Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 00:54:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 822267 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« skrivet: 2011.07.05 - 10:01:54 »

Kanske bra med en egen tråd också. jag är inte så himla bra på att uppdatera, måste ju hålla koll på min blogg också och även DET glömmer jag titt som tätt.  :whistle: Är väl för lat.

Är inte en person som är bra på regelbundna vanor, DET är en sak som är säkert. Fast tandborstning gör jag ju varje dag iallafall.  :crazy:

När jag började med LCHF visade min hemmavåg 120 kg. Jag gick samtidigt hos en typ bantningscoach och där visade vågen 125. Nu har jag inte varit där i flera månader (har inga pengar  ) så jag vet inte vad vågen där visar. Vi köpte oss en ny våg, eftersom den vi hade gav olika siffror varje gång vi vägde oss och det var mer än 2 kg skillnad. (förresten fick vi en våg gratis för att vi köpte en. Vad vi nu ska med 2 vågar till.. våga mera kanske?  :hm-hm:)
Nya vågen visade 2 kg mer. Och nu visade min nya våg för 2 v sen 108 men sista veckan 110 igen.   :guns: :guns: har stått på platå sen halva maj, börjar bli litet less.
Men imorse var den 109.8. Vi får hoppas det börjar lossna litet nu, jag börjar bli less!
 :badtongue:

Jag har alltså gått ner 14 kg (sen upp 2 igen men dom ignorerar jag :blush:)

Som jag sa i min presentation tror jag att mycket har att göra med stress, dvs stressen gör att fettet inte vill släppa.
Just nu är jag sugen som en galning igen. Drack äggmjölkslatte (3/4) och åt två överblivna köttbitar med vårlökssmör. och ändå suktar jag efter något att få in i munnen. GRRR . (jag berättar inte om dom två tsk jordnötssmör som av någon anledning plötsligt befann sig i min mun.  :whistle:)

har satt mig uppe i mitt arbetsrum och inte längre i köket. Hoppas det hjälper litet!
 :clapping:
Loggat



/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1 skrivet: 2011.07.05 - 10:45:58 »

Det ska bli kul att följa dig!

Sug ÄR svårt! Jag tror man måste välja varje minut! "jag väljer att inte låta suget övertala mig om att stoppa något i munnen." Så kommer det att avta.

Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011.07.05 - 11:41:57 »

Du är i min och kwidells viktklass då, så det är bara för dig att haka på oss så får du dragjälp!  :thumbsup:

Fin ava!  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011.07.05 - 12:13:20 »

tillsammas är vi tungviktarna   :lmao:

ganska skönt att ha litet samma "storlek" runt en.

Förresten, jag fick ett mejl av en kompis igår. jag stötte på henne i en affär  och hennes son på 8 (eller 9 :)) var med. Jag har bytt frisyr på lördag och dom hade inte sett det än. När jag hade gått kom dom på ett samtal:

M (mamman): Vilken fin frisyr Ewa har va!

F (pojken) : jaa, men jag tycker Ewa håller på att förändras så mycket

M: vadå för något menar du?

F: Ja, jag vet inte, hon har nog fått fler fräknar (jag har melasma, vid solljus blir det tydligare, typ som graviditetsmask)

M: Men har du inte sett att hon tappat en del vikt?

F: joooo, när hon var tjock var hon inte Ewa, men nu är hon precis lagom Ewa, mindre ska hon inte bli. 

SÅÅÅ söt. fast jo, jag vill ner mer! :)

/LO: klarade inte suget. Damn. Åt en del isbergssallad och drack en burk cola ligt.  :cry:  Brukar inte ha det hemma men om den står i kylen ja då..  :angrywife:

men vad kan man ta bäst om suget blir FÖR starkt?
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.07.05 - 12:24:11 »

Var 120/125 ditt max?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #5 skrivet: 2011.07.05 - 12:46:21 »

men vad kan man ta bäst om suget blir FÖR starkt?

Nötter eller ost? Det har räddat mig mången gång. Fast nu har jag inget sånt att ta till.  :sad:

Vilken gullig unge du träffade! Såna ska man ta med sig hem och bara ha. Peta på han ibland när du behöver en sjysst kommentar.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011.07.05 - 13:12:27 »

Var 120/125 ditt max?

tror det. vågen här hemma 120 max.
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2011.07.05 - 13:14:10 »

men vad kan man ta bäst om suget blir FÖR starkt?

Nötter eller ost? Det har räddat mig mången gång. Fast nu har jag inget sånt att ta till.  :sad:

Vilken gullig unge du träffade! Såna ska man ta med sig hem och bara ha. Peta på han ibland när du behöver en sjysst kommentar.  :flirting:

Ost och nötter brukar jag ta också. men nötter är ju inte så himla bra varje dag.

Och ja, han är jättegullig :) min dotter är som en syster till honom och hans bror (med vilken hon går i skolan) sen hon började skolan.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2011.07.05 - 13:52:21 »

Det är att du vill äta, vad som helst alltså, och inte sötsug? Hur länge hade du lowcarbat nu igen? Ingen tröst, men det tog flera år för mig innan hungern gav med sig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2011.07.05 - 14:06:50 »

fniss, nej tröst är det inte att det tog flera år..  :eeek:

Sen 14 februari. Och visst förstår jag det kan ta längre tid. Det är inte speciellt SÖT sug jag har, men mest att vilja ha något i munnen, något att knapra på. Hur mätt jag än är! Det var inte så i början av LC, då gick det utmärkt men sen ett par veckor...  :bang_head: :bang_head: :bang_head: :evil:

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2011.07.05 - 14:10:22 »

Jaha, då kan du trösta dig med att det inte är samma som jag hade. Jag blev inte mätt alls hur mycket jag än åt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #11 skrivet: 2011.07.05 - 14:11:37 »

Jamen då får du följa i Idalindas spår och knapra isbitar.  :nod-yes: Svalkande och gott.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2011.07.05 - 14:19:50 »

mmm isbitar! det gjorde jag förr ofta.  BRA ide!
 :flowers:
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2011.07.05 - 14:22:05 »

Jaha, då kan du trösta dig med att det inte är samma som jag hade. Jag blev inte mätt alls hur mycket jag än åt.

funderar... vad är mättnads känsla egentligen. jag känner att det finns  matig mat i magen, men samtidigt skulle den säkert klara av mer.
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #14 skrivet: 2011.07.05 - 19:30:21 »

Sorla var snabb, jag läste från början och tänkte att här har jag ännu en hamster som måste ha något knaprigt i munnen.
( det bästa att knapra är ju torra makroner eller ris, men det talar vi inte om högt nu)
Morötter fungerar ibland.
linfröer tuggade jag en åt gången och trodde att Nu har jag hittat det perfekta lösningen, innan jag fattade att jag höll på
förgifta mig.

Detta med isbitar är super, i alla fall under sommaren!
jag köpte sådana engångs iskube-fryspåsar till sonens studentfest och har nu ett helt batteri isbitar i frysen.
Dom plockar jag i ett glas flera gånger om dagen och blir jättenöjd. och kissnödig på kubben också. :lulz:
Om man orkar ha dom i glasen någon minut blir de en aning skörda och inte så hårda att ta det första tugget. :flirting:
Loggat
Sidor: [1] 2 3 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544