Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 06:20:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlen  (läst 37133 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #30 skrivet: 2011.06.30 - 22:01:04 »

Om smöret tar slut beror ju på hur mycket smör hemul har på lager, eller om hon ätit upp allt själv.  :flirting:

Menar du att du kan se hur många smörklickar en person fått totalt och sedan hur många som tagits bort? Vi andra ser ju bara resultatet av givandet och tagandet, men det duger för oss.  :nod-yes:

Jag har nog som mest gett omkring 4 eller 5 smörklickar på en dag utan problem, men alla till olika personer/nick. Hittills har jag inte funnit det nödvändigt att ta bort någon smörklick, men det är ju för att alla är så himla trevliga här!  :thumbsup:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2011.06.30 - 22:03:11 »

Jag menar att jag kan se antal pluspoäng och antal minuspoäng, om man säger så.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #32 skrivet: 2011.06.30 - 22:05:22 »

Ja lite mer utförligt än den summa vi ser alltså. Nån fördel ska du som admin ha.  :nod-yes:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2011.07.01 - 06:27:05 »

Hästar är snälla!

Jag hade inte sett applaud och smite än. Tror jag börjar förstå det hela! Äntligen. Beror nog på smörklicken som smorde min hjärna.  :lulz:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2011.07.01 - 08:37:27 »

Ja lite mer utförligt än den summa vi ser alltså. Nån fördel ska du som admin ha.  :nod-yes:

Jag tittar aldrig. Råkar bara se det när jag ska kolla annat. Säger ju inte mycket. Man kan ju t.ex. ta bort en smörklick därför att man kom på att man gav en av misstag, till fel person eller så, så det behöver ju inte betyda nåt negativt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #35 skrivet: 2011.07.01 - 09:04:51 »

Så sant så!  :rose:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2011.07.02 - 05:48:45 »

Hej Mynlen  :wave: och varmt Välkommen!  :flowers:
Härligt med lite mer internationellt blod i forumet  :flirting: dock ska jag erkänna att det enda jag vet om holland är att ni har många Väderkvarnar, Tulpaner och Träskor  :redface: :laugh: men det är inte fy skam det inte!  :flirting: men härligt om du lyckas sprida LCHF där också!  :thumbsup:

en liten fråga.. du skrev att du var döv. men inte använder teckenspråk. varför inte?  :confused3: ja om du inte tycker jag är en hemsking för att jag frågar alltså!  :redface: :rose: jag blev lite nyfiken bara, då min bästa vän är utbildad teckenspråkstollk och hennes mamma driver en skola här i stockholm för döva och hörselskadade. därav blev jag såklart nyfiken.  :redface: även jag har liiite kunskaper i teckenspråk.. läste det som tillval i gymnasiet. mest på skoj!  :flirting:.. men nu är det faktiskt rätt praktiskt emellanåt!.  :nod-yes:

Mitt "nick" kwidell. är jätteenkelt att förklara. det är mitt namn.  :rolleyes: Katarina Widell. så tråkig var jag!  :laugh: :flirting: fast numera, sen jag gifte mig så har jag ytterligare ett efternamn  :lick: ...
andra "nick" jag använt genom åren är: "Enya" och "Ängel med dolda horn.".. det första är en artist jag tycker om. och det andra är faktiskt en boktitel ifrån min favoritförfattare Margit Sandemo  :lol: ..... Det jag egentligen ville kalla mig för här var Tomtemor... men det nicket används redan av någon som brukar vara på Kostdoktorns hemsida  :rolleyes: så det skulle bara blivigt rörigt. men det kanske förklarar min lilla avatar  :lol: :flirting: ...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2011.07.02 - 16:40:14 »

Hej Kwidell, tyckte att ditt nick var så söt, som en liten fågel som kwidellar eller nåt :) Kul med förklarningen!  :turkey:(enda fågeln jag hittade haha)

Du får fråga allt, jag tar sällan illa upp.  :flowers:
Jag använder inget teckenspråk för när jag var ung sa dom att det inte var bra att lära sig teckenspråk, det skulle göra dom döva dummare. :hm-hm: Eller nåt. Och så lärde jag mig läppläsa väldigt bra så mina föräldrar var övertygat om att det var bäst för mig. :smack_head: Visst KAN jag litet teckenspråk, den holländska då, och jag använder mig ibland av teckenspråkstolkar. Fast sen jag upptäckte hur skönt det är med skrivtolk (och det lärde jag mig faktistkt i sverige!) har jag dom oftast.  :thumbsup:

Jag har försökt att införa litet stödjade tecken här hemma men läppläsnignen är en sån insliten vana att det var svårt. Bara min son använder ibland litet tecken, när jag inte förstår honom så bra  :laugh:

Att jag provade på skrivtolk beror på att min mormor dog i 2009, och jag inte kunde ta med mig teckenspråkstolk från holland (dom brukar inte kunna svenska haha) och jag kan inte svenska teckenspråket. Men sen kom jag på att jag kan läsa svenska så jag försökte få tag på en skrivtolk i stockholm och jag lyckades, det var underbart att varit med om hela begravningen, att jag fattade allt. Med skrivtolk kan jag titta runt litet mer och sen läsa ikapp.  :inlove: Är fortfarande såååå glad att snälla svenska tolkarna hjälpte mig, utan att jag behövde betala! PUSS på stockholms tolkarna!

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2011.07.02 - 17:47:24 »

 :dancing_chicken: :chicken: :chase:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2011.07.02 - 20:11:17 »

den sista tror jag inte kwidellerar... och dom andra hade jag inte sett.. borde kanske byta glasögon.....
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #40 skrivet: 2011.07.02 - 21:18:01 »

Välkommen Mynlen  :flowers: !

Jag har varit på semester i mitt hemland Finland en vecka och är tillbaks nu.

Jag har varit ett par gånger i Holland, min man har vänner  där, men det är länge sen sist.
Vi är nyfikna på bobåtar och har ibland tittat även holländska båtar. Just nu väljer vi ändå att bo i ett hus.
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2011.07.03 - 01:33:05 »

 :lmao: Då Kwidelerar jag här för fullt då!  :whistle:  :flirting: det var nog den sötaste tolkningen av mitt nick jag hört!  :inlove: blir till att smöra ner dig lite tror jag bestämt!  :flirting:

ja det där med att påstå att döva blir dummare av teckenspråk gör mig bara så  :so_mad:  :bang_head: vet att det var så även här i sverige förut.  .. och sen hade vi även en annan dumhet för oss.. att döva och de som "bara" var hörselskadade inte skulle gå i samma skola?! min väninnas mamma som jag berättade om, hon gick helt emot detta och startade en skola där både döva och hörselskadade kan gå tillsammans. underlättar ju för familjer med barn som har olika former av hörselskador... men det ses fortfarande som något negativt av de etablerade stora dövskolorna.  trist att man inte bara kan se till individen i stället!

det här med skrivtolk har jag faktiskt inte stött på, ja annat än via telefonen!.. men det låter ju jättesmidigt!!  :thumbsup: och villken tur att det gick att ordna med det till din mormors begravning! underlättar ju faktiskt om man förstår vad som sägs.  :nod-yes: och präster har ju en förmåga att gå runt, ställa sig och prata med altaret.. och göra livet surt för de som försöker läsa på läpparna  :rolleyes: men jag måste då säga att jag verkligen beundrar dig som fixar sådant!  :worshippy: har själv försökt... men det gick så att säga... mindre bra.. :rolleyes: :whistle:  :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2011.07.04 - 08:51:54 »

Det dar med att teckensprak gor dova dummare ar ju tidsandan. tank dig 1950-1970, lakare var heliga da. Se aven pa Ancel Keys undersokningar om fett, det han sa var sant utan att ha tankt efter sjalv. Jag kan forsta att mina foraldrar trodde pa lakarna, dom ville ju mitt basta. 

Skrivtolk ar harligt! laptop framfor en, tolken brevid en som sitter och snattrar pa ett tangentbord :)

Loggat



Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #43 skrivet: 2011.07.04 - 17:22:30 »

Jag läste en kurs teckenspråk på gymnasiet och tyckte att det var jätteintressant!  :smile: Men jag har nog tappat det lilla jag lärde mig nu eftersom jag inte haft möjlighet att använda det alls, det gäller att kunna underhålla kunskaperna för att ha dem kvar. Kanske dags för en kvällskurs i teckenspråk eller något annat språk, jag skulle verkligen behöva lära mig finska känner jag. Dumt att bo nära gränsen och inte kunna prata finska alls, förr förstod jag tornedalsfinska men det tappade jag när jag flyttade hemifrån, men pratat någon finska har jag aldrig inte gjort.  :shy:

En skrivtolk, skriver de ordagrant vad som sägs? Det måste ju vara himla svårt att hinna med det tycker jag, då gäller det att vara en fena på att skriva! Ingen pekfingervals där inte.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2011.07.04 - 20:44:30 »

här i holland använder dom sig av en veyboard,
och då kan man skriva vääääldigt fort. Skrivtolken jag har (har just haft henne ikväll) är en fena på det. Hon skriver så gott som ordagrant och det tycker inte alla om, för alla "ööh, uhm, mmmm " kommer även med. Ganska roligt.

typ ett samtal (det jag sägs skriver hon inte självklart)
ja, då ska vi.. hmm se hur , ööh ja vi ska göra nu.
kanske du, ööh nej.. hmm ja kanske (hostar) vi kan fråga mmm grannen om hon, eller är det en han? hmm var var vi,, åh ja, grannen, öööh kan vi inte fråga honom?

osv

Skrivtolken i sverige använde tangentbord. jag är förresten också mycket snabb på tangentbord och här i NL är det en 2 årig utbildning att bli skrivtolk (4 till teckenspråkstolk) men jag vet inte hur det är i sverige.


Loggat



Sidor: 1 2 [3] 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544