Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 15:58:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bara sukta er lite....  (läst 22056 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #15 skrivet: 2011.03.16 - 22:48:32 »

Raser som har problem med rädslor och tillgänglighet är inte något man ska välja i första hand, eller ens i andra hand. Dvärgpincher är heller en ras jag skulle rekommendera just på grund av deras ofta bristande tillgänglighet, fast jag tror att dvärgpinchern är lite för lite hund för dig hemul.  :whink:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2011.03.17 - 09:03:31 »

Har du fler bilder? Blev alldeles kär den här gången också!  :heart_throb:
Klart jag har...  :rolleyes:
(fick inte skicka med alla så det får bli i 2 inlägg)
Anki


* 1_3v.JPG (85.56 KB, 250x252 - visat 578 gånger.)

* 2_3v.JPG (73.14 KB, 250x252 - visat 599 gånger.)

* 3_3v.JPG (82.18 KB, 250x252 - visat 560 gånger.)
Loggat
anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2011.03.17 - 09:04:25 »

Och så dom 2 sista.



* 4_3v.JPG (79.59 KB, 250x225 - visat 573 gånger.)

* 5_3v.JPG (81.08 KB, 250x225 - visat 576 gånger.)
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2011.03.17 - 10:01:25 »

Pax för den med ögonlappen! Det är en kille va?  :inlove:

Citat
Raser som har problem med rädslor och tillgänglighet är inte något man ska välja i första hand

Nä, får kolla upp det där om det blir dags nång gång. Det stämmer inte riktigt med vad jag hört förut. Undrar om det kan ha hänt någ med dem.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2011.03.17 - 10:15:01 »

Nu är det drygt 2½ år edan jag hade valp och jag väntar gärna ett tag till.... Det är skönt att slippa passa alla kisse-utgångar...fast jag har det så bra för vi öppnar bara dörren och går tre trappsteg - ute! :thumbsup:
Lillkillen, Cesar, blev väldigt fort rumsren, men han är så himla aktiv och väldigt barnslig ännu så som sagt, en valp just nu skulle bli för mycket. Ska koncentrera oss på att säga farväl av gamlingen inom kort  :sosad: det börjar bli lite för stappligt tycker jag, fast resten av familjen protesterar.....
Fast skulle jag skaffa en ny hund skulle det bli antingen en golden till eller en irländsk varghund :lol:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2011.03.17 - 10:41:48 »

Ja kissträningen, hua. 3 trappor utan hiss. :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #21 skrivet: 2011.03.17 - 10:50:16 »

Åh, irländsk varghund som är så fin. Det är en ras som jag är helt klart intresserad av, det är mest storleken som avskräcker mig nu när jag vant mig vid mindre hundar.  :smile:
Dock verkar det som att de har en del problem med sjukdomar bla hjärtfel och cancer, fast som jag förstått det så finns det vissa linjer som är friskare och det går framåt på hälsofronten.

Du hemul, gå inte på det där om att valpar slutar kissa om man lyfter upp dem. Då kan du få dig en överraskning.  :bg:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2011.03.17 - 11:03:07 »

Det gör inget. Bara det fattar snabbt att de ska säga till när de behöver.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #23 skrivet: 2011.03.17 - 11:27:16 »

Jag hoppas du får en hund som tydligt säger till. Min fox bara tittar på mig oavsett vad hon vill mig, lätt att missa men supergulligt!  :inlove:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2011.03.17 - 12:40:52 »

Ja varghundar har ingen lång livslängd.... 5-8 år sägs det  :sad: Men skulle jag ha en skulle det bli en vetefärgad för att få storleksföljd på dem :biggrin1:

Att valpar inte slutar kissa när man lyfter dem det vet jag  :eeek: också  :biggrin1:
Småhundar är rart, men jag gillar stora hundar, rejäla att ta i  :rolleyes:
Dansk Svensk gårdshund är ett lugnare alternativ till Jack Russel, en sån skulle kunna passa in här. Har en kompis som föder upp sådana  :inlove:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #25 skrivet: 2011.03.17 - 14:36:16 »

Ja deras livslängd är rätt kort, men så är det med många större raser. Fast jag skulle kunna leva med att de har kort livslängd bara hunden får vara frisk, det är huvudsaken för mig.  :nod-yes:

DSG vet jag faktiskt inte speciellt mycket om, hurdana är de? Att de hör till pinchergruppen vet jag men inte mer än så.  :blush:
JRT (högställda) och parson gillar jag skarpt, de lågställda kan vara söta men inget för mig.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2011.03.17 - 14:48:10 »

Schäfer är ju bra fina ockå om man kunde få tag på en som inte är sönderavlad.  :inlove:

Skulle inte ha nåt emot en blandis heller. Det är bara det att man inte vet vad det blir. De flesta blir ju ursöta, men det finns skräckexempel också. Hade en i grannskapet som var 3-blanding mellan drever och tax och nånting mer. Den hade jättetung och grov kropp, stort huvud och de kortaste ben jag skådat. Den var så sjukt ful och rörde sig otympligt så jag tror inte det var så kul för den heller.

Pudel+spaniel är bland det sötaste jag sett. Pointer är nog den vackraste rasen jag vet, men inte riktigt min typ och jag vill absolute inte ha en utpräglad jakthund.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2011.03.17 - 14:53:14 »

Kanske vit schäfer vore något för dig då? Min är snart 12 år och har inte förrän nu visat några besvär med bl.a. höfterna. (han blir 12 den 28/3 :smile:)
Åh, ja just det, SKK kallar dem för vit herdehund, men det är faktiskt en vit schäfer....min var det innan det blev rasstandardnamn....
Lång historia....men resultatet blev att jag gick ur SKK med buller o bång. 
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #28 skrivet: 2011.03.17 - 15:19:16 »

hemul, om du tänker skaffa en schäfer så måste du se till att det är brukslinjer!

Vit herdehund, hurdana är de i kroppen? Mer som bruksschäfern eller som utställningsräkan?

Blandisar kan väl vara söta men då jag är helt emot blandrasavel så faller avkomman per automatik bort som alternativ. Visst kan olyckor ske, men planerad blandrasavel är jag HELT emot. Det där snacket om att blandraser är friskare ligger inte någon sanning bakom, det handlar helt enkelt om hur man blandar, precis som inom renrasaveln. Statistik är inte att lita på när det gäller hurvida blandisar är friska eller inte, många blandisar är helt oförsäkrade och då kostar man inte på några veterinärbesök 'i onödan'. Helt nyligen blev en äldre, sjuklig blandrastik tjuvparad här i grannskapet och istället för att vara till veterinären och få en abortspruta så fick hon föda valparna. De hade så sent som ett halvår innan tjuvparningen funderat på att ta bort hunden pga hennes dåliga hälsa, ändå låter de henne få en kull valpar. Det enda ägarna brydde sig om var att de kunde tjäna sig en slant på det.  :angry:
Att skit även förekommer på renras-sidan vet jag, men det är inte en orsak för att försvara blandrasaveln. Där jag är uppvuxen var renraser nästan obefintliga, framförallt registrerade sådana, så jag talar av erfarenhet när det gäller blandrasaveln och blandrasägare. Och det verkar inte vara bättre på andra platser i landet. Lite som med lösspringande katter faktiskt.
Men nu säger jag inte att alla är sådana, det finns kattägare och blandrasägare som är otroligt måna om sina högt älskade djur så ni behöver inte ta illa upp.  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2011.03.17 - 15:24:50 »

Nej, jag ska inte ha en stor hund. Men förr har jag alltid tänkt att en gång i livet ska jag ha en schäfer.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544