Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 12:45:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 15 16 [17] 18   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: En gnällkäring talar ut  (läst 114477 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #240 skrivet: 2013.03.07 - 15:45:17 »

Den föreläsningen jag såg var på 2 x 50 minuter så den var betydligt längre än videon på youtube och sen Jonas föreläsning på det. Men grunden var samma iaf.  :smile:

Kan ni gissa vad det utlovade lågkolhydratfikat var, förutom kaffe och te? Jo finncrisp, smör, ost och gurkskivor. Och alldeles för lite ost framdukat jämfört med mängden finncrisp. Aja, jag gick ju inte dit för fikat iaf.  :tongue:

Egentligen hade jag inte tänkt åka på föreläsningen, men hade andra ärenden till Luleå så det passade bra upptäckte jag. Anmälde mig dagen innan, tur det fanns platser kvar.

Efter att sambon varit snuvig ett tag så åkte jag förstås på en riktig dunderförkylning i helgen, himla trist. Men allra värst är det nu när förkylningen börjar släppa, så får jag ofelbart ett munsår från helvetet. Usch vad jag hatar det!  :mad_viking:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #241 skrivet: 2013.03.08 - 19:37:22 »

Tyckte du att föreläsningen var bra? Jag hade gärna velat gå på den men var uppbokad tyvärr. Min kusin var på den och hon tyckte att den var hyfsad men att Kostdoktorn eg. inte hade nåt nytt att komma med. Hon hade läst boken, så...   Och att Andreas var lite tråkig.  Hon tyckte också att det var arrangerat dåligt (inte Andres fel iofs.) de började inte släppa in folk nog tidigt så att föreläsningen blev lite försenad. Hon tyckte att det inte var mycket att komma med finnkrisp, ost och gurka. Nästan så att det hade varit bättre att inte ha nåt alls. Men hon tyckte att Johas var framförande var riktigt bra.
Tja, men jag hade ändå haft lust att komma.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #242 skrivet: 2013.03.08 - 19:52:26 »

Nystart är en bra start, roligt att ses igen!
Loggat
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #243 skrivet: 2013.03.08 - 20:01:37 »

Nä, något nytt var det inte för mig, inte av det Andreas hade att säga iaf. Å andra sidan hade jag inte räknat med att få något nytt därifrån, bara mer inspiration. Jag har ju i princip dammsugit nätet efter info om LCHF så det hade ju varit konstigt om han kommit med stora nyheter för mig. Andreas är inte någon karismatisk föreläsare som fångar publiken, men tiden gick fort så betyget blir bra ändå. Har ju sett youtube-videos så jag visste hur han verkade vara som föreläsare så jag blev snarare positivt överraskad istället, just för att tiden gick så fort och alla i publiken verkade alerta.   :smile:

Själva arrangemanget tyckte jag väl var sådär, jag var där riktigt tidigt men det dröjde länge innan de öppnade registreringen och man fick gå in i föreläsningssalen. Fikat, ja det var ju lite si och så med det. Knepigt iofs att göra så mycket annat antar jag. Vet inte hur det var med skyltningen senare men när jag kom fick jag fråga mig fram för att hitta rätt, jag var riktigt tidig och såg att de senare fick upp roll-ups men de lär ju inte ha visat vägen direkt. Hon som presenterade Andreas och Jonas gillade jag inte alls, kändes stelt och tillgjort. Och hon skulle visst jobba för mf-hälsoutblidningar.

Jonas däremot var en fullträff! Riktigt bra föreläsare och intressant ämne. Jag kände mig riktigt peppad efter den föreläsningen!   :yay:

En bra grej med arrangemanget var att Andreas och Jonas inte alls hade bråttom därifrån, de verkade ha all tid i världen att prata med alla som ville.  :thumbsup:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #244 skrivet: 2013.03.08 - 21:51:08 »

Vad bra att du är nöjd. :smile: Ja, det blir kanske fler tillfällen. Får ta med lite eget fika kanske, hihi. :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #245 skrivet: 2013.03.08 - 22:04:32 »

Dessa eviga Finncrisp!  :smack_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #246 skrivet: 2013.03.09 - 08:01:02 »

Precis, bara för att det teoretiskt sett funkar med finncrisp så är det ju inte smart att ha dem som lågkolhydratfika. 

Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #247 skrivet: 2013.03.09 - 09:30:04 »

Särskilt som Finncrsp inte är bättre än annat bröd. Men kan lika bra ha småbitar av vilket bröd som helst. Eller kex. De är ju ännu mindre. Eller kanske flingor? De är ju riktigt små! En flinga med smör och ost!  :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #248 skrivet: 2013.03.09 - 11:03:10 »

Exakt, finncrip är ju vanligt bröd. Bara så tunna och små att en skiva ger få kolhydrater. Nä, dåligt av dem att ha det som lågkolhydratfika. Undrar om det är samma på andra orter? Någon slags rekommendation till fika måste ju ges till den som anordnar det, eller?  :confused3:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #249 skrivet: 2013.03.09 - 17:13:54 »

Särskilt som Finncrsp inte är bättre än annat bröd. Men kan lika bra ha småbitar av vilket bröd som helst. Eller kex. De är ju ännu mindre. Eller kanske flingor? De är ju riktigt små! En flinga med smör och ost!  :lulz:

 :lmao:


Fil och flingor  :flirting:
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #250 skrivet: 2013.03.09 - 18:16:09 »

plus frukt  :flirting:
Loggat
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #251 skrivet: 2013.03.09 - 18:39:09 »

Finncrisp är ju inte ens gott! 
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #252 skrivet: 2013.03.09 - 18:56:09 »

Kram igen! :bearhug:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #253 skrivet: 2013.03.10 - 08:15:48 »

Särskilt som Finncrsp inte är bättre än annat bröd. Men kan lika bra ha småbitar av vilket bröd som helst. Eller kex. De är ju ännu mindre. Eller kanske flingor? De är ju riktigt små! En flinga med smör och ost!  :lulz:

 :lmao:


Fil och flingor  :flirting:

Haha, ja fil och bara några få flingor på toppen. Det borde ju bli bra enligt deras tänk.  :laugh:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #254 skrivet: 2013.03.10 - 13:23:54 »

FIL är väl inte LCHF! Turkisk yoghurt med en flinga ska det vara.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 15 16 [17] 18   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544