bollen i rullning  :whink:

Jag har varit nere på 80 kg, för snart 5 år sedan, men då var det efter en pulverdiet. Och det ser ni ju hur det gick att behålla den viktminskningen.
Har sedan försökt 3 gånger till med pulver, men det funkade inte alls. Har verkligen försökt allt, men detta är den enda jag känner kommer funka hela vägen. Ja menar, man får äta gott, äta sig mätt och må bra i kropp och själ  :smile:

Ha en bra kväll!!
Loggat

www.missionpossible.bloggplat sen.se Startvikt: 135 kg  Senaste vägningen: - 2,1 Totalt: - 7,8 kg
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011.08.06 - 22:04:13 »

 Sicken tur att du hittade hit! :hugsmile: Här finns en hel drös med bra recept och många snälla vänner som ställer upp som bollplank och även utdelar en och annan  :spank_u: vid behov!  :flirting: :lol: så känn dig som hemma!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
MrsMoss
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 12


« Svara #7 skrivet: 2011.08.06 - 22:09:38 »

Tack Kwidell  :smile:
Ja en spark i rumpan kan man behöva ibland. Härligt att det finns likasinnade människor som förstår hur det är att vara överviktig. Ibland blir jag galen på vänner som klagar om sina 3 kilo som sitter på fel ställe. Jag orkar inte kommentera längre! Nej här kommer jag trivas tror jag bestämt!

Loggat

www.missionpossible.bloggplat sen.se Startvikt: 135 kg  Senaste vägningen: - 2,1 Totalt: - 7,8 kg
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2011.08.06 - 22:10:18 »

Bara att köra på då när det går så bra för dig! Det kommer nog att gå som smör, ska du se.  :clapping:

Jag hör ju till dem som det inte funkar så klockrent på vad gäller vikten. Jag måste begränsa mängden jag stoppar i mig också och "strikt LCHF" är inget bra alternativ för mig. Men! Jag går ner på en högre kalorinivå än jag skulle göra på normalkost och jag behöver inte vara särkilt hungrig jag heller, så nog finns det fördelar även för oss som det inte går som på räls för. Eller rättare sagt, på normalkost gick jag inte ner alls, men jag gick inte så lågt som till pulver heller, men betydligt lägre än jag ligger nu. Och hälsofördelarna är stora och uppväger att kartan inte är ritad för mig riktigt.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2011.08.06 - 23:09:29 »

Jo det där med vänner som klagar över nått kilo som sitter fel har man ju råkat ut för mer än en gång!  :rolleyes: men för dem så är det ju ett lika stort problem som de 30+ kilon som vi själva retar oss på  :whistle: ... jag brukar försöka tänka så... och räkna till 10 väääääldigt långsamt!  :rolleyes: :flirting: :laugh: det jag tror att våra vänner har svårt att förstå ibland är ju villken effekt deras klagan har för oss!  :sad: för om de klagar på att de är "feta" och "Tjocka" när de har max 0,5 kilos övervikt... ja vad blir då inte vi i gämförelse!  :blink: ... men jag tror inte att ¨någon som aldrig varigt stor själv kan förstå villken press vi upplever.. ifrån alla håll!  :blink: ... sen är jag också övertygad över att våra vänner inte ser oss som stora heller!  :tongue:  :flirting:

Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #10 skrivet: 2011.08.06 - 23:14:13 »

Välkommen! :flowers:

Fast vi är några här också som gnäller på 3 kg, men du får stå ut med oss :flirting:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2011.08.06 - 23:18:00 »

 :laugh: det är skillnad på follk och follk LO!  :flirting: :bearhug:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2011.08.06 - 23:18:20 »

Så här gör vi med de gnällspikarna!  :club_idiot:

:whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2011.08.06 - 23:19:07 »

 :thumbsup:  :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #14 skrivet: 2011.08.07 - 01:03:32 »

Välkommen hit, MrsMoss!

Pulverdieter är något som jag ryggar för även om jag tjock som en tunna! Hellre då Kålsoppsdiet som iaf innehåller lite naturlig näring, även om inte heller det är optimalt. Kul att du har hittat ett sätt att gå ner som funkar bra för dig! Starten var ju minst sagt imponerande!!!  :clapping:

När det kommer till folk som klagar på mindre viktuppgångar är jag väldigt benägen att förstå dem. En gång i tiden var jag smal, och då kändes 3 kilos uppgång som tio gör nu. Tror att det har med den procentuella uppgången att göra. Fast på den tiden var det inte lika roligt att gå ner, så av någon anledning slutade jag med det, och gick bara upp istället.  :shy:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: [1] 2 3 ... 7   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544