Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 10:52:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bacon explosion! Grillat är godast!  (läst 33267 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2011.07.21 - 02:26:12 »

 :nod-yes: yepp! börja med att lägga i bacon snyggt i formen, så den täcker hela. i med köttfärsen och stoppa om baconen så hela rullen är täckt. sen tillaga precis som vanligt i ugn och den sista klämmen ovan för att få färg på baconet.  :nod-yes: Mummsigt värre!  :dribble:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #31 skrivet: 2011.07.21 - 02:34:58 »

Det är därför jag älskar dig!  :inlove: Du har så många bra recept!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2011.07.21 - 02:46:59 »

 :redface:  :smooch: :bearhug: Tack så mycket vännen  :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2011.07.21 - 07:06:49 »

ska också testa!  :bearhug: tack för förklarningen på min tråkiga köttfärs...
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2011.07.21 - 23:00:17 »

bara glad om jag kan hjälpa  :inlove:

skillnaden när man grillar något på en grill eller har på galler i en ugn är att grillen blir så mycket varmare! så då hunner inte lika mycket av "saften" rymma iväg... men i ugnen kan det bli torrt och tråkigt.... speciellt om den är i för länge. ... men har man den då i en brödform så slipper man det bekymmret!  :nod-yes: ... om man sen dessutom har en ugn med inbyggd stektermometer, som stänger av sig när köttet har fått rätt temperatur.. ja då blir matlagningen enkel...  :lol: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #35 skrivet: 2011.07.21 - 23:33:03 »

Smör; mynlen!  :drool:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2011.07.22 - 06:15:35 »

bara glad om jag kan hjälpa  :inlove:

skillnaden när man grillar något på en grill eller har på galler i en ugn är att grillen blir så mycket varmare! så då hunner inte lika mycket av "saften" rymma iväg... men i ugnen kan det bli torrt och tråkigt.... speciellt om den är i för länge. ... men har man den då i en brödform så slipper man det bekymmret!  :nod-yes: ... om man sen dessutom har en ugn med inbyggd stektermometer, som stänger av sig när köttet har fått rätt temperatur.. ja då blir matlagningen enkel...  :lol: :flirting:

jag fick just rådet att ha köttfärslimpa på lägre temp för att hålla den saftigare. Suck. man blir bara mer o mer förvirrad ibland.
Och en sån lyxig ung har vi absolut inte. jag får nöja mig med en vanlig digital stektermometer som jag inte hör när den piper och jag är ensam hemma  :lol1: Fast till köttfärslimpa har jag aldrig använt den. Nu i veckan ska jag testa!!!
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2011.07.22 - 06:22:13 »

Smör; mynlen!  :drool:
:inlove: :inlove:
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2011.07.22 - 06:24:52 »

 :laugh: Grill är ett kapittel för sig!.. så försök inte "översätta" den till ungstemperatur... för det går inte.

ja du bör hålla lägre temp och låta den stå längre... fast det gäller speciellt om det är ett helt köttstycke du gör! typ helstekt biff eller så.. om du har tid så blir köttet nämligen supergott om det får stå på låg temp och sakta genomstekas  :dribble:  när det gäller rött kött som typ biff blir det bäst om man lyckas få tag på en bit med ben och fettkappa kvar. då bränner man av ytan med en skärbrännare (för att döda ev bakterier och ge lite smak) sen in i ugnen m stektermometer och sätt ugnen på 50 grader C. låt stå i måååånga timmar  :rolleyes: .. tar runt 12-24 timmar... men sen när det är dags att äta... :dribble: :dribble: köttet smälter i munnen!!  :dribble:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544