Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 01:50:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: smörning av Hemul  (läst 16997 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #15 skrivet: 2011.05.24 - 13:03:38 »

för att impa på grannar å arbetskamrater ?   :shake_head:
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2011.05.24 - 15:15:23 »

Numera tror jag nästan man impar lite genom att inte ha nån. Jag har aldrig ätit en hamburgare på McDonalds heller.  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #17 skrivet: 2011.05.24 - 16:23:08 »

jisses  :shock: . har du ingen tatuering , bakmaskin eller smörgåsjärn heller då. å jag som tyckte att jag va en motvalls kärring. nu har jag mött min överman  :worshippy:
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2011.05.24 - 16:42:29 »

Jag hade en smörgåsgrill, men den fick jag som "gåva" när jag köpte nåt annat. Tror det var från Ellos. Jag använde den givetvis aldrig.

Du ska veta att jag sanningsenligt tror att jag ätit betydligt mindre än 10 hamburgare i hela mitt liv, så att jag inte ätit någon på McD är inte så märkligt. Jag har fikat där dock, men bara i Stockholm, inte i min egen stad. Nu när jag insett att det antagligen är rätt unikt kommer jag givetvis aldrig att äta en sådan hamburgare, inte ens om livet hänger på det. Ogillar ju allt McD står för, så det är inte sååå svårt att hålla. :lol:

Jag tror jag har köpt chips 2 ggr. Men jag kan ju ha glömt nån gång. Ätit chips har jag gjort oftare, men då har jag ju blivit bjuden.  :ignore: :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #19 skrivet: 2011.05.24 - 17:01:35 »

  :clapping:  :clapping: :clapping:
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2011.05.24 - 17:10:42 »

Gillar inte stora köttfärsblaffor på torrt bröd.  :shake_head: Kalla köttbullar på en knäckemacka är däremot gott. Det är nåt helt annat. Och då har man ju smör på!  :thumbsup: De första hamburgarna som kom var som malda gumminsoddar, så det gick väl en 10 år innan jag provade igen, fortfarande inte imponerad. En kompis tvingade i mig en hamburgare på ett gatukök för 12 år sedan (minns när det var av andra skäl), för han retade sig på att jag inte åt sånt. Fick ju tillstå att utvecklingen gått framåt och det var rätt gott jämfört med mina tidigare erfarenheter, men köttfärsblaffa på bröd är fortfarande inte min grej. Efter det har jag inte ätit någon hamburgare.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2011.05.24 - 17:17:47 »

Du, din ava ser faktiskt himla bra ut! Det var nog ingen nackdel att jag fick skära bort så mycket trots allt.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #22 skrivet: 2011.05.24 - 17:24:59 »

tyvärr tycker jag om allmöjlig skräpmat inklusive hamburgare , pizza å pommes, men med LCHF kan man ju äta gott utan att skämmas å dessutom gå ner en massa i vikt.  ja visst blev madam mim fin , det gjorde du bra!
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2011.05.24 - 18:14:51 »

Jag är konstig sörru. En del skräp tycker jag är gott och äter när det sätts fram (nåja, åt). Som chips, ostbågar, kakor, godis o.s.v. Men jag blir aldigt sugen på skräpet, så jag köper inte. Fast kan jag välja på säg kalla köttbullar och chips tar jag ändå köttbullarna. Och jag tycker inte om att mätta mig på skräp, mår inte bra. Det är nog lite av grejen med hamburgare också, det är för mycket. Är jag så pass hungrig vill jag ha riktig mat. Varmkorv är mer lagom och det har det nog slunkit ner några stycken på väg hem från krogen och så.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #24 skrivet: 2011.05.24 - 20:47:08 »

det e nog mer bra än konstigt. jag önskar att jag hade det så oxå. jag kan få rediga pizzabegär ex. nu tycker jag nog att det e betydligt enklare att stå emot när man e LCHF:are än när man kämpade på i lågkaloridietsträsket!!!  :thumbsup: å andrasidan danar det kanske karaktären att få kämpa lite  :nod-yes:
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2011.05.24 - 20:53:37 »

Jag tror det är delvis nåt medfött och sedan vana helt enkelt. Vi hade aldrig sånt hemma och inte mina kompisar heller. Den enda jag minns brukade köpa snacks var mormor som köpte ostbågar. Men då fick ju hela sällskapet dela på en liten påse. Har aldrig vant mig vid det helt enkelt. Fick jag en godispåse när jag var liten så åt jag inte upp den, det fick pappa göra till slut. Inte ens när jag fick metabola syndromet och insulinet sprutade ur örona fick jag sötsug, blev inte ens hungrig, men lärde mig ju att mat hjälpte. Så man kan allt bli tjock utan att äta junk också.

Men pizza är inget problem ju! Lowcarbpizza blir ju hur gott som helst. Fast man måste ju göra den själv då.  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #26 skrivet: 2011.05.24 - 22:01:08 »

tänk så olika det kan va , jag har alltid varit hungrig. blir sällan helt mätt, potatis å bröd även i mycket små doser triggar i gång hungern å sötsuget. äter jag en vanlig macka med ex barkis e jag hysteriskt hungrig i flera dagar  . det spelar liksom ingen roll hur mycket och vad jag stoppar imej jag e hungrig endå. man får ju verkligen tänka efter om det e värt det . det bästa för min del e ju att ligga rejält lågt i kolhydratintaget. då klarar jag mej utan godissug. när jag va barn ( på stenåldern) sas det att "man blir inte tjock av vanlig mat"  å det gick man på, havregrynsgröt till frukost lite kött o mycket potatis till middag mackor till mellanmål o pannkakor till kvällsmat.jo du de va la käckt. det va någon annan härinne som sa att hon nog tålde socker bättre än stärkelse, jag får nog hålla med. potatis å mjölmat e en styggelse för en sån som jag ! men vilken tur att man kommer på det , de e ju som om man va allergisk mot kolhydrater.
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2011.05.24 - 22:19:32 »

Det är nog jag som avviker från normen. Jag reagerar inte på vanligt sätt på lowcarb heller. Jag blev så hungrig, så hungrig. Gick t.o.m. upp en del. Med lite mer kolhydrater i kosten blir jag mätt på mindre och kan gå ner i vikt. Men jag måste hålla igen lite ändå. Äter jag fritt så går jag inte ner. Skillnaden är att utan lite riktiga kolhydratkällor i kosten vill jag äta säkert minst 1000 kcal mer för att bli mätt än jag behöver om jag äter den där lilla mängden kolisar.

Jag har läst om flera som beklagar sig över att den där glupande hungern många känner i början aldrig ger med sig. Undrar om de kan ha samma problem som jag?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #28 skrivet: 2011.05.25 - 10:53:30 »

ja, det gäller att hitta sin grej, alla e vi ju olika. jag som bantat i hela mitt liv , nästan, har hunnit med många olika metoder. bla prövat viktväktarna 3 ggr å gått upp i vikt varje gång. prövade rikshospitalets diet om nån mins den dag 1 1kg bananer bla, gick upp av den oxå . fram tills jag hittade Paulun för 10 år sen sådär va svält det enda som fick mej att lättna , å hur kul/nyttigt e det? det va bara det att gi fick ner mej ca 10 kg sen va det totalstopp, då hade jag ändå 30 kg kvar ca. då ger man ju upp å äter upp sej igen 
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2011.05.26 - 06:30:47 »

Jo man tappar sugen när man inte får någon form av positiva resultat.  :shake_head: ... Jag gick ner jättemycket i början.. och sen slog jag i  en platå!  de 25 kilon jag tappade... gick bort på ungefär ett halvår. sen var det stopp!... i 1,5 år!  :fork_off: det är först nu igen som vikten rör sig neråt!  :w00t: något jag är ytterst tacksam för... men sken är ju den, att hade inte LCHF inneburigt även Andra fördelar, förutom viktminskning... så skulle iaf inte jag ha orkat stanna kvar med den... men även om vikten stod still.. så mådde kroppen bra?  :confused3: kändes bättre än på många år liksom!... något som i alla fall jag aldrig upplevde på ViktVäktartiden... eller Nutrilett tiden... eller Kålsoppe tiden!    guuud säg det man inte provat att banta med!  :rolleyes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544