Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 08:16:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fint skrivet!  (läst 17328 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« skrivet: 2011.07.26 - 09:42:15 »

http://www.annahallen.se/nagra-sager-jag-kan-det-har-med-lchf

hoppas bara jag inte svär i forum nu för att jag nämner ett namn som kanske inte får nämnas  :flirting: Men jag tycker det hon skriver stämmer helt!
Loggat



moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.07.26 - 11:34:57 »

Ligger mycket i det  :smile:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011.07.26 - 14:18:52 »

Vad är med Anna Hallén egentligen? Det antyds då och då att hon inte gillas av LCHFare, men varför är det så?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #3 skrivet: 2011.07.26 - 14:39:58 »

Jag tycker att hon har alldeles rätt i det hon skriver där.  :nod-yes:

Är det så att hon inte upplevs som nog strikt och därför ogillas av en del? Hursom så tycker jag att hon ofta har en poäng i det hon skriver även om jag inte alltid håller med på varje punkt.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.07.26 - 14:49:24 »

Men vaddå inte strikt? Låter ju striktare än t.ex. Annika D.  :confused3:

Har inte läst så mycket, mest när nån länkar, och jag är väl inte så förtjust i hennes upplägg heller (tycket hon är luddig och flummig med många motsägelser och har konstiga motiveringar till sina utsagor om hon har några alls), men det är ju en personlig bild och inget LCHFare brukar invända mot.

Läste senaste bloggposten nu. Där är det minsann både efterrätt och mellanmål. Det var ju helt fel enligt det länkade inlägget.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #5 skrivet: 2011.07.26 - 15:00:40 »

Har för mig att det i hennes kokbok stod något i stil med 'serveras med ris för den som tål', det är knappast strikt.

Men hon skriver ju i det länkade inlägget att det gäller för den som vill gå ner i vikt, den med önskad vikt kan äta av det. Annika D är väl av samma åsikt om jag inte har helt fel. Kan vara sådana saker som folk missar och tycker att hon är otydligt eller inte konsekvent. Men som du sa så är det en personlig bild och det måste man ha i åtanke, inte bara när det gäller just Anna. Och en del människor klarar man helt enkelt inte av att förstå om de inte är övertydliga, Anna kanske är en sådan som många inte förstår? Vilket är synd med tanke på att hennes levebröd verkar vara att försöka nå ut till folk.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011.07.26 - 15:25:55 »

OK. Erkänner att jag inte orkade läsa hela.  :biggrin1:

Det där med att den som tål kan äta kolhydrater, det är det ju många som säger, inte minst doc. Såg just att hon kallades "GI-Anna" förut. Kan det vara det? Många är ju väldigt anti-GI.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2011.07.26 - 15:46:59 »

jag vet inte heller varför folk inte gillar henne men det är tydligt att den som vill gå ner i vikt inte KAN äta allt, även om många tror det. Detta med "godsaker" "unna sig" "fredagsmys" osv får man skippa en stund vill man gå ner i vikt. Om man har stannat vill säga. Fast jag blev litet lösare och sen började jag gå ner i vikt haha.

Bryr mig inte så mycket om "regler" jag tar det som passar mig och resten får andra ta.

en kompis hade ätit south beach i 2 v och twittrad om att hennes smörgås med ost smakade så bra. Men det visade sig vara VÄLDIGT grovt bröd med halvt surdeg, ja det kan jag tänka mig att äta då och då när jag nått min målvikt. Men Old Amsterdam ost. mmmmmmmmmm dregel!


Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2011.07.26 - 16:24:57 »

Men när jag har kollat där förut har hon verkat ha rätt mycket kolhydrater i sina rekommendationer? Jämförelsevis alltså. Det är nog det som är grejen för mig, jag får inte det hon säger att gå ihop riktigt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2011.07.27 - 00:02:25 »

Jag tror att hon liksom många andra troligen börjat med GI och sen gått över till LCHF när det visade sig vara mer lukrativt  :whistle: ... har för mig att hon och Ola Lauritzon har ett gäng GI-kokböcker samman? fast jag kan ha förväxlat henne med nån annan där ska erkännas  :rolleyes: ... men ivf så är ju det hon skriver där på sidan vettigt. till en viss del iaf... för till en viss grad får hon det att låta som om man måste vara utbildad i omfattande biologi och näringslära för att kunna gå ner i vikt... alt anlita henne som coach då...  :whistle:  :rolleyes: men det kan ju vara jag som uppfattar texten så  :ignore:

däremot så har jag hennes kokbok LCHF-Husmanskost. och jag tycker den är bra.  :nod-yes: visst det är i princip "standardrecepten" som cirkulerat länge hon använder. men maten är god och kokboken är vacker och väldigt behaglig att bläddra i.  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2011.07.27 - 00:09:50 »

Jaså? Har hon ihop det med Lauritzon? Jag har tydligen missat hela grejen. Trodde hon var ännu en som börjat kostcoacha när LCHF kom igång.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #11 skrivet: 2011.07.27 - 00:17:09 »

Jag gillar Anna Hallen och har sagt det förr! Hon har väl ett tydligt, ev lite övertydligt språk. Ganska självsäker attityd. Hon vet vad hon kan!

För mig är det toppen, men många tycker inte att man (eller snarare kvinna) uttrycker sig så.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2011.07.27 - 00:28:31 »

Man uppfattar saker väldigt olika. Jag tycker ju ungefär tvärtom. Men du har nog läst mer där, eftersom du gillar henne, så det kan ju hända att jag skulle ändra uppfattning om jag också gjorde det, men det känner mig inte direrkt manad. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2011.07.27 - 02:39:43 »

Förlåt!!!  :redface: Blandade ihop henne (precis som jag var rädd för!) med en anna tjej som skrivigt kokböcker med lauritson.. hon hette Ullrika Davidsson! inte ens i närheten rätt!  :redface: förlåt vänner!  :shy:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2011.07.27 - 02:54:27 »

 :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544