Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 01:32:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 839304 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2011.07.24 - 13:03:07 »

Min yngsta ska följa med hennes pappa till frankrike imorgonbitti. Så jag ville packa med henne och städa hennes rum och syrrans rum som hon stökar ner för hennes pappa och nya familj ska sova över en natt här. Men HU så dåligt humör hon har, hon vill inte hjälpa till eller vara medarbetlig (kommer inte på bättre ord) så min dag är mer stressad än normalt. Har tagit en paus från henne nu, sitter här och knåpar på datorn och spelar litet wordfeud på telifånen.. 
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #46 skrivet: 2011.07.24 - 13:15:00 »

inte "sammarbetsvillig"  kanske  eller medgörlig

 :yay: äntligen får jag hjälpa någon annan med svenska ! :wave:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2011.07.24 - 13:18:28 »

fniss, JA! det var ordet. Samarbetsvillig!! men medgörlig passar nog också. Eller snarare båda med INTE  för..

blir trött, mycket trött på henne ibland. Hur mycket jag än älskar henne, ska bli skönt att hon är iväg 11 dagar. Låter jag som en hemsk mamma nu?
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #48 skrivet: 2011.07.24 - 13:21:48 »

Vissa åldrar är värre än andra.
Mina två äldsta har varit väldigt lugna tonåringar, men minstingen började tonåren som 12-åring med storm.
Det var inte rolgit alls, tur att vi var två vuxna i huset den tiden och att det värsta har gått över för tillfället.
Men solklart är han mer kinkig än de större.
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2011.07.24 - 13:30:04 »

jag vet. Mina två äldsta var nog tonåringar också och Sari ganska häftig ibland MEN hon gick att prata med. När hon rasat klart vill säga  :cool: Men Linnea hon har alltid varit häftigare i humöret. Det är okej, men ibland så blir det litet FÖR mycket. Tyvärr har hon svårt för att lyssna till andra. Eller mer, hon "översätter" den man säger till det hon ville höra.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2011.07.24 - 14:59:15 »

Grattis!  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2011.07.24 - 15:07:50 »

tack! det är så härligt med folk som gläds med en för 500 gr mindre! :rose:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2011.07.24 - 15:13:35 »

Ett halvt kilo är inte att förakta. Det gäller bara att upprepa prestationen ofta.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2011.07.24 - 16:12:54 »

apselut!!! men så mycket gjorde jag inte denna vecka....  :flirting:
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2011.07.24 - 23:12:50 »

 :thumbsup: :clapping: Härligt jobbat!!!  :clapping: hoppas att det fortsätter i den riktiningen också!  :nod-yes: :flowers:

[/quote]
fniss, JA! det var ordet. Samarbetsvillig!! men medgörlig passar nog också. Eller snarare båda med INTE  för..

blir trött, mycket trött på henne ibland. Hur mycket jag än älskar henne, ska bli skönt att hon är iväg 11 dagar. Låter jag som en hemsk mamma nu?

att du är en hemsk mamma ska du inte tro bara för det :nonono: ibland blir man bara trött! oavsett hur mycket man älskar varandra så kan det då vara skönt att få vara ifred lite.... och jag lovar att du komemr sakna henne tämligen omgående!  :flirting: :laugh: men desto mer komemr nu uppskatta varandra när hon komemr hem igen!  :inlove: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #55 skrivet: 2011.07.25 - 15:20:32 »

 :lmao: Oh ja! Jag känner igen mig! Dottern som vi dras med här har ett humör som liknar  :fork_off:. Hon har inte fyllt 10 än och redan liknar det tonårstrots. Fast det märkliga är att hon har varit sån sen hon låg i magen. Vi skickade just iväg henne till en kompis, så hon sover borta 1 natt. Vila för familjen ett dygn.  :whistle: Och nej, jag tycker inte man ska ha dåligt samvete för att man tycker det är skönt att vara ifrån älsklingarna lite. Det är nyttigt att få längta lite efter dem ibland. Det betyder ju inte att man älskar dem mindre för det.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #56 skrivet: 2011.07.25 - 17:56:38 »

jag vet det är så som ni säger. jag är ingen hemsk mamma, (fast ibland tycker dom nog det). Jag VAR hemskt trött i helgen, det är jag ännu men inte så hemskt längre. Nu ska jag ut på långpromenad med hunden, det kommer nog att göra mig gott! Tack ni snälla för hur ni stöttar alla.

Och Sorla: skönt att veta att jag är den enda med en litet "devil". Även Linnea var i magen redan rätt bestämd i hur hon ville ha det. En vecka innan datum bestämde hon sig för att komma UT! medan andra barnen snällt väntade tills efter det datumet. :)
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #57 skrivet: 2011.07.25 - 22:43:23 »

 :laugh:  :bearhug:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #58 skrivet: 2011.07.26 - 00:47:23 »

Min dotter ( som förövrigt har samma namn, fast inte som tilltalsnamn dock ) gjorde tvärt om mot pojkarna hon med. Pojkarna var punktliga nästan på dagen, när de skulle till att födas. Men icke den lilla juvelen. Nix, hon bet sig kvar i 11 dagar! Vi fick kasta ut henne, mer eller mindre.  :lmao:

Men stressen ihop med att de inte alltid är så samarbetsvilliga när något ska klaffa, det kan få en att bli en mindre bra mamma än man skulle önska ibland. Fast dotterns icke-samarbetsvilja kommer ju oftast när jag är stressad. Så om jag bara kunde stanna upp när vi kommer i klinch, så skulle nog både hon och jag slippa en del kontroverser. Men det är oftast först när situationen lugnar ner sig som man kan se klart på det. Och då är det ju så dags!  :bang_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #59 skrivet: 2011.07.26 - 08:19:28 »

Jösses, vad jag känner igen mig.... vi borde gett dom ett annat namn än Linnea. Är nu övertygat om att det är namnet som är boven i dramat  :laugh:

det stämmer förresten också, är man trött ock jäktat, DÅ blir dom som värst! Men jag är ganska mycket äldre också än med dom två första, dom var 8 och 9 när Linnea kom....
Loggat



Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544