Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 05:43:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 822316 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2011.07.05 - 20:18:37 »

joo jag vet. Isbitar är jättegoda! :clapping: :clapping Ska väl fylla påsarna jag har kvar. Tror dock inte att mina arbetskamrater skulle uppskatta om jag börjar knapra isbitar. fniss. får ta det hemma!

Vatten där det smält isbitar i smakar alltid bättre!  :thumbsup:

Kanske jag hittat lösningen nu! :yay:
Loggat



Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2011.07.06 - 07:48:11 »

Vilken härlig tråd!  :wave:

Jag startade på 106 kg
väger 78 idag (var nere på 75 men gick upp pga mediciner)

Längsta platå 8 månader (men då tappade jag en hel del i omkrets under tiden - testa att mäta!)

 :yeah:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2011.07.06 - 09:14:42 »

jo jag mater. Fast har hoppat over det nagra veckor nu. Marker dock inget mer i kladerna. GRRR

Nja. far val se hur det gar. Pa jobbet idag och eftersom jag har trakigt blir jag mer sugen.. hoppsan :)
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2011.07.07 - 08:10:29 »

grummel, mutter, grrr,  :bang_head: :evil:
Igår var jag jävla trött, orkade ingeting så det blev en Pizza till Linnea (minstingen på 11) för det är något av hennes favoritmat. Och jag åt några bitar glada kon ost och två glas isbitar och ville inte ha mer mat. Om nu isbitar är mat.  :rolleyes:

Imorse vaknade jag 4.30 igen med ont i bäckenet. Jaha, är det dags igen. GRRRR jag har bäckeninstabilitet, foglossing sen jag väntade Linnea och det smärtar till när jag ska ha mensen eller har ägglossning. :smack:

Jag blir så trött på att vara trött!
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2011.07.12 - 21:27:24 »

Uppdateringen planerat imorse blev inte av, men det gör inget för nu kan jag skriva litet mer om idag också!  :clapping:

Vikten går dagligen upp o ner mellan 110 och 108.5 ungefär. Inte för att jag bryr mig så mycket men det är ganska roligt att se hur den håller sig fast runt det där. Ändå har jag känslan av att den håller på att gå ner litet. Vi får se.

Igår åt jag -medvetet- en halv "smördegsbakelse" för en kompis kom och hade med sig. Smördeg platta på 10 x10 cm, aprikossylt (eller pure med socker men det är ju sylt?) och den hopvikt med socker ovanpå. Det var första storsynden jag gjorde sen jag började 14 feb. Det var inte så illa, inte så himla gott heller att jag blev hetsgalen.  :smile: jag sov mycket tyngre och imorse kände jag hela kroppen när jag skulle gå upp för trappan en slags trötthet.  :badtongue: Men det är tydligt vilken effekt kh har på min kropp  :smack:.

Idag var jag på samtal, och vi satt i en slags mötesplats, seats2meet. (så vitt jag kunde se finns dom inte i sverige). Man kan sitta och flexjobba där, kaffe och te är gratis och lunch är även gratis!!!!! Man kan hyra små arbetsrum eller större mötesrum osv, det är nog så då får in sina inkomster. Men en enskild jobbplats i en stor sal med bord och stolar är gratis alltså.  :thumbsup: Lunchen var jättebra! det var bröd, mycket olika sorters pålägg, soppa, och två varmrätter som nasi. Mjölk och jos och sånt ingick också, plus sallad. Nu tog jag en hel tallrik med olika pålägg, en liten ask smör, sallad och ett kokt ägg, PERFA lunch! var ännu mätt när middagen här var klar så det blev inte så mycket jag åt.  :clapping:  Att sånt finns, otroligt men sant. Trevlig omgivning var det också!

Nu ska det sökas jobb till mig. Bättre jobb än vad jag har. för 20 tim i veckan så jag kan betala min bostad, och resten av 20 timmarna ska jag starta eget företag!  :max-shock: Ska nog börja med tillverkning av gardiner och gardinlösningar, med min lilla symaskin hemma!. Någon som känner till en som redan gör det i sverige? Vill nämligen använda mig mycket av svenska gardinlösningnar osv för dom är annorlunda än här. Man ska väl utmärka sig på något sätt.
spännande tider väntas för mynlen! :yay: :yay: :yay:
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2011.07.12 - 23:09:30 »

Va kul med eget företag!!!  :w00t: och Gardiner också! Perfekt! då kan jag beställa av dig nästa gång jag behöver nya!  :lol: :flirting: hade julgardinerna uppe till nu straxt efter midsommar pga att jag inte hade några vanliga gardiner som passade till fönstren!  :bang_head: vi flyttade in i lägenheten i September förra året... så Gardiner stod inte högst på listan så att säga  :whistle: men efter många många veckors letande så nöjde jag mig med gardiner jag hittade på Jotex.se det blev helt ok. men i alla fall jag saknar ett mer varierat gardinutbud!!.. just nu verkar det nästan bara vara de där Panelgardinerna som går att få tag på!... men om man som jag inte kan ha sådana, utan bara vill ha en gardintopp... ja då finns det inte så mycket att välja på längre  :sad:

Gällande sug så har även jag det just nu.  för min del så kickar det in så fort det har blivigt lite för mycket kolhydrater i kosten... det är inte nödvändigtvis ett sötsug heller.. utan bara ett sug att äta något!  :smack_head: så det där med Jordnötssmöret känner jag så väl igen från mig själv  :whistle:  Däremot så fungerar inte tricket med Isbitar för min del... jag kan inte bita i kalla saker  så för min del så blir det oftast nötter eller mörk choklad!  :nod-yes: ... om jag är riktigt sugen på choklad så gör jag ibland chokladmosse.. det blir rätt mäktigt så jag känner mig tillfredsställd efter det  :lol: ... om suget sätter in hema på dagen så hjälper det ibland att steka på några sparrisar i smör och vitlök.  :dribble: syndigt gott! och verkar inte påverka kolismonstert.. inte för mig i alla fall....

Har du det här med ökat sug vid ägglossning och sen vid mens också? mitt värsta sug sätter in veckan innan mens  :redface: då blir jag sugen på de mest bisarra saker emellanåt!.. som jordnötssmör direkt ur burk och så  :whistle: ... men det suget har inget med kolisarna att göra i alla fall!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2011.07.13 - 04:56:47 »

Lycka till!  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2011.07.13 - 07:43:17 »

Hmmm mina julgardiner hangde alltsa kvar tills jag hangde upp mina hemsydda rullgardiner for 5 dagar sen :) Enda problemet nu ar att jag tog bort garndinstangen som ska halla upp julgardinen nu i jul igen. :smack_head: Hm fa se hur jag loser detta...  :hm-hm:

Suget har avtagit for mensen kom Jaha, da vet man igen vad det beror pa.  :angry:

Sitter och fryser pa jobbet nu, det ar pissvader och bara att titta ut ger en rysningar. Blir val varmare sen, eller sa fryser jag bort 5 kg.  :whistle:

steka sparrisar med vitlok, vad ar det for sparrisar, hur gor du? later sa gott!!

Napp, dags att ta itu med jobbet!  :pippi: :wave:
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2011.07.13 - 19:58:52 »

 :guns: :guns: förr köpte jag djupfryst kebabkött på lidl och det var "flagat kött" men helkött och ganska gott kryddat, Var bra att ha i nödfall.

Idag kom ett sånt nödfall igen och så har dom ändrat det och är det processerat kött, typ flagat köttfärs. Smaken var otäckt och bara 93% kött och resten vill jag inte nämna mer.  :so_mad: :so_mad: :so_mad: :so_mad: :angrywife: :angrywife: :fork_off: bilden på paketet såg iallafall ut som omd et var normalt kött.

ARG!

vi åt upp det, med kinakål och litet extra kryddning och STARK vitlökssås  :ninja: Då gick det att äta...
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2011.07.13 - 22:01:17 »

 :puke1: visst blir man arg när de försämrar en produkt på det viset!  :fork_off:

de sparrisar jag använder är vanlig grön sparris. fryst sådan faktiskt, så jag alltid har det hemma när andan faller på!  :lick:
värm en stekpanna med mycket smör i. pressa ner 1-2 klyftor vitlök och rör runt i pannan. lägg i valfri mängd fryst grön sparris och pressa ytterligare 1-2 klyftor vitlök direkt över dem. stek på medelvärme tills sparrisen är genomvarm och vitlöken lite ljusbrun. lägg upp på en tallrik och njut!  :lick: (ev kan du salta lite precis innan du äter också, för att framhäva smakerna ytterligare!)

vitlöken blir mycket mildare när den blir stekt. så var inte rädd för större mängder. den blir också aldeles knaprig och mummsig när den är ljusbrun!  :lick:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2011.07.13 - 22:15:46 »

jag har aldrig varit rädd för vitlök, det här låter jättegott. Ska se om vi har fryst grön sparris här i holland för färsk tror jag är litet för dyr nu. Fast jag vet inte.

Tack, jag ska prova det en gång, det nästan vattnas i munnen nu! :dribble: :dribble: :dribble:

Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2011.07.13 - 22:28:30 »

jo på mig också faktiskt  :laugh: det var ett littet tag sedan jag åt det... är nog dax nu igen!  :lick:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2011.07.15 - 06:20:45 »

vägde mig imorse och ändligen har jag passerat 108 gränsen! verkar som platån har lossnat litet. Men, söndag vägdagen och lördag är det kalas med ostfondue så vi får se hur det blir på söndag. Det peppar iallafall att ha set 107.7 idag!
 :clapping: :yay:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2011.07.15 - 09:47:03 »

Grattis!  :clapping: Hur länge har du legat still nu?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2011.07.15 - 10:46:14 »

8-9 veckor. jobbigt nog men med det har forumet borjade jag forsta att det ar "nuts" .. jag siktar anda pa att vaga 90 till julas. Forsoka kan man juh!
Loggat



Sidor: 1 [2] 3 4 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544