Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 11:31:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 296410 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2011.02.02 - 07:25:20 »

Kollade närmare på flaskan idag; 2.5mg/2 droppar = 3330% RDI, jupp!
Tog nu så 2 st droppar i ett litet glas vatten och det smakade  :crazy: inte gott.
Ja ja. Idag blir ut och utflykta sig lite med sonens klass......
3 stekta ägg till frukost. Och en balja kaffe med grädde  :lol:
Jag återkommer! :wave:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2011.02.02 - 09:29:48 »

Så det var du som läste fel?  :rolleyes: Fast det står ju så där tokigt på sajten. Nån kanske borde tala om det för dem så folk inte har ihjäl sig. :neutral:

Ja fy, smakar som en kallsup i en simbassäng. Men smaken kan döljas med lite äppelcidercvinger. Försvinner helt. Funkar inte lika bra med annat surt som lime och citron.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2011.02.02 - 15:13:36 »

 :redface: Ska erkänna att jag hade läst på flaskan men inte reflekterat över det....förrns du tog upp det  :look_down:
Vilken rusch jag fick efter en stund  :shock: Det tog nog 1-1½ timme innan det la sig, jösses.....

Ja fy, smakar som en kallsup i en simbassäng. Men smaken kan döljas med lite äppelcidercvinger. Försvinner helt. Funkar inte lika bra med annat surt som lime och citron.
Drack citronvatten en stund efter och då ebbade smaken bort  :smile: Ska testa med äppelcidervinäger imorgon...
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2011.02.03 - 06:22:08 »

Fastän jag äter helt LCHF, inte gnutta socker what so ever så fortsätter jag samla vatten  :sosad:
Jag har nu sedan jul stadigt gått upp 3 kg, utan motivering. Jag känner att det är vatten för nu börjar även händer och handleder bli svullna  :shake_head:
Kör en dos lugols idag med. Drack vatten igår och gick upp 0.8kg. Jag blir snart hysterisk!!! :guns:
Detta med LCHF är inget nytt för mig utan jag har ätit så här i många år fast mer strikt senaste året.
Vad är det för fel på mig....? :cry:
Ska en semla i lördags på verka så här och i övrigt rätt kost inte ge viktnedgång utan sakta viktuppgång...?  :sosad:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #34 skrivet: 2011.02.03 - 06:56:33 »

Verkar ju klart vara något som inte är som det ska.
Idalinda svullnar av mjölkprodukter...

En tanke - har du möjlighet att dricka riktigt mycket vatten ett par dagar. Ett par liter i alla fall. Utspritt på hela dagen. Det skulle kunna få skjuts på vätskebalansen.

Annars är det läkare som gäller, tycker jag.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2011.02.03 - 07:46:08 »

Lite grädde i kaffet är ju gott, men möjlig att avstå.
Dricka mycket vatten ska jag försöka....men jag är liksom inte så törstig av mig så det är svårt....

Läkare????? Du menar de där som ser på provet och sedan säger ja, men, det är ju inom referensvärdena...
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #36 skrivet: 2011.02.03 - 11:29:50 »

Jag menar att du får slå näven i bordet och lägga armarna i kors och hota med att inte gå därifrån förrän då får bra hjälp! Någon annan än den du träffade sist.
Funderar på om det är manliga värden som är norm här??? Kan det vara så att kvinnor är känsligare eller helt enkelt har andra gränser som borde vara referensvärden?

Jag vet inte riktigt vad hon avstår Idalinda, men jag får för mig att det är alla mjölkprodukter utom fet ost och smör. Dvs grädde, cf, mjölk...

Jag är inte heller törstig, men när jag dricker mycket blir jag törstig. Det handlar mest om att komma ihåg att dricka. Och jag menar inte att du ska göra det alltid, bara en eller ett par dagar för att se vad som händer.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2011.02.03 - 11:38:26 »

Jo, ska byta vårdcentral och se vad de säger där.....

Från och med idag, ingen cf, grädde eller liknande. Mjölk dricker jag inte....
Är uppe i minst en liter vatten vid det här laget.

Återstår att se vad som händer............................ :club_idiot:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2011.02.03 - 12:51:55 »

Vilken rusch jag fick efter en stund  :shock: Det tog nog 1-1½ timme innan det la sig, jösses.....

På vilket sätt fick du en rusch?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2011.02.03 - 12:57:04 »

Blev stirrig darrig och alldeles duracellhispig.
Inte så svår hjärtklappning dock.
Och rökare som jag är så blev jag plötsligt hysteriskt röksugen á lá kedjerökning...
Ja, jo jag vet, jag ska sluta och ligger i fasen neddragning rejält från ett pkt till 2-4 cigg om dagen.... Fast igår sprack det lite granna så där.....  :redface:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2011.02.03 - 14:01:19 »

Jag snusar och har rökt. Mycket.  :shy:

Men du, jag tror du ska ta det lite lugnt med doseringen om du känner så där. Det kan ge hemska effekter vet du, så man ska inte ignorera om man känner sig konstig. Du kunde väl börja på en droppe åtminsone.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2011.02.03 - 14:11:52 »

Idag var det inte lika illa dock...men blev 'igångsatt' bättre än jag kan bli av en normal kopp kaffe :whistle: Jag kör på imorgon med, så får jag se. Kan ju vara lite av en inkörningsperiod.... :flirting:
I övrigt mår jag lite bättre, psykiskt också (weird) fastän jag är deppad pga vattenansamlingen....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2011.02.03 - 14:16:08 »

Man ska inte känna så där. Det kan faktiskt vara farligt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2011.02.03 - 14:41:19 »

 :eek: OK  :ninja: Jag ska kolla på minskning av dosen, typ en droppe...  :biggrin1:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2011.02.03 - 14:46:27 »

Jag tvår bara mina händer eftersom jag känner det lite som jag fått folk att börja hälla i sig jod. Därför vill jag framhålla att det inte är riskfritt. Börjar du få panik eller plötsliga självmordstankar så lägger du av va?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544