Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 21:42:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kyckling  (läst 13816 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2011.05.06 - 13:23:14 »

Coop säljer numera den ekologiska Bosarpskycklingen under varumärket Änglamark. Priset på kycklingvingar har sänkts till facila 35:90/kg. Eftersom jag är både snål och listig har jag köpt vingarna sedan de började sälja delar. Det är ju lika mycket kött på dem som på ett vanligt kycklingben och massor med ben, skinn och brosk till buljongen.  :bg:

Möjligtvis har de sänkt priset överlag, jag hade inte tid att kolla så noga.

I boken "Monsterbiff till middag" lärde jag mig att majskyckling faktiskt är bättre (enligt förf.), ivf den från Bjärekyckling. De får bättre mat och peppras inte med antibiotika och nåt förändrat protein vad det nu hette som de vanliga får. Om majsen är GMO framgick inte, men det går väl att ta reda på.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.05.06 - 15:20:18 »

Färsk eller frusen ? :confused3:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011.05.06 - 16:07:00 »

Bosarps? Färsk. Jag tror inte den finns frusen.

Har du inte provat den så köp en hel och testa. Den är väl värd pengarna nån gång när man vill lyxa. Vet inte vad de tar nu, men förut var det 85:-/kg och de ligger på sådär 2½ kg. Det har säkert gått upp sen dess. Så du förstår varför jag köpte vingar. Jag är dessutom inte så förtjust i det vita köttet. :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011.05.06 - 17:10:36 »

Men jag har köpt Bosarps på Konsum flera gånger, de har sålt den frusen i halvor. Har även köpt hela färska, men sällan man hittar dem nuförtiden.

Jag älskar kycklingvingar så jag skall tjata på vårt Konsum att ta hem Änglamarks. Det värsta är att de är så slöa och så okunniga de som jobbar i charken så man undrar hur i hela friden de fått jobb överhuvudtaget  :smack_head:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.05.06 - 17:24:38 »

Jaså? Kanske fryser de dem när de är på väg att gå ut? Jag skulle nästa föredra att köpa så för det är inte alltid man vill använda den på en gång. Och så slipper man ju den modifierade atmosfären. Förpackningen ser väldigt annorlunda ut nu. Tänk på det så du inte missar dem.

Vet inte om det är olika, men här är det bara Coop Forum som har och inte alla Coop Forum heller. Jag har hört att man ska kunna beställa hela deras sortiment i alla butiker, så det kanske är en möjlighet.

Jag har fryst alla vingarna nu i portioner. Mindre än 10 spänn portionen räknade jag ut att det blev. Inte illa.  :whink: Var även in på CG och köpte 4 kg färsk rödspätta som de hade lockpris på, 79:-/kg, så nu är det laddat igen.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2011.05.06 - 17:31:33 »

Jo, jag tror nog det var såna som var på väg att gå ut. De var dock riktigt goda tillagade men visst var de något dyra.

Ska verkligen kolla efter kycklingvingarna för jag älskar att gnaga vingar  :lick:

Vi borde också köpa mera fisk, men det är så erbarmligt tråkigt med frusen fisk  :sad:

Fiskbilen som kommer hit upp är ingen hit – den fisken STINKER  :max-shock:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011.05.06 - 18:09:00 »

Jag köpte färsk rödspätta förut när det var lockvara på ett annat ställe. Det var i oktober och den har räckt till nu, har ett par portioner kvar t.o.m. Den har varit jättefin hela tiden. Inte runnit ett dugg när den tinat, så man kan ju undra vad de gör med fisken man köper frusen i paket, för sån plattfisk tappar lätt 30% i vikt när man tinar den. Så det har också blivit ett "aldrig mera" för mig nu. Torsk, makrill och sill får bli paket, men den tror jag inte de vattnar. Fast jag pratade med tjejen i fiskdisken på CG och hon sa att de ibland får in sill, så jag ska hålla ögona öppna. Annars har de bara strömming i fiskdiskarna här uppe.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #7 skrivet: 2011.05.06 - 18:53:53 »

kycklingvingar är en höjdare  :yay: mycket skinn, brosk och fett och så är man tvungen att äta med fingrarna i maten  :clapgrin:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2011.05.06 - 19:20:48 »

Du, jag skickade dig ett PM. Har du sett det?  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #9 skrivet: 2011.05.07 - 00:43:39 »

Menar du med PM hur jag skulle skriva om jag hade en egen tråd?   :byecry:

Nu har jag varit och dansat på offentlig lokal - för 55 plusare. Alla hade vi tänjt på vårt bäst före datum  :whistle: men märkligt; musik med hjärta och smärta gör att man inte tänker på var någonstans man har ont i kroppen.
Ska jag gå ut och gå, har jag ont i fötter, ben och rygg i varje steg jag tar  :sad:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2011.05.07 - 06:32:00 »

Vad kul att du har haft roligt! Ont i fötterna har du så klart för att du inte använder barfotaskor.   :nod-yes::flirting:

Menar du med PM hur jag skulle skriva om jag hade en egen tråd?   :byecry:

Nej. Jag menar att jag skickat dig ett Personal Message. Kolla den blå menyn uppe till vänster under kossan. Klicka på knappen som heter "Mina meddelanden" så kommer du dit. Det funkar precis som email, så du fattar nog bara du ser det.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #11 skrivet: 2011.05.08 - 20:34:59 »

Jag hitta eko-kyckling fryst på CG, Åke någonting hette den. Den var god och infrusen i halvor vilket var en lagom storlek.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2011.05.08 - 20:59:06 »

Jaså minsann? Måste jag kolla efter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #13 skrivet: 2012.01.31 - 12:53:08 »

ICA-maxi hade ekologiskt bosarpskycklig i frysen förra veckan.
jag köpte alla två :loony:

Så goooooot det blev, lyckades verkligen men marinaden! :yay:
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544