Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 05:59:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ojämt fördelad fetma  (läst 13927 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2011.03.21 - 19:05:17 »

Alltså, jag har många år tyckt att jag är tjockare på höger sida än på vänster. Nu när jag inte är lika pumpad längre utan fläsket börjar bli rätt flabbigt liksom, så är det ännu tydligare. Ställde mig just naken framför spegeln, ja, jag vet, det var en hemsk syn, och magenfläsket hänger ner mycket mer på höger sida. Man det gäller alltså inte bara magen, jag ser det på låren, överallt.

Är detta normalt och varför blir det så?  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #1 skrivet: 2011.03.21 - 23:41:33 »

Jag är ingen expert på något vis, men den ena sidan av människokroppen är i allmänhet lite mer smal än den andra. Detta är vetenskapligt dokumenterat. De flesta har också en sida på kroppen som är lite längre än den andra. Så kanske det hela beror på det? Du är troligen lite kortare på höger sida än på vänster, och det är därför det hänger mer där. Å andra sidan så brukar man vara starkare i den längre delen (i ditt fall vänster). Så jag tror att det har med det att göra. Och jo, jag tror att det är normalt.  :wave:

Själv har jag en vänstersida som är mer fit än min höger, och dessutom är jag starkare i vänstern än högern när det kommer till armbrytning och sånt, och det borde jag inte vara, eftersom jag är högerhänt. Men så är det, och så har det alltid vart. Min högersida är väldigt kurvig, men min vänster är perfekt. Om man inte tänker på fetman då...  :whistle:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011.03.22 - 00:16:05 »

Men det trodde jag berodde på att man blir ojämt musklad i.o.m. att man föredrar en sida både vad gäller händer och fötter, men det här är ju fett. Men det stämmer, det är min mer utvecklade högersida som fått mer fett också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #3 skrivet: 2011.03.22 - 00:24:18 »

Du ser hur rätt jag har?!  :flirting:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.03.22 - 00:25:36 »

Tydligen.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Aily
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 8



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2011.03.23 - 07:50:57 »

Har jag aldrig funderat över. Får kolla det någon gång...  :bg:
Loggat

”Galenskap är att göra samma sak om och om igen, och förvänta sig ett annat resultat.”
- Albert Einstein


Aily Adams Rockar Fett!
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #6 skrivet: 2011.03.23 - 08:35:03 »

Det är väl med fett som med bröst, ena bröstet är oftast lite mindre än det andra.  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2011.03.23 - 13:36:17 »

Så du menar att jag har tuttar som hänger och slänger över hela kroppen?  :dribble:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #8 skrivet: 2011.03.23 - 14:02:02 »

Så du menar att jag har tuttar som hänger och slänger över hela kroppen?  :dribble:
:lmao: :lmao: :w00t: :lmao:  :lmao:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #9 skrivet: 2011.03.23 - 14:20:24 »

Så du menar att jag har tuttar som hänger och slänger över hela kroppen?  :dribble:

Tja, om du vill se det så! Men jag tänkte mer på att det är ofta kroppen är olika på höger och vänster sida, och jag tvivlar på att skillnaden i bröststorlek har att göra med ojämn muskulatur alla gånger.

Men jag har å andra sidan aldrig träffat en alldeles äkta hemul, kanske består en sådan bara av bröst?  :confused3:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #10 skrivet: 2011.04.23 - 15:35:40 »

Jag tycker att min mage putar ut liiiite mer på höger sida. När jag upptäckte det googlade jag på det och insåg att det inte bara gäller mig. Det är nog normalt.
Loggat
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2011.04.23 - 16:21:20 »

Så du menar att jag har tuttar som hänger och slänger över hela kroppen?  :dribble:

 :lulz:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2011.07.25 - 01:01:51 »

och så kommer jag in lite sent i diskussionen då  :whistle: ... men sent skall syndaren vakna heter det ju!  :lick: :flirting:

jag är olika på höger och vänster kroppshalva jag också.... något jag tar som naturligt då de flesta verkar vara just det... men nog är det irriterande allt!!  :fork_off: man blir ju matad med bilder i medierna om "perfekt" formade människor hela tiden... fast å andra sidan så är varenda bild på modeller och liknande krafrigt retucherade!  :nod-yes: ... kan inte någon smart uppfinnare uppfinna en automatiskt retusherande spegel!.. som man kan titta i när man behöver en liten boost av självförtroende!  :laugh: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544