Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 00:11:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: 135 kg över havet  (läst 43882 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2011.08.12 - 22:49:54 »

kanske ska tilläggas vad du väger också mynlen  :whistle: :flirting: men eftersom ajg veeet att vi just nu väger lika mycket så kan jag kompletera det åt dig!  :lol: :flirting: 106,6 kilo.så en minskning på 16,6 kilo till Jul är rätt realistisk.  :nod-yes:

MrsMoss jag hoppas verkligen inte att du tagit illa upp av våra komentarer nu vännen  :redface: vi hejjar på dig precis lika mycket som förut!  :thumbsup: men jag vet att i alla fall jag är rädd att du ska tappa sugen eller känna dig misslyckad om du inte når upp till ditt mål  :sad:  :hugsmile:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2011.08.12 - 22:52:35 »

Herre jösses vad alla har bråttom! Mitt mål är 90 till våren och då är jag i alla fall bra mycket lättare än ni!   :biggrin1:

*duckar*
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2011.08.12 - 23:12:54 »

 :lulz: In your Derams Hemul!  :lulz: det skiljer då inte många kilon på oss nu inte!  :devil: passa dig du bara!.. på beach 2113 är det dax för bikini!  :lol: då får vi alla posera riktigt snygt framför kameran och göra oss en egen Fetbobba kalender!  :flirting: :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2011.08.12 - 23:16:33 »

kwidell, beach 2113 är jag inte mycket värd att se på.. det är jag övertygat om. skrynklig värre om jag inte då består ur små askpartiklar...  :laugh:

Du har rätt, borde sagt min vikt. Den svävar runt 106,9 nu, det var den iallafall i morse. På söndag är det officiell vägning igen och då hoppas jag den ligger under 106,vaddetnuvar förra söndagen. jag HOPPAS på 105,9 men man vet aldrig. Det sköna är att inte vara så fixerad på vikten längre så länge den går ner litet varje gång.

Hemul, du vinner säkert. jag tänker inte springa omkring dig. Vågar inte... *håller fingrar crossad bakom ryggen så att Hemul inte ser*
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2011.08.12 - 23:31:32 »

 :lmao: :lulz: :lulz: :lulz: hoppsan så tokigt det kan bli!  :redface: :lulz: 2013 menade jag ju så klart!!!!  :lmao:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
MrsMoss
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 12


« Svara #35 skrivet: 2011.08.14 - 06:54:18 »

Nej här är det igen som tar illa upp..att ni tycker det är orealistiskt är helt ok för mig  :flirting:
Jag kommer inte tappa suget för att jag inte klarar av att nå målet, det kommer jag göra på ett eller annat sätt. Möjligen går jag vara ner 1 kg/vecka, men jag dör inte för det.

Igår var det en heldag på Liseberg som stod på agendag. Vad som hade kunnat bli en frosserifest, slutade mkt bra. Jag drack en massa massa vatten, åt lite kyckling och sallad, lite ost och nätter, frukost innan jag åkte, och något ägg på kvällen. Jag var mätt och nöjd.
Veckans vägning sker imorgon...spännande! Bara det blir minus är jag glad.
Loggat

www.missionpossible.bloggplat sen.se Startvikt: 135 kg  Senaste vägningen: - 2,1 Totalt: - 7,8 kg
MrsMoss
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 12


« Svara #36 skrivet: 2011.08.15 - 08:42:55 »

Idag stod vågen på 127,2 kg, minus 2,1 kg sedan förra veckan! Jag är glad...jag går ner, är mätt hela tiden och mår bra! Kan det bli bättre än så när man bantar?

Idag åker lillebror hem efter att ha varit här sedan i onsdags, och innan dess var jag ju hos mormor i 3 dagar. Så detta blir första gången på över 1 vecka jag sitter själv ikväll. Dom har ju hjälpt mig att inte äta strunt när dom har varit med mig, så nu måste jag ha samma fokus när jag är ensam. Det hoppas jag att jag skall klara av. Sötsuget har blivit mkt bättre, hoppas att det inte visar sig för många gånger denna veckan :-)

Lycka till alla andra kämpare!
Loggat

www.missionpossible.bloggplat sen.se Startvikt: 135 kg  Senaste vägningen: - 2,1 Totalt: - 7,8 kg
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2011.08.15 - 08:58:07 »

 :clapping: Härligt bra resultat!!!  :yay: :clapping: Blir så glad för din skull!  :w00t:  :thumbsup: håller tummarna att sötsuget håller sig borta nu famöver då.. även när du inte har någon hemma som "slår dig på fingrarna" så att säga  :flirting: men detta kommer du klara galant!!  :clapping:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2011.08.15 - 11:37:57 »

jo du klarar det. Se bara till att inte ha sånt hemma du älskar!!! Och om du har godis eller nåt så är det TILL BARNEN OCH INTE TILL DIG!!!
 :angrywife: :fork_off:

GRATTIS till minskningen!!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #39 skrivet: 2011.08.15 - 13:50:09 »

Fantastiskt! Grattis! Ett tips. Om sötsuget blir för svårt...surfa in hit till oss. Vi är söta så det räcker!  :whistle: :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
MrsMoss
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 12


« Svara #40 skrivet: 2011.08.15 - 18:12:01 »

Haha Sorla..ja det skall jag göra.

Tack alla, va snälla ni är. Jag kämpar med suget just nu, men det är bara för att jag är en känsloätare och det är lite jobbigt i livet just nu. Men jag skall klara av det..dricka en massa vatten och se glad ut ;-)
Loggat

www.missionpossible.bloggplat sen.se Startvikt: 135 kg  Senaste vägningen: - 2,1 Totalt: - 7,8 kg
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #41 skrivet: 2011.08.15 - 18:35:52 »

Grattis till viktnedgång!

Att se glad ut hjälper faktiskt. Självklart ska man vara ledsen och tillåta sig att vara det när man faktiskt är det, men kroppen blir gladare om ansiktet är glatt. :nod-yes:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #42 skrivet: 2011.08.17 - 16:38:09 »

 även jag vill önska dej välkommen till detta vansinnigt roliga & tossiga forum (bättre sent än aldrig)
ja du kan ju själv se/läsa vilka underbara stollar som "bor" här.  :yay:
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #43 skrivet: 2011.08.18 - 07:47:28 »

Stolle kan du vara själv!  :club_idiot:

Jag är supersmart!  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
yngve
Gäst
« Svara #44 skrivet: 2011.08.18 - 11:19:45 »

Den där kalendern ni pratar om längre upp, kan man få beställa?
Loggat
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544