Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 23:32:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ketos?  (läst 5539 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« skrivet: 2011.02.01 - 19:55:24 »

Läste på Fejjan igår att ett par personer var så nöjda över att de äntligen var i ketos.
Jag antar att de menar att kroppen är på fettförbränning, men hur vet man det och är det det det betyder? (helknäppt att ha tre "det" på rad, men så blir det...)
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.02.01 - 21:12:38 »

De håller väl på och testar med stickor.

Men vet att man är i ketos därför att man äter för lite kolhydrater för att det ska räcka till energiförsörjningen. Det är inget tillstånd man uppnår först efter veckors eller månaders späkande.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #2 skrivet: 2011.02.01 - 21:29:32 »

Tack Hemul och fölåt min lathet... :redface:
hittade en gammal länk från KiF http://kolhydrater.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=7781c88f-aadb-4d84-b14b-9cae9dea7498
Kostdoktorn och Stensture ger förklaringar.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011.02.01 - 22:15:22 »

Många håller nog på och mäter i början. Jag köpte också såna där stickor för det stod ju i boken. Ska faktiskt ta och testa nån gång nu. Det är ju meningen att man ska sluta kissa ut ketoner efter ett tag, men jag gjorde aldrig det. Kan ju vara kul att kolla om man fortfarande läcker. :clown:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #4 skrivet: 2011.02.01 - 22:45:58 »

Vad är det för stickor, vad mäter de och var köper man dem? Är det syra/bas man mäter eller ketogener?
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2011.02.01 - 23:23:22 »

De finns på apoteket och de mäter ketoner och socker i urinen. Keto-Diastix heter de. Det är inget att ha. Du är i ketos om du äter så lite kolhydrater som vi gör. Att man kissar ut ketoner är vad jag förstår egentligen ingenting positivt. Jag köpte dem för att jag inte förstod bättre. Man är inte mer i ketos för att man för större utslag på stickorna, de visar bara att man inte tar hand om ketonerna så effektivt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544