Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 14:51:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kokosfett mögligt? Bakterier?  (läst 42435 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #45 skrivet: 2011.07.09 - 21:26:06 »

Ja!  :watch_it: :spank_u: Vattenmelon är nämligen inte gott. Honungsmelon däremot är fina grejer!  :dribble:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2011.07.09 - 21:34:10 »

jag gillar båda... en god kyld vattenmelon är som godisbitar!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2011.07.09 - 21:51:32 »

Jag såg en massa nya melonsorter i ett reklamblad häromdagen. Har glömt vad de hette, men jag hade ivf aldrig hört namnen förut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #48 skrivet: 2011.07.10 - 01:10:35 »

Vattenmelon kan jag tyvärr inte med riktigt, och det beror inte enbart på alla kärnor, men däremot har jag hört att man ska gå på bål som innehåller just vattenmelon och gurka. Detta för att dessa suger åt sig alkoholen som finns i bålen för att dessa frukter/grönsaker innehåller så mycket vatten. Vet inte om det är en myt, men det var en bartender som sa det till mig... Så nu vet ni det flickor (och ev pojkar som hänger på det här forumet), är det mycket alkohol i en bål, stoppar man i vattenmelon och gurka. Ät och njut ur bålen isf!  :whink: Inga kolisar i sprit om jag inte minns fel.  :shy:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2011.07.10 - 03:22:43 »

Det är förvisso inte vattenmelon jag odlar heller  :rolleyes: utan nån variant jag inte sett i handeln.. men den liknar nog honungsmelon eller galia melon skulle jag tro... ja om det blir någon frukt av det hela alltså! för just nu är det bara som en grön slingerväxt som växer 5cm om dagen och klättrar på ALLT!  :max-shock: så man får ju hoppas att den ger nått i slutänden!  :whistle:

men det man odlar på balkonger räknas inte... typ samma som "kalorier från choklad räknas inte om man är ledsen". :)

 :lulz: Helt rätt!!  :lulz: Måste jag komma ihåg!... då var ajg visst väldigt ledsen efter viktväktrar perioden för många år sedan då  :whistle: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2011.07.10 - 08:49:51 »

Vattenmelon kan jag tyvärr inte med riktigt, och det beror inte enbart på alla kärnor, men däremot har jag hört att man ska gå på bål som innehåller just vattenmelon och gurka. Detta för att dessa suger åt sig alkoholen som finns i bålen för att dessa frukter/grönsaker innehåller så mycket vatten. Vet inte om det är en myt, men det var en bartender som sa det till mig... Så nu vet ni det flickor (och ev pojkar som hänger på det här forumet), är det mycket alkohol i en bål, stoppar man i vattenmelon och gurka. Ät och njut ur bålen isf!  :whink: Inga kolisar i sprit om jag inte minns fel.  :shy:

Det finns ju kärnfri vattenmelon också!
Och sen dricker jag inte bål, men om jag ser den med vattenmelon och gurka så vet jag :)
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2011.07.10 - 22:57:43 »

Fick ett tipps en gång om att köpa en stor vattenmelon... göra ett litet hål i toppen och sticka ner en öppen vodkaflaska...och sen bara vänta... när sedan melonen drukigt upp hela flaskan var det bara att skära bitar av melonen och äta...  :cheers: har dock aldrig provat detta själv.
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2011.07.10 - 23:26:10 »

har dock aldrig provat detta själv.

 :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2011.07.10 - 23:27:51 »

 :lmao: ja ja jaaaa! jag vet hur det låter. men jag tycker ärligt talat inte om smaken av Vodka, så jag har faktiskt inte provat!  :nonono: om man däremot gör samma sak med säg Tequilla.. ja DÅ blir det isf en annan femma!  :lol: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2011.07.11 - 06:05:09 »

prova med tequila då. Sprit som sprit :)
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2011.07.11 - 06:24:31 »

 :laugh: förvisso. men såååå tankad har jag inga planer på att bli just nu!  :flirting: dessutom tycker jag att Tequilla kommer mer till sin rätt som Margaritas...  :whistle: :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544