Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 22:46:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Apropå jod  (läst 9236 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« skrivet: 2011.01.28 - 23:34:10 »

Läste ju här om jod. Har ju haft otroligt olika värden på tre olika testomgångar som jag gjort mellan april och början av november 2010. Alltså S-TSH och S-T4 har varierat kraftigt upp och ner. Och under tiden, trots träning, full koll på matintag så brakade jag upp ca 12 kg på 3 månader.....samlar vatten som fasen, fryser, tappar hår, torr hud osv. Enligt läkarna ligger jag inom värdena, men enligt de nya värdena på S-TSH så borde jag få Levaxin, det nya ska ju vara att om man ligger på 2.5 så är något galet och där ligger jag. 'Meeen, det är ju inget fel på mig....'
Nåja, jag tänkte i alla fall prova detta med jod, så idag har jag beställt droppar...
Läste också i tråden 'Nystart' om dubbelslag på hjärtat, men jag har redan en arytmi som i o f s inte anses vara nödvändig att behandla men som är jobbig nog....
Jag får se hur det blir.

Någon här som kan bolla funderingar eller varna mig eller vad som helst???

Ja, jo, jag äter LCHF sedan flera år tillbaka....  :neutral:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.01.29 - 07:56:35 »

Hej! Jösses, du har varit borta ett tag va? 2 år!  :wave:

Sköldkörteln är skit! Men ligger du över nuvarnade gränsvärde borde du väl herregud få Levaxin?

Själv undermedicinerar jag nu som du kanske såg - och går för första gången ner i vikt. Man undrar ju hur det hänger ihop. Kanske är det som en del säger att Levaxin är skräp, bara funkar för en del. Har ju aldig känt nån förbättring av dem jag.

Beträffande jod har jag fortsatt med en droppe. Men jag läste nåt intressant nyligen skrivet en en person som verkar vettig. Att man ska aldrig öka dosen fortare än en fordubbling på en månad. Så man börjar så lågt som möjligt och trappar upp långsamt. Låter mycket vettigare.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011.01.29 - 11:37:00 »

Ja, jag reggade mig och så hände det lite och så glömde jag av det  :redface: men när jag läste om fjällmor på kif så blev jag nyfiken på det här forumet och tänkte regga mig - då dyker det upp att det redan fanns en medlem med den här mailadressen... :blush: :smack_head:

Beträffande levaxinet så säger läkaren inte ett skit om det. Alla värden ligger ju inom gränsen.....men är det normalt att ha alla hyposymptom, ett S-TSH som varierar mellan 1,7-2,5 på 6 månader? S-T4 har legat på 14-12 under samma provtagningar... Han erbjuder mig ingenting, han rekommenderade mig bara att börja träna....men herregud, det gör jag ju redan, sedan hur länge sen som helst!!!
Vad som skrämmer mig mest är att jag inte kan, hur jag än gör, bli av med min övervikt som kommit trots noga kollad LCHF....Mitt bmi har gått från 26 till 34 på bara drygt 6 månader....inte ett klädesplagg kvar i garderoben som jag kan ha och allt detta gör en ju inte mindre depp för det  :sosad:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011.01.29 - 11:53:24 »

Jaha, då fattade jag fel. Levaxin känns lite hokus polkus faktiskt. Jag har väl ätit det uppåt 15 år nu. Aldrig märkt nån skillnad, varken när jag började eller när dosen höjts. Och aldrig har nån frågat hur jag mår, vilka symptom jag har eller om jag mår bättre när doseringen ändrats.  :whistle:

Ja, jag reggade mig och så hände det lite och så glömde jag av det  :redface: men när jag läste om fjällmor på kif så blev jag nyfiken på det här forumet och tänkte regga mig - då dyker det upp att det redan fanns en medlem med den här mailadressen... :blush: :smack_head:

 :club:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.01.30 - 08:59:29 »

Tja, det här med levaxin, det hade ju varit skönt om de åtminstone provade nånting. Men icke... Känns mest som att de står som handfallna över mina symptom, inte ens en intresserad sökning hos andra läkare för att ta reda på om det finns något att göra... Alltså, det finns två symptom som jag inte har och som verkar graverande, åtminstone det ena; rubbningar i menscykeln. Det har aldrig påverkats i min kropp, vad som än hänt. Och därför, känns det som, gör han inte ett skit.... Vad gör man då...jo man prövar allt! :goggle:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2011.01.30 - 10:21:31 »

Ta det lugnt med joden bara, för säkerhets skull.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011.01.30 - 10:28:54 »

Japp, tänkte först göra testet innan 'medicinering'  :whink:
Vill ju inte använda något som jag inte behöver  :blink:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544