Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 10:42:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 821766 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2011.07.15 - 11:16:50 »

Abselut! Hoppas att det har lossnat nu då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2011.07.17 - 12:40:23 »

JO! officiella vägdagen och den gav först 107,8 men sen pressade jag ut litet vätska och tog bort lilla handduken jag hade på mitt huvud för jag tvättat håret och sen gav den 107,7 igen!. HURRA

och då har jag verkligen inte tänkt så mycket på hur jag ska äta och igår blev det säkert 20-25 gr kh pga att det blev ostfondue hos min styvmor. Min bror med hans tjej från sverige kom så min syster och andra bror var också där. GOTT med ostfondue men den är gjort på vin, bundet med majsena, och så blev det ett par småbitar bröd att doppa i bland alla andra grönsaker (blomkål, champignoner, lökbitar, körsbärtomater, gurka osv osv)

Men jag tror att just det litet mindre strikta gör att jag mår bättre och vikten börjar lossna!  :clapping: :clapping:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2011.07.17 - 12:52:54 »

Va bra! Hoppas det sätter igång ordenligt nu då.  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2011.07.17 - 21:46:22 »

 :clapgrin: :clapping: :thumbsup: :yay: Härligt Mynlen!!  :thumbsup:

verkar som om du och jag är väldigt lika... även för mig har det lådsnat lite sen jag blev mindre strikt.  :nod-yes: och min vägning i dag satte mig på 108,4  :smile: .. håller tummarna för att vi båda skall lyckas!! ja och självklart alla andra vänner här också!  :loony: :flowers:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2011.07.20 - 17:32:00 »

Min dotters ID kort är borta, vi kan inte hitta den. Och på måndag ska hon åka med sin pappa till Frankrike. Utan kortet går det självklart inte. Så nu har jag igårkväll och i eftermiddag letat som en galning men inget kort. jag har varit till polisen för att göra anmälan och imorgon kan jag "beställa" ett nytt för extra pengar så den är klar på måndagmorgon kl 9. Jag är så otrolig ledsen och arg att jag blev jättesugen på junkfood.
Köpte dock en sill (holländsk sill med lök) och en liten låda med några holländska räkor, ål och litet lax. Säkert för många kalorier men nyttigare än en pizza elller ett paket kakor eller eller.

Problemet var att jag inte kunde bestämma vad jag skulle synda med  :lulz: Ganska knäppt, VILL man synda kommer man inte på DET man just VILL ha.

jag hoppas fortfarande att hitta kortet. Tills imorgon kl 9.50 ungefär går det nog bra. Men jäklar VAR är det där kortet...  :angry: :angry:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2011.07.20 - 18:01:39 »

Usch. Jag trodde ju att jag fått plånboken snodd, alternativt tappat den, i vintras. Hade just kommit hem från ICA och inte ens fått av mig kläderna och plånboken fanns ingenstans. När jag sedan spärrat allt hittade jag den på en låg hylla i hallen där jag ALDIG skulle lägga den. Jag hittade den därför att en sak åkte ut när jag gick emot hyllan och när jag la tillbaks den låg blånboken där. Samma sak måste ha hänt när jag kom in, jag gick emot den där hyllan, saken åkte ut och när jag la in den hade jag väl plånboken i handen så den gick samma väg. Men jag hade inget minne av det.

Så leta på omöjliga ställen också, som kylen och badrumgsskåpet!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2011.07.20 - 21:42:35 »

kylen är genomsökt, även badrumsskåpen.. hm vänta nu...
nä, där fanns den inte heller.

vi har sökt på det mest konstiga ställen, även sånt som i princip är omjöligt. Jag förmodar att den är lagt någonstans för att inte glömma.

Eller ungen har lekt med den även om hon påstår att hon inte gjort det. Och stoppat den någonstans. Å andra sidan verkar det inte så men den här ungen är ganska bra på att spela teater.

Överlever nog, det är ju inte hela världen. Det är ganska konstigt att jag reagerar så starkt denna gång.
Loggat



Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #37 skrivet: 2011.07.21 - 02:40:27 »

Holländsk sill med lök? Vad är det? Låter helt fantastiskt!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2011.07.21 - 06:41:14 »

den är rå, nja rå och rå..  med rå lök och litet gurka.


den var inte det från igår, då hade jag bara en (två halvor, hälften av det som ligger på fatet alltså). Dom har blivit ganska dyra nu. men GOTT.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2011.07.21 - 14:26:20 »

Hur är sillen fixad? Är den bara saltad eller har den legat i ättikslag?

Ni har flera sillspecialiteter va? Har för mig jag sett om det på TV.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2011.07.21 - 14:33:39 »

bara saltlake tror jag. Fast den är inte salt. Ingen ättika heller. Vet inte så mycket om sillen egentligen annat än att det är gott  :flirting:

Åh, den är rensad på inälvor förutom en  men det vet jag inte vad den heter på svenska haha. sen är den saltad och sparas på det viset.


Vi har inte så mycket sillspecialiteter, det har svenskarna! inlagda sillsorter MUMS.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2011.07.21 - 14:45:09 »

Det är bara urvattad saltsill då? Jag tycker det är gott rått, så jag kan tänka mig att det där är mumsigt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2011.07.21 - 17:03:31 »

tror det är något liknande :) ingen aning om den är urvattnad. till julens sill köper jag många sillar och rengör själv men det är alltid i en liten hink med "vatten och smörja" , så urvattnat tror jag inte. Men kanske det är mindre saltad än svenska sillen?

Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2011.07.24 - 09:20:49 »

YAY  -0,5 denna vecka! HURRA!

har lånehund kommande veckan (nja, han är redan här sen fredag em) så det blir nog något fler promenader nu. Imorse vaknade jag av ett tinnitusanfall, kl 7 så ja gick ut med Doodle (stor svart hund, Märke Labradog eller Danskdor, något sånt iallafall) och en promenad på 3 kvart. Det var skönt, innan frukost och dom säger ju att man bränner mer kalorier då. :lol1: vi får se vad vågen säger nästa vecka.

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #44 skrivet: 2011.07.24 - 10:10:55 »

Bravo!  :clapping:

Fast det är ju skit med tinnitus! Tur att du fick ut något positivt med det i alla fall.

Det är kul att vara djurvakt, tycker jag. Man får liksom det positiva med djur, men slipper kostnaderna.  :bg: Vi är ofta kattvakt åt syrran eller åt några vänner. Det skulle vara kul att få vara hundvakt någon gång.  :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544