Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 12:48:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Äckelfaktor  (läst 4767 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« skrivet: 2011.02.12 - 23:17:19 »

Hittade en stor tjock larv i soffan idag :max-shock:, äckelfaktorn var total eftersom jag trodde det var ngt annat först tills jag sopat iväg det med handen och kände att det nog inte var det jag trodde. Förstod med ens när jag tittade närmare på den och höll på dö av äckel  :puke1: Hur fan har vi fått en larv, stor fet tjock mörkgrå, i vår soffa nu? Det är ju för fanken vinter! Den "satt fast" på en av kuddarna, trodde det ar skumgummi av ngn anledning och tog bort den, men då kände jag att nä det här är inte skumgummi  :puke1: :sosad:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.02.13 - 01:11:17 »

Pälsänger? Hur stor var den? Var den liksom lite brunrandig?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #2 skrivet: 2011.02.13 - 01:41:44 »

Den var väl kanske 3-4cm och hade nog lite mörkare ränder i det bruna samt lite ljusare på undersidan. Kräks bara jag tänker på den  :puke1: Älskling la den i ett glas med en tyngd över, huuuaa!!  :puke1:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011.02.13 - 02:04:38 »

3-4 cm låter ju lite stort för en pälsänger.
http://www.anticimex.com/Sverige/Privat/Skadedjur/Skadedjurskategorier1/Angriper-mat--textil1/Palsangrar/
http://www.sanator.se/skadedjursbekampning/palsanger/

Ivf, ta ut plymåerna och banka dem och vill ni vara säkra så köp en burk radar och spruta soffan. Två gånger - jag tror det ska vara 2 veckor emellan, men det står på. Jag har tyvärr lång erfarenhet av pälsängrar.  :shy:

När jag hade båt var det en gång massor med jättestor lackröda puppor under dynorna. Jag snackar stora som en mans tumme. De satt också liksom fast och jag fick rycka loss dem. Måste ha varit en fjärilspuppor eller nåt, antar jag.  :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #4 skrivet: 2011.02.13 - 10:10:15 »

Är så äcklad av den att jag inte ens förmått mig att googla den  :bang_head:

Nä då var det ingen pälsänger, den här är mer "bullig" och mörkare till färgen och har ränderna åt andra hållet. Sen har den larvbaken och larvtrynet med  :puke1:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #5 skrivet: 2011.02.13 - 11:08:53 »

Tog mod till mig och fotograferade larven  :puke1:


Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011.02.13 - 13:49:38 »

Det är ju ingen larv! Det är en bajskorv!  :lamo:

Det ser då inte ut som ett skadedjur ivf. Måste vara nån konstig insekt som tagit sig in och lagt ägg.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #7 skrivet: 2011.02.13 - 14:47:50 »

Äcklig hur som 
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544