Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 02:12:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 840110 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #330 skrivet: 2011.11.13 - 18:03:20 »

Tror det är vikten i mitt fall. Och att jag kanske spänner mig efterson jag går knäppt. Jag tror benen svullnar av anstängning också, men det är lite svårt att avgöra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #331 skrivet: 2011.11.13 - 20:08:32 »

mina fötter gör också ont, som en sorts kramp i framdelen av foten. Då stannar jag några sekunder och har foten upplyft från hälen. Hälen är kvar på marken, och då försvinner det efter typ en halv minut. Men det har blivit bättre nu, har inte lika ofta ont. Beror säkert på viktminskningen också.

Jag har höftproblem så ibland går det inte lika fort. Men jag tog alvedon innan promenaden för jag ville kunna röra kroppen rätt. Gör det ont kompenserar man och får man ont på andra ställen. Aldrig att det är bra eller hur ...

Tack Ninnan, få se imorgon om jag lägger till grädden. hadde den 3.5 timme i ugnen, imorgon innan maten tar jag 1.5 timme till, det såg redan jättegott ut!

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #332 skrivet: 2011.11.13 - 20:39:17 »

Du behöver barfotaskor! Min krampkänsla försvann helt på ett par veckor. Nu får jag bara köttvärk i fotsulorna, av trycket liksom. Brukade få sendrag i hålfoten när jag sparkade av mig skorna också förr. Inte kul.

Sorla förklarade varför det funkar så förut. Att man liksom automatiskt stretchar de där musklerna och senorna när man går barfota eftersom man böjer upp tårna innan man sätter i foten. I vanliga stela och trånga skor kan man inte det.

Dessutom har jag märkt nåt kul. När jag går barfota på riktigt inne så ser jag att jag sprider tårna mycket mer, det är mellanrum mellan dem liksom. Jag håller på att få infödingsfötter!  :thumbsup: Ni kan se det på vågbilden, på min vänsta fot. Förut låg tårna emot varandra. På högra foten kniper jag med tårna. Det beror på att jag har en tendens att luta lite åt höger och klamrar mig då liksom automatiskt fast med tårna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #333 skrivet: 2011.11.13 - 20:47:51 »

Du kanske skulle skaffa ett sånt där Wii med balansplatta! http://www.gameelite.se/wii/2008/bergsala/wii_fit.asp Då får man träna sin balans på ett kul sätt. Jag har blivit mer uppmärksam på hur jag lägger vikten på fötterna när jag står, tack vare ungarnas Wii-fit spel.

Jag får aldrig sån där hemsk trötthetskänsla i vaderna längre, när jag går. Det fick jag ofta innan jag skaffade mina barfotaskor. Och nu är det barfotastövlarna som är mina ständiga följeslagare.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #334 skrivet: 2011.11.13 - 21:08:51 »

Samma här! Och det bästa är att mina boots har tänjt ut sig. Nu kan jag ha tunna fiberpälsisar, såna där chenille eller vad det heter. Har inte provat med både såna och vanlig bomullsstrumpa än, tar det steg för steg. Det kan också vara så att mina fötter vant sig. De var väl så bortskämda efter sommarn att minsta tryck mot ovansidan gjorde ont.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #335 skrivet: 2011.11.13 - 21:13:00 »

barfotaskorna får vänta, kostar för mycket. Men visst är jag sugen på dom!. Annars går jag MYCKET barfota, hemma och i trägården och på sommaren helst bara birkenstocks, eftersom dom är så breda att jag kan röra på tårna.

Jag hade förr som barn såna där blåa seglarskor. Tyg på ovansidan. Mina fick alltid hål vid stortån efter några dagar: jag rör mina tår så mycket att naglarna gjorde hål hahaha!

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #336 skrivet: 2011.11.13 - 21:14:07 »

Mina kostade då inte mycket. Du måste lära dig att nätshoppa smart.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #337 skrivet: 2011.11.13 - 22:49:25 »

Men om man har väldigt lätt för att frysa om fötterna då funkar det väl inte på vintern?  :ninja:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #338 skrivet: 2011.11.13 - 23:43:40 »

Det är därför vi även har köpt stövlar och boots! Fast de kommer aldrig att funka när det blir riktigt kallt, det tror ivf inte jag, sulan är för tunn. Men några minusgrader pallar de nog. Mina är rätt varma utan att vara svettiga och vattentäta. Det är sånt där GoreTex-foder i dem.

Jag lovar att det är värt vartenda öre att slippa ha ont i fötterna och ihop med andra förbättringar de givit är det värt mer! Dessutom verkar de mycket välgjorda och slitstarka. Jag hade mina favvisar varje dag från slutet av april till nyligen och de ser nästan ut som nya. Sulan visar inte minsta slitage. Jag har varit med om att slita ut såna här tunna skinnskor (typ Reebooks tennisskor) på en sommar. Inte slita ut, men slita så de ser för jävliga ut. Nu hoppas jag bara att de där riktiga vinterstövlarna jag suktar efter kommer på rea i februari. De är inte barefoot, men platta och breda, så det är nog så nära man kan komma när det är riktigt kallt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #339 skrivet: 2011.11.13 - 23:56:43 »

Jag får nog vänta till våren med det. Men jag har börjat bli intresserad av det när ni har talat om det.  :whink:
Jag köpte ju värmesula med batteri förra vintern och det gjorde att jag kunde gå när det var kallare.
Ni går med det innomhus hela året?
Att tvinga mig ut och gå är jobbigt, alltså att bara gå, mycket lättare om jag är i skogen och är upptagen av svamp.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #340 skrivet: 2011.11.14 - 00:18:25 »

Nä, jag har inte mina inne. Då har jag såna där påsiga fårskinnstossor. Alla jäkla tofflor av Scholls-typ åkte ut. Eller de åkte väl längst in i hörnet i garderoben, men de ska ut. Tror det var de som ställde till det allra mest.  Jag skulle nog kunna tänka mig att ha dem inne, men jag vill inte förstöra dem. Jag sitter alltid med ena foten invikt så ovansidan kommer mot golver och alla mina tofflor blir jätteslitna och skitiga där. Inte så snyggt att gå ut i sen.  :shy:

Det behöver inte vara dyrt om man är tålmodig och listig och använder Google väl. Favvisarna köpte jag ju på rea från England för under 600:-. Senare köpte jag ett par till sneakers plus bootsen för under 900:-. Så två sneakers och ett par boots för 1500 spänn. Hade blivit ännu billigare om jag köpt allt på en gång, nu blev det ju två frakter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #341 skrivet: 2011.11.14 - 06:02:03 »

Jag vet man kan nätshoppa smart. men jag har just nu inga pengar alls. Så det får vänta tills det har växt till sig. Då ska jag rocka loss på nätshopping :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #342 skrivet: 2011.11.14 - 15:54:28 »

Så klart ska man spara först. Men sen är det värt det!

Det där är lustigt. Får man nåt på recept hämtar man banne mig ut det, oavsett priset. Och hur ofta funkar det? För det mesta inte alls i mitt fall. Men annars... Jag kanske verkar som en shopaholic, men det är för att jag snålat och sparat i mer än 15 år, i princip inte köpt en pryl mer än mat och medicin, t.o.m. gått i trasiga kläder. Ni skulle ha sett mitt lager av trasiga trosor och T-shirts med hål på.  :whink:  Nu känner jag mig trygg nog för att tordas fylla i luckorna, lite vartefter, både sånt som egentligen är nödvändigt att ha och sånt som är bra för kropp och själ. Och när jag väl gör det blir jag så lycklig över prylen att jag berättar om den.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #343 skrivet: 2011.11.14 - 19:00:04 »

jag har blivit restriktiv med medicin, även på recept, för att jag frågar doktorn om vad det kostar och hur stor risken är att den inte gör något....

Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #344 skrivet: 2011.11.14 - 20:15:24 »

Alltid trist att inte ha pengar. Men det är intressant angående skorna. Jag har alltid shollkopior inne, klarar mig inte utan. Man skulle kanske våga sig på att gå barfota. Jag har mest tofflor för det är alltid hundhår på golvet och det tycker jag är äckligt att gå i. Men man skulle kanske köpa en annan sorts tofflor.
Loggat

Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544