Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 21:02:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Rössner sågar Kostrevolutionen  (läst 10118 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2011.03.03 - 15:22:24 »

Apropå att vissa "militanta" LCHF:are jämt kommenterar.....jag medger, sådana finns....ett inlägg i debatten där åsikter utbyts, är helt acceptabelt, men där det går till påhopp á lá: du är dum i huvet - skulle jag också betacka mig för.

Alltså, om någon nu uttalar sig negativt om LCHF och säger sig inte tro på den eller säga att den inte passar individen ifråga, yttrar jag mig inte. Man har rätt till åsikter. Däremot motsätter jag mig starkt de som sitter och påstår att dessa hundra eller tusentals människor som faktiskt blivit mer eller mindre friska eller smala av den här kosten, att de skulle ljuga! Eller att de kommer att dö eller utsätter sig för faror och problem liknande rökarna. Då blir jag förbannad! Om det nu dessutom på hormonnivå eller i undersökning kliniskt visar att någonting existerar ska man utföra ett exakt likadant test innan man avfärdar laboranten som skojare.
Lite less på dessa -"du kommer att dö i hjärtinfarkt, som Atkins, fet och sjuk". För det är lögn....

I det här fallet tycks inte recensenten i fråga ens ha läst boken....utan verkar från sandlådenivå.......
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2011.03.03 - 15:34:20 »

Mycket han skriver gäller ju inte ens boken utan mera LCHF som företeelse. Vad har Annika med boken att göra till exempel?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2011.03.03 - 16:15:59 »

Mycket han skriver gäller ju inte ens boken utan han mera LCHF som företeelse. Vad har Annika med boken att göra till exempel?
Ja, så egentligen, så är han så mycket bättre än LCHF-fundamentalisterna? Mmmm, "alla kan gå ner i vikt med vilken metod som helst, till och med genom att äta hallonbåtar och stå på huvudet" Citat taget från en intervju med Rössner, him self... :club:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2011.03.03 - 16:55:33 »

Undrar om han börjar tappa greppet alldeles eller om han var så förbannad att det blev så där?

Det här har väl alla sett, men det är jättroligt i varje fall!  :biggrin1:
http://www.fazzula.com/banta.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2011.03.03 - 17:12:42 »

Hade inte sett den men porträtterar väl kufen i fråga ganska bra :ninja: Med tanke på hans inställning om feta....  :angrywife: Log i mjugg när jag läste  :rolleyes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2011.03.03 - 17:28:08 »

Hade du inte? Bra att jag postade länken då. Den är jättegammal. Hittade den långt innan jag hade nåt specialintresse av herr Rössner.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #21 skrivet: 2011.03.04 - 13:53:44 »

Den kan väl inte vara på riktigt.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2011.03.04 - 15:05:05 »

Nej, det är parodi.  :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544