Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 19:01:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 215 216 [217] 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 822119 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3240 skrivet: 2016.08.16 - 15:44:03 »

mmm det borde inte spela någon roll..  avskyr sånt!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3241 skrivet: 2016.08.16 - 19:02:06 »

Vet ju inte säkert, men jag tror att det är så det går till.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3242 skrivet: 2016.08.24 - 18:19:23 »

Oj stackars Mynlis vad jobbigt!  :sad: Hoppas du får bra hjälp nu. Det är skit att gå och ha ont ständigt. Riktigt skit.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3243 skrivet: 2016.08.25 - 12:42:36 »

 :inlove: tack alla snälla!
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3244 skrivet: 2016.09.10 - 10:25:12 »

godmorgon alla! Ni vill säkert inte höra hur det var hos ortopeden. Men jag kommer att berätta ändå!
 :lol:

Det var ett jättebra samtal och undersökning. Först röntgenbilder, sen vänta på dr och samtal. Jag hade, för första gången hos en läkare, med mig en skrivtolk. Superskönt var det, även om det gick att läppläsa det mesta han sa. Vi pratade om när och hur det gjorde ont osv. Sen undersökte han mig, jag fick röra  armarna osv. Vid någon rörelse gjorde jag en "undvik smärta" rörelse och då frågade han: vad var det där? Sen kollade vi tillsammas på bilderna :) Jag har litet kalk på 2 ställen, inte så himla farligt men det är slitage och det kan vara orsaken.

Sen gjorde en annan en UL undersökning och där kom fram i att jag har en "avriven" (vet inte hur det kallas på svenska, bursten kanske?) sena. Om man haft en olycka och den är avriven helt kan man inte lyfta sin arm men tydligen kan den vara avriven delvis. Det är en gammal skada. På sätt o vis är jag jätteglad dom hittade det, nu vet jag att det verkligen är något där. Fick en spruta precis på rätt ställe och ska vila axeln nu. Läkarn var ganska förvånad: "Hm det där hade jag inte förväntad mig" sa han några ggr.

Snart sjukgymnastik igen men mest i att lära skulderbladet att röra på sig bättre igen. För pga smärtan har jag börjat röra allt litet minder bra typ. Om det verkligen inte blir bättre får det nog bli operation, men vid såna gamla skador är det inte första man försöker.

Det går inte att sitta längre stunder vid datorn, jag gav min axel riktig vila sista dagarna!

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3245 skrivet: 2016.09.10 - 11:21:12 »

Bristning, tror jag man säger och avsliten sena om den är helt av. Fast säker är jag inte.

Vad skumt! Har du nån aning om när det kan ha hänt? Men vad skönt att äntligen få veta. Om de inte opererar, hur blir det då, kan den forfarande läka av sig själv fast det gått lång tid?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3246 skrivet: 2016.09.11 - 14:50:39 »

Jo, jag tror Hemul har rätt om termerna. Hade gissat samma. Men vad skönt att äntligen någon gjorde en bra undersökning! Nu håller jag tummarna att det fungerar med vila och sjukgymnastik!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3247 skrivet: 2016.09.12 - 14:32:26 »

Jo, för ca 20 år sen fick jag en smäll mot axeln. Efter det hade jag axelbesvär men det gick över. Men sista åren har jag fått scanna mycket på en viss scanner som gör att jag höjer axeln ovanför en viss gräns, förmodligen är det skälet att den började "repa" sig igen.  Med vila och sjukgymnastik borde det läka sa dom. Vi får se. Går det inte över ska jag tillbaka.



Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3248 skrivet: 2016.09.12 - 16:43:13 »

Oj. Så lång tid efteråt! Men prognosen låter ju bra. Skönt att äntligen få nån reda i det.  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3249 skrivet: 2016.09.30 - 21:13:38 »

Trött som fan, stressad och "fucked upp". Det är jag det sista tiden.

med axeln går det inte mycket bättre. 2 veckors vila och sen sjukgymnasie men det blev värre av det Så nu om 3 v dit igen men jag tror inte det kommer att bli så mycket bättre. Kan ta MINST ett år att läka litet mer och sen kommer det alltid att bli en svag del av min kropp...  :cry: :worried:

Det får mig att ha så jävla dåligt samvete för min trädgård t.ex. att jag inte kan underhålla den. För den delen sitter jag inte mycket i trädgården heller, den är en mycket varm och kvav trädgård. Låter konstigt men det beror på att den sitter i hörnan av en byggnad i vinkel typ (innerhörnan) och då blåser det sällan där och  det är söderläge så på sommaren är det för varmt att vara ute. Sen litet andra mindre saker i min omgiving som gör att jag inte trivs så bra här. Plus hög hyra.

Jag har alltså bestämt mig att försöka hitta en lägenhet. Alltså inget hus med trädgård längre. Om axeln håller sig som det är kommer jag inte att kunna underhålla trädgården i minst ett år, säkert fler år. Enda sättet just nu är att hitta "bostadsbyte" typ. Och jag har hittat en som vill ha ett hus som mitt och hon har en lägenhet som jag vill och 2 gator från mitt förra hus. Ett kvarter jag trivdes mycket bra.  Nu ska jag först städa här i helgen och sen ska vi träffas och titta på varandras hus. Är det något vi vill kan vi be om det men det är inte säkert alls än. Hyran är betydligt lägre också

Iallafall. att jag tagit beslutet och kan leta aktivt efter en lägenhet!

Och ja, det lättar att ha tagit beslutet!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3250 skrivet: 2016.09.30 - 21:43:38 »

Fan vad jobbigt! Hur är det i Holland, är det jättedyrt att gå t.ex. till naprapat? För jag tror mer på dem. Har så dålig erfarenhet av sjukgymnaster. Just det du säger, det blir bara värre. Tror de är besatta av att man ska röra den skadade delen, no matter what.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3251 skrivet: 2016.09.30 - 21:58:40 »

kanske bra att kolla upp det där med naprapat.. osteopati kallas det här.  Tror det ingår min försäkring, får kolla upp det imorgon.

Men ärligt talat är jag ganska lättnad av att ha tagit beslutet. Och om det blir av med den här lägenheten har jag en trevlig balkong :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3252 skrivet: 2016.09.30 - 22:49:50 »

Just ja, ni har säkert mer generösa regler om vad som är godkänd vård än vi. Ni är ju närmare Tyskland och där passerar ju vad som helst säger min läkare.  :lol1:

Glömde kommentera om lägenheten. Det låter ju toppenbra! Jag skulle iofs dö för en trädgårdsplätt, men om du nu inte trivs så är det ju det rätta du gör. Om du och tjejen kommer överens, då ska hyresvärdarna godkänna bytet antar jag. Brukar det vara nåt problem med sånt?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3253 skrivet: 2016.10.02 - 19:27:17 »

Inte den blekaste aning. Har aldrig gjort sånt förr :)

Jag förstår du skulle dö för en trädgårdsplätt. Men om man inte kan underhålla den längre blir tynger det som fan att inte kunna hålla på med den så som man ska.

Inte allt passerar i tyskland och nederländerna, men mycket mer än i Sverige, det stämmer. Vi har litet mer "självbestämmelserätt".
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3254 skrivet: 2016.10.05 - 11:10:11 »

Jag tror också att en naprapat skulle vara bättre. Och jag ska verkligen hålla tummarna för att lägenhetsbytet blir som du vill.

Då hoppas jag att du snart kan landa lite, även om smärtan i sig själv stressar, nu när du har fattat ett beslut.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 215 216 [217] 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544