Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 12:03:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur kan det vara möjligt att de utvisas  (läst 4050 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« skrivet: 2011.02.11 - 23:06:32 »

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2325160/ska-utvisas-till-doden

6 år i Iransk fängelse räcker inte som asylskäl.
SKandal!
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1 skrivet: 2011.02.12 - 09:28:26 »

Man får en känsla av att det sitter regelrätta nassar och rassar bakom spakarna där. Tycker man hör om mångag utvisningar till Iran, Irak osv där personerna riskerar att förföljas, torteras eller dödas  :so_mad: Jag blir så ledsen över att det inte finns någon medmänsklighet där dessa beslut tas, för det kan det orimligen göra. Vem har bestämt att man kan tolka asylreglerna så att man skickar hem människor som riskerar att dödas för sina åsikter? Som skickas tillbaka till länder som befinner sig i krig? Jag mår illa, jag mår bara illa  :puke1:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2011.02.12 - 19:36:53 »

Jag kan förstå att någon skickas någonstans om bevisena är svaga, att det blir svårt då,
Men här när mannen redan har varit fängslad 6 år , torterats mm.
HUR ser svenska lagar och tillämpningar ut? :max-shock:
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #3 skrivet: 2011.02.12 - 22:56:59 »

 :puke1:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #4 skrivet: 2011.02.12 - 23:40:15 »

Jag reagerade också på den där artikeln.  :sad:

Det är intressant hur Sverige släpper in horder av analfabeter från Somalia som alla passande nog har "tappat bort" sina pass och alla dokument. Dessa får inte bara stanna i Sverige och njuta av hela svenska bidragssystemet, utan de får även ta hit både syskon, fastrar och fan och hans moster. Sen ska vi inte ens nämna de "ensamkommande flyktingbarn" som i själva verket är fullvuxna män, som snyftar sig in i Sverige med historier om hur de förlorat sina familjer men så fort de får uppehållstillstånd uppenbarar sig hela tjocka släkten på 30+ pers som genom ett trollslag. Alla dessa släktingar får självklart komma hit till på svenska skattebetalares bekostnad och får stanna.

Men människor som har bevis att de är vilka de påstår att de är, som kan visa vad de har varit med om, som är arbetsama och flitiga, oftast utbildade samt villiga att integrera sig i det svenska samhället och som i själva verket är praktexemplet på den typer av invandrare och flyktingar Sverige borde ta in i första hand och som Sverige bör hjälpa främst av allt. Nej, de får inte stanna!

Svensk migrationshantering är sannerligen kräkframkallande.  :puke1:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #5 skrivet: 2011.02.13 - 15:55:13 »

Jag vet inte hur det är i praktiken med ensamkommande flyktingbarnen, men
min TANKE har varit att dessa ungdomar är här för att deras släktingar har velat rädda dom från att
delta på kriget på hemmafronten.
Jag kan tänka mig att deras familjer är rätt rika för att kunna betala för smugglare och liknande verksamheter. Då kanske hela tjocka släkten har gått samma för att kunna bekosta resan.

Jag tror att jag skulle kunna tänka likadant om jag vore i deras situation, att försöka rädda min 16 och 18-åring från ett krig.
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #6 skrivet: 2011.02.15 - 07:01:44 »

Det är klart att det inte är fattiga människor som kommer. De var i alla fall inte fattiga innan. Det är drivande, kreativa personer som orkar och vågar fly från sina hem.

Jag har ingen koll på somalier och varför de får komma hit, men jag har lite svårt att tro på att de bara får komma för att de har det lite svårt i sitt hemland. Den typen av generaliseringar är så lätt att det blir sanning.

Håller med Idalinda, skulle nog också göra allt för att slippa skicka barnen till krig.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #7 skrivet: 2011.02.15 - 16:23:26 »

Det har härjat ganska häftiga (alltså inte som i cool) inbördeskrig i Somalia samt att nu så styr en väldigt hård fundamentalistisk islamistiskgrupp delar av landet. Har jag inte fel för mig så är det i Somalia, de delar som styrs av fundamentalisterna, som det inte är helt omöjligt att bli avrättade eller stympad för att ha lyssnat på musik på radion. Samt att det är ett fattigt land. Jag skulle inte vilja att mina barn växte upp i Sverige om det såg ut så här...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #8 skrivet: 2011.02.15 - 16:25:44 »

...det intressant i sådana här diskussioner är att om det hade kommit en drös amerikaner med sitt flyttlass så hade det inte blivit samma diskussion. Det finns tom exempel där man splittrat familjer för att ena föräldern inte får stanna i Sverige pga av ditt o datt, men kommer du från USA spelar det inte så stor roll varför du befinner dig här. Såg ett väldigt intressant program om just det. Amerikanen hade inga svårigheter att få stanna medan en kvinna som precis fått barn med en man från Sverige utvisades av skäl som jag inte kommer ihåg.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #9 skrivet: 2011.02.15 - 19:42:46 »

Tack Ekub för lite upplysning!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544