Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 21:34:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: "Synda"  (läst 25527 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #15 skrivet: 2011.08.09 - 23:57:46 »

Frida!  :wave:
Trots att jag egentligen aldrig har haft något speciellt godissug, blev det första året med lchf tufft.
Det blev väl för mycket av renlärighet..
Fuskade jag en dag så kunde jag vara förutan kolis i 1-2 veckor.
Det är bra att tänka man inte får ge upp utan gå vidare.
Det är nästan så jag kan känna, tyvärr, är inte köpt godis eller choklad gott längre. Det har konstiga bismaker  :blink:
Men ibland gör jag eget "godis" på bra råvaror. Men jag behöver inte tänka på vikten längre så då blir det skillnad hur jag äter.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2011.08.10 - 08:38:51 »

Hej Frida!  :wave:

Får du sug av allt? För annars är en modell att trappa ner gradvis och kanske stanna på en komfortabel kolhydratnivå. Men får man sug av allt som innehåller kolhydrater, då är ju det kört. Fast jag har hört att kolhydratsuget försvinner för dem som gör så också, men det är kanske krångligare.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2011.08.10 - 09:27:15 »

I måndags åt jag vitt ett snabbhak, en slags "korvar utan skinn" som kallas frikandeller här i holland. Ingick säkert en hel del skit och kollisar för igår var jag sugen halva dagen efteråt. eller nej, hela dagen.
jag botar det ibland med att knapra litet isbergssallad. Eller isbitar. Det får tuggelsen (ha, nytt ord haha, tugg suget alltså) att bli litet tillfredsställd. sötsuget botar jag med en bit ost eller ibland så gör jag min egen chockladgodis.
250 gr rumsvarmt smör, smälter en chokladkaka på 100 gram med så högt möjligt kakaohalt (fast det beror litet på pengarna också... men minst 72% är det) och blandar ihop. Sen fyller jag på med litet hackad, flagad eller mald mandel eller kokos, har inte testat med hasselnötter än men det ska jag göra. Jag gjorde häromdagen en del med litet pepparmyntdroppar så det blev som after eight. Fördelen med att göra detta är att man späder ut kollisarna i chokladen och man behöver verkligen inte mycket. Jag gör det som en korv i plastfolie och låter stelna sen kan man skära en liten bit av det och äta med en tesked så det tar lång tid. (eller man spritsar ut det men då äter man lättare mer för man stoppar en hel "pralin" i munnen lättare än när man skedar) Det tar säkert 4-5 dagar innan denna portion är slut, men vi är 2 som äter av det :)
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #18 skrivet: 2011.08.10 - 09:42:08 »

 :lmao: Tuggelse, det var ett bra ord!  :lmao:

En smörklick får du i alla fall för godisreceptet!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2011.08.10 - 10:19:46 »

Det lät jättegott! In med det bland recepten!  :w00t:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2011.08.10 - 10:45:27 »

oooookej!
ska lägga ut det! fast utan bilder men dom kan jag ta senare när jag fotar till min egen blogg. Men jag vill ju inte att mina läsare vet att jag äter godis hahahahah!
Loggat



Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #21 skrivet: 2011.08.10 - 17:58:58 »

Skulle man kunna göra chokladbitar med cocos och vanlig kakao? :flirting:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2011.08.11 - 09:04:14 »

jag provade först med vanlig kakao. Men det var inte gott alls. kakaon löser sig inte bra i smöret, kanske om man först blandar det i litet smält smör? kakaon behöver ju litet värme för att bli "smooth" eller hur man nu säger det.

hm sitter o fundilerar nu :)
Loggat



Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #23 skrivet: 2011.08.11 - 12:09:51 »

Fundera gärna ett tag till!  :rolleyes:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2011.08.11 - 19:50:28 »

nä, jag måste prova att göra det. Men inte nu. mår inte toppen idag så jag gjorde vanliga med chokladen... hm whatsappar ner till sambon att han ska komma upp med litet haha!
Loggat



Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544