Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 09:01:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: ONT I RYGGEN AV BÄRBAR DATOR  (läst 4105 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lisalotta
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 39


« skrivet: 2011.06.22 - 14:32:59 »

ÄNDA SEDAN JAG KÖPTE MIN BÄRBARA FÖR 2 MÅNADER SEN FÅR JAG MER OCH MER ONT I RYGGEN SNART KAN JAG INTE GÅ. JAG SKA SÄLJA DEN FÖR DET HÄR FUNGERAR INTE. RYGGEN BEHÖVE3R NOG MER AVLASTNING ÄN JAG TRODDE JAG SITTER FRAMÅTLUTAD NÄR JAG ANVÄNDER DEN BÄRBARA. AJAJAJ VAD ONT DET GÖR. ANVÄNDER DATORN MINDRE OCH MINDRE NU PGA VÄRKEN JAG OM TYCKER OM ATT SITTA VID DATORN. HUR MÅR ERA RYGGAR? HAR NI BÄRBARA ELLER GOLVDATORER?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.06.22 - 15:43:18 »

Men du, koppla in ett externt tangenbord när du är hemma så behöver du inte sitta i en så knasig ställning. Du kan ju ta en större skärm också om du har nån sån kvar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hejsan
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 17


« Svara #2 skrivet: 2011.06.22 - 16:43:31 »

Jag har också ont i ryggen av min bärbara
man har tangentbordet för högt och skärmen för lågt, sen sitter jag inte som man ska heller.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #3 skrivet: 2011.06.22 - 17:51:21 »

Bärbar dator är den enda jag kan använda överhuvudtaget annars får jag värk.

Jag har den på famnen när jag sitter på soffan och har en liten kudde bakom nacken.
Under datorn hade vi först en träskiva, men nu mera en platta med fläkt för att kyla ner den.

Sedan lyfter jag fötterna på fotpallen och slötittar på TV samtidigt, perfekt  :lol:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.06.28 - 07:53:17 »

oavsett vad man har för dator måste man ju se till att man sitter bra framför den. Eller bakom den. :confused3: Hm när man använder den. man får inte ont i ryggen av datorn, men av hur man använder den.

Sen finns det ju ställningar osm man kan ställan den på  så det blir litet högre för skärmen och som hemul säger, koppla på ett externt tangentbord. Och använd datorns tangentbord bara när man verkligen behöver. Eller slötittar på tv samtidigt :)
Separat mus är också något som är matnyttigt.
Loggat



dalemill15s
Gäst
« Svara #5 skrivet: 2011.07.25 - 08:58:15 »

I will recommend you to buy docking station for laptops which will help you to fix your laptop in a same position as personal computer. This will help you to reduce your back pain.
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011.07.25 - 23:45:49 »

va tråkigt att du får ont lisalotta!  :sad: själv kör jag bara med stationära datorer. för min del så är de bärbara för "veka"... de klarar inte av att hantera det jag använder datorn till... så de är inget alternativ för min del.

jo, en liten fråga.... menade du att skriva allt med stora bokstäver eller blev det bara så?  :confused3: jag själv tycker att det blir lite svårt och jobbigt att läsa en text med bara versaler i  :redface:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544