Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 09:25:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: En nykomling som råkade snubbla in här  (läst 18005 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Shyan
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 69


« skrivet: 2011.03.07 - 17:58:55 »

Är ny på det här med LCHF sen ca 1 vecka nu, var en kompis med några andra hon känner som började med detta för 1-2 månader sen oh startade en grupp på FB, jag har väl varit lite tveksam iom jag gillar potatis i alla dess former o pasta för att inte tala om alla mackor i olika varianter , dessutom e jag väldigt kräsen när det gäller grönsaker o äter t ex inte blomkål o broccoli så var lite fundersam på vad jag skulle äta till maten, förutom vanlig sallad. Just nu har det blivit en cole slaw variant på vitkål, rödlök, purjo o CF lr Gräddfil vilket hittills iaf funkat bra kanske blir lite enformigt i längden men men det får jag ta när den dagen kommer

Men iaf efter läst i gruppen på Facebook så tänkte jag att ge LCHF ett försök iaf

Och igår råkade snubbla in här när jag googlade efter nåt gott recept med Falukorv o när jag sökte efter det råkade jag snubbla in på en blogg med något brödrecept o sen snubblade jag vidare in hit på  Viras semlor sen visade det sig att Vira o jag var vänner på FB så det var en överraskning :)

Har ju ett antal kilon som borde försvinna, fast de har hamnat där de sitter med glädje :)

Annars e jag en tjej som bor ensam, så jag har oftast bara mig själv o tänka på

Det som nog fik mig o regga mig här var nog alla dess varianter på hemules bröd tips som den brödälskare jag e  :laugh:


Ps.... om nåt ord ser konstigt ut ibland så är det för att C tangenten inte alltid funkar som jag  vill så pröva o lägg till C i ordet

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.03.07 - 18:11:23 »

Hej Viras kompis!  :wave:

Gillar du bröd är det Vira du ska snacka med. Hon har många fina bullar hon.  :nod-yes:

Det ger sig nog med tiden vad du vill/kan äta för tillbehör, hur mycket kolisar du vill äta och allt annat me'. Frågar du oss lär du få rätt skiftande svar, för jag tror vi äter rätt olika härinne.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Shyan
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 69


« Svara #2 skrivet: 2011.03.07 - 18:23:33 »

Hej Viras kompis!  :wave:

Gillar du bröd är det Vira du ska snacka med. Hon har många fina bullar hon.  :nod-yes:

Det ger sig nog med tiden vad du vill/kan äta för tillbehör, hur mycket kolisar du vill äta och allt annat me'. Frågar du oss lär du få rätt skiftande svar, för jag tror vi äter rätt olika härinne.  :lol:

Ahaaaa, får bombadera henne med mess på FB då  :laugh:

Får vi e bara FB vänner o känner ju inte varandra privat  :smile:

Men Ja, men såg ju att efter ditt ena recept med ostmassa kunde man ju göra massa olika varianter på för du och väl Kwi(nånting vad du nu hette som jag inte riktigt minns :redface:) verkade ju bara spotta ut massa ideer  som värsta idekläckarmaskinen jue  :clapping:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011.03.07 - 18:55:29 »

Kwidell. Ja, kwimulerna var en lyckträff. Nu var inte jag nåt för kaffebröd förut heller, så jag ändå inte gjort dem så många gånger. Men när bärsäsongen kommer, då... för de var supergoda som muffins laddade med bär och en klick grädde på. :tasty:

Citat
Ahaaaa, får bombadera henne med mess på FB då  :laugh:

Näe! Vi vill ju också höra!   :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #4 skrivet: 2011.03.07 - 20:03:38 »

Välkommen!  :wave: Jag trillade också hit pga Vira.  :whistle: Det var fettisbullarna vill jag minnas lite vagt.... :crazy:

FB är småtrevligt, men inte som här. För här finns alla trevliga fetbobbor och alla kul moodgubbar.  :inlove: Vad är det för FB-grupp?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #5 skrivet: 2011.03.07 - 22:12:15 »

Halloi Shyan  :flowers: välkommen!

Det är bara testa , prova sig fram , hojta här och där , fråga, ifrågasätta, våga ... sånt som vi alla andra sysslar med här.
Folk här har blivit rätt duktiga och tåliga med alla konstigheter med språk, när jag blir konstig, börjar jag skriva på finska,
och när jag är " vanlig" kan jag mycket väl brista på svenskan då och då.
Ett par danskor babblar också här och kommer med sin dialekt.

Så några borttappade C:n är helt överkomligt  :flirting:
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #6 skrivet: 2011.03.07 - 23:09:01 »

Hej och välkommen hit!  :flowers:
Jag ramlade hit pga Idalinda. Det var hennes nötbröd som fick mig fast i den här degen, eller hur man nu ska uttrycka det. Jag sökte på pizzadegar utan mjöl, och här var det!  :inlove: Sen var jag fast!
Har inte lyckats ta mig härifrån än. Fast det är väl inte så konstigt heller... degar utan gluten släpper ju aldrig!  :glare: Fast i det här fallet är jag glad och lycklig över det, för härligare människor på nätet har jag aldrig träffat på!  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2011.03.08 - 05:42:32 »

Välkommen välkommen!
Kul att det kommer nya männskor!

För min del var det Fjällmors förtjänst. Och sen gjorde Hemulen att jag fastnade :ninja:

Fast i begynnelsen, tror jag det var KiF eller "Mamma äter inget vitt"....... :confused3:.........eller nåt liknande :blink:
Jag hade tydligen reggad mig här redan , upptäckte jag när jag funderade på att bli medlem helt nyligen :shy:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2011.03.08 - 05:44:46 »

För att jag är så sexig? :sex: :lick:

Och trött. Jag kunde inte somna i natt.  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Shyan
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 69


« Svara #9 skrivet: 2011.03.08 - 10:37:23 »

Halloi Shyan  :flowers: välkommen!

Det är bara testa , prova sig fram , hojta här och där , fråga, ifrågasätta, våga ... sånt som vi alla andra sysslar med här.
Folk här har blivit rätt duktiga och tåliga med alla konstigheter med språk, när jag blir konstig, börjar jag skriva på finska,
och när jag är " vanlig" kan jag mycket väl brista på svenskan då och då.
Ett par danskor babblar också här och kommer med sin dialekt.

Så några borttappade C:n är helt överkomligt  :flirting:

Ha ha... det låter bra det :)

Finskan har jag oftast iaf inga problem o förstå så länge jag slipper skriva på finska  :redface:, fast ifs finns ju alltid Google translate med sina dåliga översättningar i värsta fall  :smack_head:
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2011.03.08 - 11:00:32 »

För att jag är så sexig? :sex: :lick:

Och trött. Jag kunde inte somna i natt.  :cry:
:flowers: :crazy: :frogdance: För att du (troligen oavsett du sovit eller inte) är så förbaskat kul, hemulen! :worshippy:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Shyan
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 69


« Svara #11 skrivet: 2011.03.08 - 12:08:06 »

Nej, nu måste jag ge mig sjläv dataförbud i em

så jag får något vettigt gjort här hemma som var meningen när jag bestämde mig för o ta 2 veckors semester o ja det är bara denna vekan kvar på semestern

skall även hinna ut o gå en sväng i det fina vädret nu när solen lyser
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2011.03.08 - 16:08:53 »

Har du ingen bärbar dator?  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2011.03.08 - 16:45:24 »

:flowers: :crazy: :frogdance: För att du (troligen oavsett du sovit eller inte) är så förbaskat kul, hemulen! :worshippy:

 :shy::inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Shyan
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 69


« Svara #14 skrivet: 2011.03.08 - 18:15:49 »

Har du ingen bärbar dator?  :crazy:

Jodå 2 st t om.... fast så bra simultankapasitet har jag inte så jag kan promenera samtidigt som jag bär datorn o försöker hänga med vad alla skriver överallt, dessutom hade det varit stor trafikfara iom jag inte hade haft tid o kolla om det kommer några bilar :p

Men jag fick faktiskt städat ur 2 köksskåp + en promenad :thumbsup:

var dessutom o hämtade systerdotterns 2-åring på dagis o hade tänkt att gå till Vallarna med honom för att leka på lekplatsen där o titta på Grisarna, Fåren, Getterna och Hönsen. Är ju tyvärr ingen fars på Vallarna nu på vinterhalvåret man kan smygkika/lyssna på får vänta till sommaren  :whistle:

Men lillemannen var trött idag o somnade om i sin egen vagn när jag satte honom i den och sov en timme till medans vi promenerade :)
Loggat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544