Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:42:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Denna kastrull  (läst 9896 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2011.06.30 - 18:11:00 »

Ni är härliga! kwasniewski tycker jag är ett sånt härligt namn, eller som ord då. kwasniewski! låter (på holländska) litet som om man säger, "det var inte nyaski".  :clapping: ingen aning vad för nya då men det spelar ingen roll.

AHA.. hade inte upptäckt tidigare att det var litet löst LCHF här.  :rolleyes: Men, det passar mig ypperligt, inte nu helt än men ändå. Jag har nu börjat tänka om litet mer, så det blev två steviatabletter upplösta i vatten och blandades ner i en liten portion äggmjölk MED KAKAO (och det är ditt fel med allt prat om choklad och stevia!) och en kopp kaffe, och det var riktigt gott  :tasty:
Jag blev t.om. mindre sockersugig av det!  :clapping: Kanske jag måste hoppa av "strikta LCHF" litet för att komma igång igen. Vikten har sista veckorna gått UPP igen!  :fork_off:

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2011.06.30 - 18:16:40 »

Det verkar väldigt olika det där. Jag blir ju mättare om jag äter lite mer kolisar, men det ska vara i form av bra stärkelse då, som potatis. Kör jag så där supersnålt blir jag hungrig som ett djur, så för mig passar det bättre för vikten också att äta som jag gör. Men jag gör det därför att jag faktiskt tror att det är optimalt och jag mår bättre så, d.v.s. lowcarb, men inte nocarb.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2011.06.30 - 20:38:17 »

Jo, kan förstå det. I princip är -enligt mig- litet potatis inte så himla dåligt, så länge man inte heller äter väldigt mycket raffinerade kh. Jag tror att det där raffinerade är det värsta. jag åt finn crisp häromdagen, håll mig mätt jättelänge. Blev litet förvånad över det men kanske min kropp är just en sån också. Vi får se. men jag är inte så förtjust i potatis, annat än friterad eller bakat eller mosat. Fast kokt färskpotatis med mycket smör och litet dill.. mmm
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2011.06.30 - 20:57:18 »

Jag brukar fuskfritera. Förresten hittade jag ett ord för det - Shallow Frying. Till skillnad mot Deep Frying då. Alltså man behöver inte så himla mycket fett och får lov att vända på grejerna. Blir inte samma sak, men gott nog. Bara råstekt är inte dumt det heller. Om man inte har för mycket i pannan så blir det lite åt friterade hållet.

Fast min passion just nu är såna där grytor med allting i. Typ långkokskött som man bryner och puttrar i buljong med lök och lite morot och prylar och så i med stora potatisbitar på slutet och grädde och så får det simma till sig. :drool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2011.06.30 - 21:03:42 »

Så strips från en "snackbar" är inte så nyttigt? fan också :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2011.06.30 - 21:08:27 »

Antagligen inte.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2011.07.02 - 06:10:11 »

Så strips från en "snackbar" är inte så nyttigt? fan också :)
:lulz: jag håller med! F-N också!  :lulz:

Hemul. va kul med den lappen!!  :thumbsup: jag tycker alltid det är roligt att hitta små lappar från människor som står eller stod en nära  :inlove: man känner sig på något sätt i kontakt med dem då!  :nod-yes: jag har en helt underbar lapp hemma som min mormor har skrivigt. där står tidpungt, datum samt vikt på mig från dagen jag föddes!  :lol: den lappen skrev hon troligen samtidigt som hon fick reda på att jag fanns.  :inlove: tanken är rätt svindlande på något vis!  :lol: ... och även jag pumpade min Mormor på historier från när hon var liten. de var mycket bättre än sagor!  :nod-yes:även om mormor var bäst på att läsa och berätta sagor också!  :nod-yes: men just de där härliga historierna om alla de busstreck som hon gjorde som ung stannar kvar i minnet!  :laugh:

en annan rolig sak jag har kär är en jättevacker svart käpp i Ebenholtz med silverhandtag! den hittade jag av en slump i en hög med käppar som min pappa tagit hem efter att vi tömt en kär släktings hus. när jag hittade den var handtaget svart och oxiderat och träer glanslöst.. men jag anade att det stod något på handtaget... så jag tog med den hem och putsade och putsade... vet inte hur många timmar jag lade ner på den. men nu är den blankpolerad! både i träet och silverhandtaget... och det finns en inskription på handtaget som talar om att käppen var en 60 års present till min avlidne släktings far och den är daterad!  :lol: har för mig att det är 1910 som står... i villket fall så tycker jag det är sååå läckert!.. Maken min hade den med på vårt bröllop!  :lol: så den finns med på bröllopsbilderna  :lol: tror nog att den ursprungliga ägaren hade varigt nöjd med det  :lol:
Precis som jag vet att din Farfar skulle blivigt glad över att du hittat hans lapp! Hemul!  :nod-yes: :inlove: om jag vore dig så skulle jag plocka fram de kopparkastruller jag hade och sätta mig ner och försöka lista ut villken av dem som kan vara gammal nog  :nod-yes: :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Lisalotta
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 39


« Svara #22 skrivet: 2011.07.11 - 02:21:50 »

jag vill också hitta såna lappar. eller tänk att hitta en gammal dagbok... åhh.. så fantastiskt det hade varit  :smile:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2011.07.11 - 02:39:39 »

Ja det håller jag med dig om!  :nod-yes: fast det är också lite beroende på Vems dagbok det är... finns nog vissa saker man inte vill veta om sina nära och kära  :rolleyes: tex jag vet inte om jag skulle vilja läsa säg min mammas dagbok.. (efter hennes bortgång självklart!) men säg farmors dagbok skulle jag älska att läsa eftersom jag aldrig han träffa henne! ... förstår ni hur jag menar?  :redface:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544