Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 01:59:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 840106 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #315 skrivet: 2011.11.12 - 22:13:07 »

Tror inte det men jag sket nyss minst 2 kg så vem vet  :laugh:

Men jag är taggat mer nu att gå ner. Jag var på ett stall där dom har ridlektioner till handikappade, och även till döva. Det var ett jättetrevligt samtal och jag är välkommen när jag gått ner 5-10 kg (och i mån av väntlistan, så jag ställer mig där redan nu) och dom har små grupper med max 6 hästar och det är mycket hjälp hela tiden. Så det kommer nog att gå bra. Tränare med teckenspråk har dom inte men dom har flera döva (främst barn) som rider där och det går jättebra ändå. Toppen !!!!!

Så nu blir det svält i en månad.  :clapgrin: :clapgrin:

NEJDÅ! jag tänker inte svälta!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #316 skrivet: 2011.11.12 - 22:15:48 »

Låter ju jättekul! Har du ridit förr? Att inte höra borde väl inte vara nåt större hinder, men än vad gäller lärarens instruktioner förstås.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #317 skrivet: 2011.11.12 - 22:20:20 »

jag har EN gång haft en ridlektion som var katastrof för hästen ville bara tillbaka till sitt stall så varje gång vi kom förbi grinden stannade den där. :lulz: Då fick en av tjejerna där dra honom en bit, sen gick vi en runda och vips...

Jag vill så gärna kunna göra en strandridning med Linnea någon gång! Varje år semestrar vi en vecka i zeeland, dvs sydväst holland och nu i maj hade Linnea gått en strandridning och jag var avis.

Dövheten är helt rätt inte problemet. Men här på stallet där Linnea rider har dom ca 16 hästar i en lektion. Jo jag tackar, alldeles för fullt för mig, om något händer märker jag ju inget! Och så är det BILLIGARE! inte mycket men ändå! Det är en härlig belöning till mig själv att få göra det när jag gått ner 30 kg!


Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #318 skrivet: 2011.11.12 - 22:27:59 »

Låter toppen! Jag försökte också börja rida en gång, privat hos en tjej som tävlade och bodde på landet med några hästar. Lät ju toppen, att få rida ute hela tiden. Fick med mig en kompis också. Men hon var rena skräcken. När vi gått bara några gånger skulle vi rida i skogen. Det gick bra, hästarna skrittade fint. Sen kom vi ut på åkrarna och såg hennes hus och stallet långt bort. Då sa hon "nu ska i gallopera" och sporrade sin häst. De andra satt ju av efter mot stallet! Vi hade aldrig gjort annat än skrittat. Det var vinter och åkern var plöjd och stelfrusen. Jag studsade som en gummiboll, visste ju inte hur man gjorde. Till slut lutade jag mig fram och höll om hästens hals och bara försökte klamra mig fast. Läraren sket fullständigt i oss och var långt framför. Min kompis hade det lika illa. Vi gick aldrig dit mera. Pratade inte ens om det, bara slutade.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #319 skrivet: 2011.11.12 - 22:31:01 »

usch, nej, så ska man inte göra!! skritta, är där hästen bara går lungt, trav vet jag var det är och galopp men den när den går "vanligt" trodde jag hette gång?

Tölt ska vi inte tala om iallafall.

synd, men kanske du kan ha som mål att prova hos någon annan när du gått ner tillräckligt. För att kunna rida i skog mm är ju härligt. antar jag. Vill att det är så .  :laugh:
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #320 skrivet: 2011.11.12 - 22:40:32 »

Jag tror jag håller mig till att åka Häst och vagn jag  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #321 skrivet: 2011.11.12 - 22:45:37 »

borde också vara roligt!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #322 skrivet: 2011.11.12 - 22:48:52 »

Jo, jag fick följa med en kursare och rida senare. Hon hade egna islandshästar stallade här i stan. Jag berättade vad som hänt och att jag var skraj, så hon red framför mig på skogsstigen så att min häst inte skulle kunna springa om hennes för att göra mig trygg. Det funkade och var jättemysigt. Tyvärr försvann hon sen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #323 skrivet: 2011.11.13 - 10:03:57 »

Nepps, inget under 100 idag. t.om. upp!

Troligen för att jag har varit stillasittande ganska mycket sista 2-3 veckorna, jag hade så ont i ryggen. Det börjar släppa nu gudskelov! Och så är det JÄTTEFINT höstväder så vi ska ta en långpromenad strax! förhoppningsvis bättre nästa vecka. Men litet besviken är jag...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #324 skrivet: 2011.11.13 - 14:54:51 »

Vad tråkigt. :there: Men rapportera hur mycket du väger då! Det är ju spännande!  :club:

Jag undrar om inte stillasittande kan göra att man samlar på sig vätska. Å andra sidan gör ju träning också det, men det kanske bara är i början och när man ökar?  :loony:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #325 skrivet: 2011.11.13 - 15:57:31 »

102,2 var det idag!. Trodde jag skrev det men som vanligt var det bara min fantasi!

Vi gick nästan en mil idag så jag antar jag har förbränt en del idag igen. Kom på att jag inte hade promenerat så mycket som jag ville sista tiden. Så det blev 9 km idag på 1,45 timme, jag är nöjd. Är bara jäklig sugen nu hela tiden. Usch! Åt nyss litet (2 msk) keso med litet grädde, bara för att jag var sugen. Det är definitivt ingen hunger, jag är mätt men jag är SUUUUUUGEN.

Men håller på med min blogg nu. Den hade jag inte uppdaterat på ett tag. Hoppsan! Och sen ska jag laga tre hundvästar som jag fick hemskickat och sen göra en räkning till signalhundsklubben vars västar jag syr och lagar så kanske jag får pengar att kunna fira julen med...

Ikväll blir det lax med broccoli och cf mayo persila o gräslöksröra. Sen har jag gjort matsedel till hela veckan, har en nötköttsgryta i ugnen nu. Ska vara där i 5 timmar!! enligt receptet ingår det 50 gr vetemjöl men det skippade jag, funderar på vad jag skulle kunna använda annars till att binda det med eller slippa bindningen går väl lika bra. Grytan är till imorgon. Få se hur den blir!.Smidigt med att laga kött i ugnen, jag ÄLSKAR att laga mat i ugnen!


Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #326 skrivet: 2011.11.13 - 16:30:18 »

Wow! Orkar du gå så långt! Det skulle jag inte palla. Har inte ens gått en halvmil än.  :worshippy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #327 skrivet: 2011.11.13 - 16:53:37 »

Började promenera typ ungefär förra året... då var det max 5 km, men vi har succesivt ökat avståndet.
Ett mål av mig var att promenera milen under 2 timmar. om vi hade gått en km till hade vi nog klarat det för enligt runkeeper, som uppdaterar Jan hela tiden, tog det 12.5 minuter för oss att klara en kilometer :)

Det är bara att fortsätta. inte tänka så mycket om man klarar det eller ej. Fram till bilen eller cykeln måste man ändå, man kan ju inte sluta gå bara för att man är trött :)

Runkeeper (men då måste man ha smartphone.. eller annan gps kanske jag vet inte) gör iallafall att det blir roligare att gå, för man ser hur mycket man gått!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #328 skrivet: 2011.11.13 - 17:01:23 »

Jag har hållit på längre. Inte hjälper det inte. Fast jag går lite krattigt, lite motoriska problem (minimala), så jag tror jag går rätt ineffektivt, anstränger mig rätt mycket utan att komma så mycket framåt som jag borde om man säger så. Problemet är att jag blir så stel i benen, speciellt efteråt. Det är bättre, men inte bra. Medans jag går får jag mest ont i fötterna, men mycket mindre sen jag började med barfotadojor. Den värken släpper bara jag sätter mig och avlastar en halv minut. Inte alltid så lätt i staden utan bänkar.

Jag brukar kolla på http://www.gmap-pedometer.com/ och klottra ner hur långt jag har gått, men jag kör ingen statistik på det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #329 skrivet: 2011.11.13 - 17:39:44 »

mynlen, jag tycker det är bra att ersätta mjölet med grädde i såser.
hemulen,
så fungerar mina ben och fötter(men vi kan ju ha olika bakgrund till det)
Jag står stilla i 30 sek. och sen går vidare..  :willy:  - fast inte så fort.
Loggat
Sidor: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544