Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 14:50:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tjejsnack  (läst 13007 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #15 skrivet: 2011.02.17 - 12:04:46 »

Nu tänkte jag rapportera om mitt expriment. Jag slutade alltså tvärt med fiskoljekapslar, i övrigt har jag levt som vanligt. Första mensen var som vanligt, andra tyckte jag den minskade något och slutade någon dag tidigare. Nu senaste gången behövde jag inte ta cyklo-f och höll inte på och småblödde sådär som det gjort senaste åren. Så min slutsats är att jag inte kommer börja äta fiskolja igen. Jag äter mest gräskött och annat ekologiskt, makrill och sill. Borde få i mig omega-3 så det räcker i alla fall.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2011.02.17 - 12:39:41 »

Intressant. Du stoppade alltså i dig så mycket omega-3 att du blev blödningsbenägen som eskimåerna. Tur för dig att du inte är ute och slåss så mycket med vikingar med stora knivar.  :clown:

Jag hade en kort period när jag hade problem med rikliga blödningar, speciellt på natten. Vet inte vad det berodde på. Kanske var det när jag började äta fiskolja? jag fick också Cyklo-F, men jag blev yr och konstig av dem, så jag ville inte ta dem.

Skönt att det är över! Fisk är så klart bättre. Ivf om den inte hunnit börja härskna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #17 skrivet: 2011.02.17 - 12:59:25 »

Inga jättemängder, 1-2 kapslar om dagen.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2011.02.17 - 13:36:49 »

Man kanske reagerar olika.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #19 skrivet: 2011.02.17 - 15:50:58 »

Kan det vara en indikation på att man redan får i sig sitt dagsbehov, om man får en ökad blödningsbenägenhet? Jag vräker ju i mig extra omega varje dag, och märker ingenting, förutom när jag skär mig i fingrarna. Då blöder det lite.  :crazy: Men inte mer än tidigare.

Tina, du kanske helt enkelt inte har ngt ökat omegabehov?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2011.02.17 - 17:50:00 »

Kan det vara en indikation på att man redan får i sig sitt dagsbehov, om man får en ökad blödningsbenägenhet? Jag vräker ju i mig extra omega varje dag, och märker ingenting, förutom när jag skär mig i fingrarna. Då blöder det lite.  :crazy: Men inte mer än tidigare.

Tina, du kanske helt enkelt inte har ngt ökat omegabehov?

intressant tanke!

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #21 skrivet: 2011.02.19 - 09:08:18 »

 :smack_head: Nu äntligen trillade slanten ner! Nu fattar jag var alla blåmärken kommer ifrån! Jag ska nog dra ner på omegan jag med.  :redface: Man har nog olika blödningebenägenhet helt enkelt. Eller jag menar, man blöder olika saker liksom. Jag har fått blåmärken överallt senaste halvåret och inte fattat varför. Morsan får ju så också så jag har trott att det är för att jag blir mer och mer lik henne. Men hon har ju alltid varit sån, och jag har blivit det sista tiden liksom. Benen ser ut som en karta över finland med sjöar överallt.  Nä, jag drar ner jag också. Fast jag tar nog bara halva mängden till och börja med.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #22 skrivet: 2011.02.19 - 18:01:14 »

Aha, ja jag brukade också få blåmärken på benen men när jag tänker efter så har det upphört nu. Ja antagligen har jag inget behov av extra omega-3.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2011.02.19 - 18:06:27 »

Fina Tina!  :lick:

Jag med får blåmärken. Men jag får det fortfarande och jag slutade ju med fiskolja i höstas. Iofs äter jag ju fisk istället.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #24 skrivet: 2011.02.19 - 18:10:10 »

Du får väl dra ner på fisken. Nä men det här är ju bara teorier och inte vetenskapligt underbyggt men kanske är det här att vi ska äta fiskolja överdrivet. Kanske bra för folk som mest äter skräpmat men vi äter faktiskt väldigt bra.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2011.02.19 - 18:11:29 »

Pja, kan vara cancer också.  :sneaktongue:

Nä, jag tror att det är för att jag är fet. Du vet, man stöter i. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #26 skrivet: 2011.02.19 - 18:18:07 »

Sista är ju ett trevligare alternativ än det första. Men vissa får ju blåmärken lättare än andra.
Loggat

Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544