Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 00:10:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 211 212 [213] 214 215 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 840080 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3180 skrivet: 2015.11.22 - 17:06:26 »

Vad sött!

Kanska har du rätt. Jag svullade ju på riskakor och tårta förra helgen. Fast å andra sidan får jag numera oftast en förkylning per år, som förr, men lindrigare. De första 5-6 åren på kosten, kanske var längre tom, blev jag inte förkyld alls. Undrar om det beror på att jag äter mer kolisar nu? Menar inte bröd och sånt utan att högst 50 snarare blivit minst 50.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3181 skrivet: 2015.12.22 - 10:04:39 »

Jaaaaa jag är i sverige nu. Igår också men jag brakade ihop eller nåt, var skit-trött.

Och jag äter såklart helt fel. För många frestelser som jag inte kan motstå plus att jag inte vill att värdfolket tänker för mycket på min mat :)

Lika konstigt väder här som hos oss. alldeles för varmt!!

Loggat



berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #3182 skrivet: 2015.12.23 - 19:53:27 »

Så roligt Mynlen. Att du är i Sverige alltså. Hoppas att du får det trevligt. God Jul och Gott Nytt År.  :bell: :hurray:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3183 skrivet: 2016.01.02 - 11:04:12 »

Tillbaka från sverigeresan!.

Jag hade med mig min laptop men märkte att jag satt mindre o mindre vid den, ibland några dagar inte alls :) Iofs var det skönt, ska försöka hålla mig till datorn mindre. eller nja, surfning osv. Eller kanske litet mer målmedveten hålla på. Jag har verkligen trappat ner, var jättetrött i början, det är ju då tröttheten kommer igenom...

Jag åt allt "felt" på semestern och det gick ganska bra ändå. Promenerade även en hel del, men har haft det härligt och njöt av allt. Men fasiken vad dyrt sverige är!.

Lämnade asken med praliner jag fått hos min sista värd så jag inte skulle bli för sugen här. (nja åt igår dom två sista dubbelnougat jag hade med mig  :redface:) men nu ska det bli ordning på mig igen. Köpte en bok, LCHF husmanskost av Anna Hallen, Finns säkert bättre receptböcker men den här var inte för dyr och jag var rädd för övervikt i väskan. (visade sig inte stämma snyft, kunde ta med mig mer fast ja, pengarna juh..).

Härligast var att umgås med sonen och hans tjej. Jag lärde känna henne litet bättre nu och dom tillsammas passar bra ihop. Hennes föräldrar, bror och flickvän och farmor var också några dagar i stockholm och vi gick på skansen ihop. Sen blev vi bjudna hos dom, dom hade hyrt en lägenhet genom AirBnB och tillbringade vi kvällen där. Var jättetrevligt.

Gå runt på mina barndoms sommarställen var underbart också. Tillsammas med Jesper, som nu också träffat mina morbröder och en del av doms "avkomma"  :lmao:

Nu back to "lchffig" mat och inte äta fel saker emellan

Snart prata allvar med Linnea om framtiden. Som vi hade det innan vi åkte vill jag inte ha det längre. Tonåring eller ej, hon får lov att uppföra sig litet bättre för jag har sett att hon KAN det, även om hon inte gör det hemma . Som en vanlig tonåring alltså  :lol:


Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3184 skrivet: 2016.01.02 - 11:36:59 »

Hej då...  :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3185 skrivet: 2016.01.02 - 11:58:41 »

INTE ALLS!

vill prioritera fetbobba före facebook!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3186 skrivet: 2016.01.02 - 12:06:59 »

Självklart. Jag vinkade för att du lämnade Sverige!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3187 skrivet: 2016.01.02 - 20:19:40 »

ÅÅÅÅÅÅH, så dum jag är. Återkommer säkert. Vet nu att jag kan bo hos min kompis utan problem :)

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3188 skrivet: 2016.01.03 - 13:30:12 »

Det blir alltid knepigt med maten när man bor hos andra. Men om du ska komma tillbaka kan du säkert lite fint berätta att du LCHFar, så att du inte vill käka kolisar. Det har de flesta vänner full förståelse för. Berättar man bara varför så begriper de.  Men vad roligt att det blev en så bra vistelse här i gamla Sverige.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3189 skrivet: 2016.01.03 - 14:15:28 »

visst kan jag det. Men jag ville smaka på alla smaker julen hör till. Saffransbröd och pepparkakor och sånt :) Maten är nog minsta problemet egentligen, det går att äta med litet kollisar.

Nu är det "back on track" fast det är jobbigt med kakor som ligger nere. Linnea bakade litet igår :)

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3190 skrivet: 2016.01.03 - 21:13:47 »

Men skulle inte du käka glutenfritt? Eller minns jag galet?  :shy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3191 skrivet: 2016.01.04 - 06:10:59 »

Det skulle jag och det ska jag igen  :biggrin1:

Kunde inte låta bli. jag är svag.. mycket svag :)
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3192 skrivet: 2016.01.06 - 09:58:02 »

Hann du märka av någon skillnad i hur du mår när du inte åt gluten? Jag menar, det kan ju göra en oerhörd skillnad i hur motiverad man är att hålla på. Liksom.  :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3193 skrivet: 2016.01.06 - 13:28:58 »

Nej, tyvärr  :lol1: Men jag märker jag har mer energi nu. Sover mindre nu när jag måste jobba igen men känner mig ändå inte så trött som före jullovet och dom första dagarna.
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3194 skrivet: 2016.01.13 - 20:23:04 »

jag har ont i skuldern sen några månader och min sjukgymnast tror det är kalk och vill att jag gör ett UL där. Men min hus läkare vill kolla själv först. Iallfall gör det ONT. Det verkar vara en åkomma som mest förekommer hos ..... kvinnor runt 50 år. BLÄÄÄ.

Hemulens arm är "värre" såklart men kul är det inte att inte kunna använda armen så bra, fast i princip kan jag allt men vissa saker gör mer ont. räcka över skulderhöjd t.ex eller lägga något åt sidan. AJ!

Sen har jag börjat något spännande, stötte på Anna Hallens ide om att äta 1 tsk gelatinpulver om dagen när man har artros . Eller mycket ont i lederna.
Var litet svårt att få tag på gelatinPULVER här i holland men jag lyckades med att få tag på 1 kg genom storhandeln. Har tagit det i 4 dagar nu och det verkar som om jag är litet smidigare.. Tyckte det hon sa verkade logiskt, förr åt man mycket mer gelatin och allt från djuret (benbuljong osv) än man gör nu. buljong kommer från tärning, och jag tror inte det är mycket gelatin kvar i den. Kanske jag kan sluta med mina mediciner om det fortsätter så här. JIPPIIII!


Loggat



Sidor: 1 ... 211 212 [213] 214 215 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544