Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 12:16:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: vad blir det för mat  (läst 5061 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lisalotta
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 39


« skrivet: 2011.06.17 - 18:23:25 »

kollar på per mobergs program. gillar hans kök som bara den  :clapping:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.06.17 - 19:06:03 »

Ja, gud ja. Så skulle man ha't.  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #2 skrivet: 2011.06.17 - 19:25:37 »

Så länge man slipper ha Per i köket så, vilken gris! Man får hoppas att han städar själv när inspelningen är klar.

Men vilken lyx med vedspis, flera gasolspisar och dessutom induktionshäll. Snacka om att kunna välja och vraka!  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #3 skrivet: 2011.06.17 - 22:16:56 »

Håller med Nizhoni, vill ha köket men Per kan hålla sig därifrån.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.06.17 - 22:29:08 »

Matlagning är en skapande verksamhet. Då får det kladda!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #5 skrivet: 2011.06.18 - 01:04:26 »

Jag har hört tidigare invändningar mot just Per Morberg (INTE här), och jag undrar faktiskt vad det är som är så hemskt med honom?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #6 skrivet: 2011.06.18 - 06:25:50 »

per moberg tycker jag ger ett ofräscht intryck . bla att hela tiden stå å dra med händerna i sitt feta hår å sen ta i maten  :tongue_wag: visserligen gillar vi på detta forumet fett , men nån jäkla måtta får det väl va  :puke1:
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #7 skrivet: 2011.06.18 - 07:43:11 »

Om vi nu bortser från att jag rent allmänt har svårt för Per så tycker jag att han grisar ner köket något förskräckligt när han lagar mat. Att det tex rinner flera deciliter buljong ner från bänkskivan, längs sidorna och ner på golvet bekommer honom inte. I ett program gick en dörrhylla sönder i kylen, han lät bara allt ligga på golvet, klappade igen dörren och fortsatte med sitt. Så länge inspelningen pågick så var grejerna kvar på golvet, han bara klev över eller eventuellt trampade på dem.

Och jag tycker inte det passar med det där smutsiga håret i matlagningsprogram och knyt förklädet någon gång!  :mad_viking:

Men maten brukar se grymt god ut.  :drool:

Det är med skräckblandad förtjusning som jag ibland tittar på hans program.  :eek:

Det finns en bra anledning till att han brukar få spela skurk när han jobbar som skådis, vissa personer har det där rätta skumma/slemmiga intycket på folk precis som han har.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2011.06.18 - 08:16:44 »

 :lmao: Ja just Per moberg verkar väcka väldigt blandade känslor när det gäller matlagningen! på makens jobb så dissar de också hans hår som ofrächt och äckligt... så maken har tagit lite färg av det... jag däremot bryr mig inte nämnvärt. jag är en stor motståndare till fettigt hår. själv tvättar jkag mitt varge dag och känner för att krypa under en sten någonstans om det ser fett ut. men jag vet hur slitigt det är att jobba i kök.. så jag tror ärligt talat inte att Pers hår är fett pga bristande hygien utan snarare för att han lagar massa mat hela tiden.
sen att han slaffsar ner något otroligt när han håller på  :max-shock: ja där får man ju bara hoppas att han städar själv sedan. dock kan det vara värt att notera att hans matlagningsprogram filmas i så gott som ett stycke!.. det är inte några omtagningar eller tillrättaläggningar där inte!... så om man gämför hans matlagningsprogram med tex Tinas gammla... så är Tinas klippt i sektioner hela tiden och säkerligen fyllt med omtagningar och undanstädningar emellan klippen... Pers är mycket "ärligare" på något sätt...  :rolleyes:  jag gillar hans program hur som! och Köket hans ska vi inte Tala om!!  :dribble:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #9 skrivet: 2011.06.18 - 10:24:20 »

Kanske har han någon gel i håret för han ser ut precis som den där figuren i Kniven mot strupen, på något sätt tvivlar jag på att håret kan vara lika smutsigt för två stycken tv-kockar.  :hm-hm:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2011.06.18 - 15:23:57 »

Jag tror inte heller håret verkligen är fett. Antingen har han väl nåt skit i som du säger, eller också har han sånt hår som ser smutsigt ut hela tiden. Han svettas ju rätt mycket i ansiktet också. Jag är själv så att ansiktet är det första jag svettas i, sen kommer huvet. En del är så medan andra sällan svettas om huvudknoppen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #11 skrivet: 2011.06.18 - 17:19:55 »

slemmig typ just det 
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544