Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 02:55:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Allsången på skansen  (läst 11409 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2011.07.02 - 06:42:13 »

 :shock: Ni e ju inte kloka!!  :rolleyes: gå upp mitt i natten på det viset!  :nonono: det går fetbort!  :laugh: å andra sidan så jobbar jag ju rätt mycket nätter...  :whistle: så jag är en utpräglad nattmänniska!... hatar intensivt att gå upp på morgonen!!! det är ju då man sover som bäst ju!  :rolleyes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #16 skrivet: 2011.07.02 - 11:32:05 »

Kwidell, detär inte frivilligt. Jag hatar det!  :smack: Men jag måste pendla i en timme drygt för att hinna till jobbet i tid.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2011.07.02 - 22:41:47 »

Aha! ja då blev du genast normalare!  :lol: :flirting: mina sympatier har du också!  :rose:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #18 skrivet: 2011.07.03 - 09:43:07 »

 :tongue_wag: Normalare......  :blink: :crazy: :loony:

Jag ska försöka få börja en timme senare pga migränen. Får se om det lyckas....... Lite kvinnlig list kanske. Får se till att chefen tror att det är hans idé på något sätt.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2011.07.03 - 10:07:09 »

Fy fasiken vad jobbigt! Kör du bil eller är du tvungen att sitta på tåg/buss 2 timmar per dag?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #20 skrivet: 2011.07.03 - 10:13:29 »

Förut körde jag bil. För att ha en chans att hinna hem till ungarna skulle på sina träningar. Men nu klarar de sig själva, så nu åker jag tåg.
Det är mycket skönare. Det tar nästan dubbelt så lång tid, men jag får promenader och kan slumra eller läsa eller surfa på tåget. När man kör bil måste man vara på helspänn hela tiden. På  morgnarna funkade det ju ganska bra, för då var det inga köer. Men på eftermiddagarna är det alltid kö. Så tidsvinsten låg mest på morgnarna. Men att köa med migrän är inte kul! Hellre åker jag tåg. Det var många gånger som jag väntade med att ta anfallsmedicin för att jag skulle sätta mig i bilen och köra. Andra gånger tog jag medicinen för att öht klara av att köra. Ingen av varianterna var bra.  :shake_head:

Dessutom är det så sabla dyrt med bensinen. Och så måste man betala för parkeringen. Så det blev verkligen asdyrt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2011.07.03 - 10:19:31 »

OK. Jag är så där att jag blir trött av att åka tåg och buss. Rester av bilsjuka tror jag. Blir jag kanske av att åka bil också, men får jag köra själv så är det uppiggande istället.

Apropå tåg, så har jag inte åkt det på åratal. Jag har registrerat att det finns 3 prisgrupper nu. Om man väljer den som heter "ombokningsbar" innebär det att man kan boka om i sista minuten (om plats finnes) eller måste man göra det en viss tid innan det klockslag biljetten gäller? Vet du? :rose:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #22 skrivet: 2011.07.03 - 15:03:04 »

Nä, ingen aning. Jag åker ju pendel. Det är en helt annan taxa, med månadskort eller klippkort. Ingen bokning liksom. Ibland bokar vi ombokningbar när vi ska åka på jobbresor och inte vet när vi ska vara klara för hemresan. Men då bokar man ju om typ en timme innan. Så hur det är så där på minuten vet jag inte.... Du får ringa och kolla med SJ helt enkelt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2011.07.03 - 15:12:16 »

Tänkte inte på det.  :cowboy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #24 skrivet: 2011.07.05 - 23:42:17 »

Ush att vakna kl 5. på morgonen.
Varmt deltagande!  :worried:

Men jag skulle absolut välja tåget som du, maken kör gärna själv, men jag tycker det är mycket mer bekvämt att sitta in i en varm kupé och sova eller läsa eller... än ha koll på vägen och älgar.

Skönt att jag slipper både väckningen och tåg nuförtiden!
Loggat
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #25 skrivet: 2011.07.06 - 00:21:11 »

Att kliva upp klockan 5 är väl ingenting i mitt tycke och då är jag inte någon morgonmänniska.  :lol:

Under gymnasietiden klev jag upp klockan 4 varje morgon utan problem. Sen har jag helt frivilligt börjat arbeta klockan 5 ett par dagar i veckan trots att arbetstiden började först 7 (och gjorde så de övriga dagarna), men det gjorde jobbet lättare så då gick det fint.  :lol1:

Värre är det då att börja jobba först vid 9-10 och sluta vid 18-19, det var hemska tider det.  :puke1:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #26 skrivet: 2011.07.06 - 08:53:50 »

Trodde kanske att ni hittat tillbaka till ämnet... :whistle:

Vilket startfält igår! Håkan (kan någon förklara hans storhet?), Siwan, så duktiga Ulrik Munter, Norrahammars stolthet the Moniker och en hög till. Och Måns på det!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #27 skrivet: 2011.07.06 - 17:02:17 »

Njae, det ar liksom inget intresse bland de andra att kommentera allsången.  :mad_roll:

Vad kul att du intresserar dig iaf!  :clapclap:

Jag fattar inte heller Håkans storhet. Och Munther visste jag inte ens om att han fanns.  :redface: Men Måns klarar sig fortfarande, fast jag tyckte nog han var strået vassare i första programmet.

Det var kul att se Siw i alla fall. En riktig krutkärring!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #28 skrivet: 2011.07.06 - 17:53:56 »

Det är kanske ingen annan som tittar/lyssnar på allsången.  :flirting:

Jag brukar bara titta om någon annan tvingar mig, vilket sällan inträffar om tur är.  :lol:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2011.07.06 - 18:03:52 »

Alltså, det är bara Siw jag vet vem det är. Måns och Håkan?  :pippi:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544