Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 00:49:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bara sukta er lite....  (läst 22048 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2011.03.18 - 05:38:12 »

Räkorna är tyvärr på frammarsch där också men de seriösa uppfödarna som kallar sina hundar för vit schäfer är lite bättre på att bevara rasen snygg, dvs, inga räkor här inte.
Bevare mig väl för dessa trasiga schäfrar, både mentalt och fysiskt. Undrar just vad syftet var med den sjuka aveln.... :guns:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #31 skrivet: 2011.03.18 - 12:42:06 »

Ja kissträningen, hua. 3 trappor utan hiss. :sad:
Då får du motion i alla fall  :smile:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2011.03.18 - 13:47:19 »

Eller sabbade golv. Trägolv överallt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #33 skrivet: 2011.03.18 - 14:19:15 »

När foxen var liten hade vi trägolv i sovrummet så för att undvika skador på golvet fick hon sova i en hage som hade en säck i botten och tidningspapper ovanpå det, ja och en bädd för henne förstås. Detta var förstås bara under natten och jag vaknade alltid när jag hörde en tass på tidningarna så det mesta gjordes utomhus ändå. Nu får hon välja själv var hon vill sova, oftast blir det i våran säng.

Många valpar är van tidningspapper (eller trasor) redan från uppfödaren, så en tidning på något vattentätt i närheten av dörren kanske? Bara som säkerhet alltså, då kanske valpen går dit om du inte skulle upptäcka att den behöver gå ut. Något jag lärde mig med en tidigare valp var att begränsa utrymmet lite, om hon hade tillgång till rum som vi vanligtvis inte var så mycket i var det lätt hänt att hon tyckte det passade som toalett.

Vaxa (inte lacka) trägolven så de har lite skydd och inte genast drar åt sig vätan.  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2011.03.18 - 14:28:05 »

Det är inte direkt nybyggt här och golven är redan lackade. Det är ju att renovera jag vill slippa.

Jovisst går det att lära dem gå på tidningar, men jag tycker det brukar blöta igenom och kan ju rinna utanför också. Jag har ju klinkers på toa och plastgolv i duschrummet, så det är ju en möjlighet, särskilt duschen vore ju behändigt. Fast jag tror att det är en fördel att lära dem gå till dörren när de är dags så kan man liksom smyga bort tidningen sen. Duschen är i rakt motsatt riktning.  Det är gamla golv jag har också, med halvcentimern breda springor och trossbotten full med gammalt kiss låter inte så jättelockande. Men man kanske kan ha som en stor kattlåda, ett barnbadkar eller liknande.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #35 skrivet: 2011.03.18 - 17:39:10 »

Redan lackade? Då sket det sig genast, det är ett himla jobb att få bort det gamla lacket för att vaxa eller rent av lacka på nytt. Och med breda springor spelar det ju mindre roll hur mycket väta golvet tar åt sig.
Något plastigt under tidningen hjälper mot det som rinner igenom pappret, lurigare med det som rinner över kanten.  :confused3:

Nog inser man hur lyckligt lottad man är som bott i hus när man haft valpar.  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2011.03.18 - 18:14:32 »

Hur fick du för dig att jag hade nylagda golv? Mina golv lades för sådär 90 år sedan.  :tongue:

Det är klart att det spelar roll om kisset rinner ner - det luktar ju!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #37 skrivet: 2011.03.18 - 18:42:20 »

Vad jag menade var att just för att det rinner ner mellan springorna så kvittar det ju om golvet tar åt sig eller inte, lukten sitter ju under golvet ändå.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2011.03.18 - 19:27:20 »

 :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2011.03.19 - 08:51:09 »

Ett alternativ är ju att skaffa en lite äldre hund, sådär 4-5-6 månader, som redan är rumsren :)
Anki
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2011.03.19 - 09:16:53 »

 :nonono:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Shyan
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 69


« Svara #41 skrivet: 2011.03.23 - 23:43:33 »

Åhhhhhhh skulle med gärna ha hund  :inlove:

Men tyvär funkar inte det med mina arbetstider jobbar ju alla möjliga tider melan dag,kväll, natt o dygn
så vovven bli ensam alldeles för mycket iom jag bor ensam oxå ifs mamma hade väl kunnat hjälpa mig men samtidigt skulle hon bli låst eftersom hon skulle få bli hundvakt så ofta

Så det får vara så länge som jag dessa oregelbunda arbetstiderna iaf

Man får ju tänka till en x-tra gång innan man skaffar hund o inte bara tänka på sig själv utan även på hundens bästa

Loggat
anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2011.03.25 - 09:01:33 »

.........................Man får ju tänka till en x-tra gång innan man skaffar hund o inte bara tänka på sig själv utan även på hundens bästa

 :thumbsup:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2011.03.26 - 01:47:06 »

shyan.. samma önskan här.. älskar voffsingar!  :inlove: .. men precis så som du tänker.. tänker också jag.  :sad:  men det gör ju inte längtat efter hunden mindre tyvärr...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Shyan
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 69


« Svara #44 skrivet: 2011.03.26 - 13:14:40 »

shyan.. samma önskan här.. älskar voffsingar!  :inlove: .. men precis så som du tänker.. tänker också jag.  :sad:  men det gör ju inte längtat efter hunden mindre tyvärr...

Nej, är ju tyvärr så

Men men... får nöjja sig med o drömma just nu

helst hade jag velat skaffa en hund från nåt sånt här RSPA lr vad de heter i USA som tar hand om djur som blivit illa behandlade. Vet dock ej om det finns något sånt här i sverige, har sett det på Djurpolisen som går på Animal Planet att de har det i USA.

Kan inte låta bli o se på de programmen ibland trots att jag blir så arg på de djurägare som inte behandlar sina djur bättre, har lust o behandla de likadant så de får se hur det känns  :club: :evil:
Loggat
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544