Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 17:55:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Varför överäter man?  (läst 43515 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #60 skrivet: 2011.08.13 - 01:56:11 »

jo det blir en hel del i slutänden ja.  :nod-yes: men som sagt så tar det ju en viss tid innan man genomskådar det där med "ät så mycket du vill" snacket...  :rolleyes:

jo att värma oljan kan nog vara smart.... då tror jag du uppfattar den mer som olja... och tycker mindre om den kanske?...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #61 skrivet: 2011.08.13 - 02:39:56 »

Jo. Och man "åt ju upp sig" också. Fett och socker är ju rätt lika på så sätt att man vänjer sig vid en viss grad av dem. Är man van vid 4 sockerbitar i kaffet smakar det knappt sött med en bit och vice versa. Är man vad vid lättmjölk smakar helfet mjölk mumsigt som grädde. Är man van vid helfet mjölk smakar lättmjölk som om den var utspädd med vatten. Och för oss smakar helfet mjölk numera så.

Nu tycker jag de såser jag gör känns lite tunna och vattniga. Men det beror enbart på att jag vräkte på grädde och smör förut. Innan jag började med lågkolhydrat skulle jag ha uppfattat samma såser som mycket gräddiga och goda. Samma med smöret på "mackor" och dyligt.

Och för både socker och fett gäller nog att det är väldigt svårt att nöja sig med bara lite lagom när man väl fått smak på mycket.  :sad:

Litsfeldt hade ett underforum på fettskrämd som han kallade "Jag känner mig lurad". Ja, herr Litsfeldt, det är inte utan att jag också gör det. Jag har förlorat ytterligare 5 år av mitt liv för att jag lyssnade på budskap om hur man med "mycken och god mat blir av med övervikt". Men frisk och glad blev jag och det är jag tacksam över. Fast det hade ju varit roligt att bli smal också. :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #62 skrivet: 2011.08.13 - 04:09:34 »

Så sant som du skriver hemul  :sad: jag känner mig också lurad... två gånger tillockmed!  :smack_head: först med fettsnålheten och de moderna kostråden... sen med "ät så mycket fett och mat du vill" snacket.... men som du säger. det senare hade i alla fall den positiva effecten att göra en mycket friskare!  :thumbsup: om det bara inte vore för den uteblivna viktnedgången så...  :rolleyes: ... men nu är vi ju klokare!  :lol: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #63 skrivet: 2011.08.13 - 10:44:03 »

Fast du gick ju ner i början du. Växte portionerna för dig?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #64 skrivet: 2011.08.13 - 19:44:43 »

En första liten pre-rapport. Vet att det är för tidigt, men jag börjar tro att det kan funka.

Jag tog en dos igår kväll innan jag la mig, en dos direkt i morse och sedan en till på eftermiddagen. Detta för att jag tror oljan gjorde mig lite pigg igår kväll så jag får ta den tidigare.

Faktum är att jag varit mindre hungrig och tänkte mindre på mat. T.ex. var jag ute och jobbade i trädgårn, började fundera på vad jag skulle göra av köttfärsen jag tagit fram till middagen jag strax skulle laga. Normalt skulle detta ha utlöst lätt salivering hus mig och jag skulle börja bli sugen. Så var det inte nu, jag bara bestämde vad jag slulle laga och sen tänkte jag inte på det mera.

När kom in och började laga maten blev jag inte hungrig. Det brukar jag bli. Den jättestora hungern brukar sätta in när jag ätit ett par tuggor och sen växer den nästan och jag vill ha meeeer, men det får jag ju inte numera och sen går jag och är hungrig en timmer eller två och sen går det över. Inget av detta hände idag.  :eeek:

Jag har inte ätit mindre, men jag hade nog kunnat göra det. Jag vet inte ens om jag vill det, jag vill bara bli av med hungern primärt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #65 skrivet: 2011.08.13 - 19:58:08 »

spännande!! jag hoppas för dig att det kommer att fungera!! jag kan INTE tänka mig att äta en sked kokosfett, men om det fungerar på dig så möjligen jag kanske kan prova ändå.. vifåse!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #66 skrivet: 2011.08.13 - 20:15:17 »

Äsch, förut åt jag det så för att det var gott! Men det var ju det med smak. Jag är glad att jag köpte oljan nu, för jag tror den här smaklösa är mer användbar. Blev less på att saker smakade kokos förut.

Tack. Jo, jag hoppas ju jag med.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #67 skrivet: 2011.08.13 - 22:27:00 »

Håller tummarna för fortsatt positivt resultat!!!  :thumbsup:

Fast du gick ju ner i början du. Växte portionerna för dig?

nej inte egentligen. men andelen fett i portionerna ökade!  :nod-yes: om något så minskade portionerna efter ett tag... i början åt jag nästan hur mycket som helst!  :max-shock: men gick endå ner av nån konstig anledning? ....
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #68 skrivet: 2011.08.14 - 00:02:50 »

Där ser man. Hög andel fett som ska vara så slankande.  :whink:

NU blev jag hungrig. Det var faktiskt första gången idag som jag kände riktig hunger i magen. Få se i morgon om det fortsätter eller om det bara var placebo idag. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #69 skrivet: 2011.08.14 - 00:25:16 »

hoppas att du fortsätter vara Ohungrig även i morgon!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #70 skrivet: 2011.08.14 - 20:58:19 »

Nu är det ju imorgon, Hur har det känts idag Hemul?  :w00t:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #71 skrivet: 2011.08.14 - 22:09:33 »

På förmiddagen funkade det inte alls. Var snarare tvärtom faktiskt. Kände mig nästan dålig fast jag hade ätit. Nu känns det som igår. Får väl se när dan är slut (det är den inte för mig än).
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #72 skrivet: 2011.08.15 - 00:13:38 »

usch då!  hoppas att förmiddagen var en engångsföreteelse!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #73 skrivet: 2011.08.15 - 04:16:12 »

Icke sa Nicke! Jag föll till slut. Nu har jag tryckt i mig 1100 kcal extra. Och det var inte lång stund efter min kvällschokladmjölk som i sig ger drygt 600. Ett helt dagsintag på ett par timmar, ovanpå dagens mat, och jag är inte direkt mätt. Mer kött (salami) vill jag inte ha, men nåt fettigt kan jag mycket väl tänka mig.   :cool: :bang_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #74 skrivet: 2011.08.15 - 04:26:48 »

 :sad: vad tråkigt! usch sånt kan få en att tappa suget totalt! (och då menar jag inte suget efter mat då då  :flirting: ) hoppas verkligen att morgondagen ger dig bättre resultat!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544