Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 09:58:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 48 49 [50] 51 52 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 291321 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #735 skrivet: 2012.03.20 - 19:44:18 »

aha!
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #736 skrivet: 2012.03.20 - 20:37:44 »

Moncan, berätta hur du äter/ dricker?
Vilka mängder så där ungefär?
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #737 skrivet: 2012.03.20 - 22:08:56 »

Zelda och Zuperman of Snowy Birk Hill. Låter det bra? Tyckte att zuperman var bra, för han ska ju ändå heta Bolt sen. ;)
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #738 skrivet: 2012.03.21 - 00:30:10 »

 :sad: inget för min lchf-känsliga mage..  :byecry:
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #739 skrivet: 2012.03.21 - 10:07:40 »

Zelda och Zuperman of Snowy Birk Hill. Låter det bra? Tyckte att zuperman var bra, för han ska ju ändå heta Bolt sen. ;)
Jag har redan tänkt på Zelda  :bg: men det finns redan nu levande malamuter som heter det, så jag ska grunna lite till. Zuperman lät kul! Vi får se. Tack för tipsen, mer brainstorming!  :clapping:

Ninnan, det beror på vad du är känslig för/mot?
Frukost; kaffe med 50 gr grädde och 7 gram cocosfett
Mellanmål; 1 kokt ägg med 20 gram majonnäs
Lunch; samma... (tråkig fantasi)
Mellanmål; Kaffe igen, men oftast bara med 50 gr grädde
Middag; lite fett kött med gräddsås, omkring 100 gr blandfärs stekt med 50gr gräddsås.
Detta ger lite mer än 1000kcal/dag men funkar bra för mig  :bg:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #740 skrivet: 2012.03.22 - 16:06:17 »

Hur länge tänker du fortsätta så?
jag antar att sötsuget försvinner rätt effektivt.
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #741 skrivet: 2012.03.22 - 17:27:28 »

Hade bara en paus i lördags och kört på sedan dess  :bg:
Ska ha en 'ätardag' på lördag....
Sammanlagt 4.1 kg nu  :clapping:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #742 skrivet: 2012.03.22 - 17:41:21 »

Wow!  :worshippy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #743 skrivet: 2012.03.22 - 18:27:23 »

Aaaah, det känns lite bra  :yay:
Va fasen, då kanske man kommer i mc-brallerna i år igen  :clapping:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #744 skrivet: 2012.03.22 - 20:52:48 »

Suktar dig lite. Min man har redan plockat ut hojjen och kört en runda. Saligt leende!  :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #745 skrivet: 2012.03.22 - 22:31:30 »

Suktar dig lite. Min man har redan plockat ut hojjen och kört en runda. Saligt leende!  :rolleyes:
Äsch, fy på sig  :tongue_wag:  :nonono: Inte aaaaalls avis...inte ett dugg  :hm-hm:  :club_idiot:
Får nog ut å övningsköra med mig själv en sväng....  :ninja:  :flirting:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #746 skrivet: 2012.03.22 - 22:51:45 »

Jag är inte avis på hojen, tycker dom är livsfarliga saker, jag har körkort för dom, men har aldrig kört.
Men riktigt avis på minus 4 kg ( är det på en vecka?).
Precis vad jag skulle behöva för att må som prinsessa. funderar-funderar, men det blir svårt när jag inte klarar av grädden.
Äggmjölk och cocosfett med köttfärs en vecka, skulle jag fixa det, fortsätter att fundera.... :nod-yes:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #747 skrivet: 2012.03.22 - 22:54:48 »

Jag tog körkort en vecka försent för att få lapp för hoj på köpet. Jag hade kört i åratal med pappa men det hade inte blivit av att köra upp iom att jag flyttade hemifrån. Så hörde jag om att man inte skulle få MC-kort automatiskt längre och fixade tid en vecka innan det datumet. Så går jag och blir kuggad och då måste man vänta två veckor på att göra nästa försök. Snacka om att jag var sur!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #748 skrivet: 2012.03.23 - 09:13:16 »

Vi säger alltid att maken och jag komplitterar varandra bra  :lol:
Jag har AB-körkort ,maken har alla bokstäver från B och framåt.


Fy vad surt för dig Hemul, du får ta en revans när du väger 80kg eller något annat lämpligt.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #749 skrivet: 2012.03.23 - 10:35:31 »

Nej, jag är inte intresserad. Det hade varit roligt att få köra lagligt bara, men jag har aldrig velat ha hoj. Typ prova om man skulle känna nån med hoj eller hyra på semester och så.

Mest sur var jag för att jag körde skitbra! Meeen, jag bröt en regel. Det var köer på en stor flerfilig kringfartsled och så blev det ett tillbud och alla i min fil tvärbromsade. Eftersom jag var van att köra bromsade jag så klart och snedställde bilen lite för att inte köra in i backluckan på den framför, vilket ett par andra gjorde. Men då kom vänster fram 1/2 dm över en heldragen vit linje som var före ett traffikljus...  :whistle: Jag frågade om jag skulle ha kört in i bilen framför och han svarade att det skulle jag ha gjort och jag hade antagligen fått godkänt då, men bäst hade varit om jag hållit sådant avstånd att det inte behövts. Jag kan förstå det senare men inte det första.

Nästa gång var jag så nervös att jag skulle kuggas igen, skammen skulle ha tagit livet av mig, så jag fick moterstopp flera gånger för att jag inte tordes ge nog gas och betedde mig på alla sätt som en ovan förare. Då blev det godkänt.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 48 49 [50] 51 52 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544