Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 15:14:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Om flaskvatten och flaskorna det är i  (läst 21894 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #15 skrivet: 2014.06.25 - 13:34:18 »

Lite off topic kanske men jag köpte en wigwam vattenflaska i metall för ett tag sedan och vattnet smakar jättemycket metall, aluminum tror jag. Det kan väl inte vara bra? Bara att slänga?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2014.06.25 - 14:20:33 »

Vad står det att det är för material? Har du länk förresten? De flaskorna har jag inte sett.

Mina från Clas Ohlson smakade metall första gångerna, men det försvann rätt snabbt. De är lite fuskiga, för själva gängan är jag rätt övertygad om är aluminium men där går ju korken ner så vattnet är inte i kontakt med det mer än när man häller eller dricker. Jag har bestämt mig för att de är OK.

De dyra från KleenKanteen tror jag inte smakade metall i början. Däremot smakade deras nya förbättrade sugkork gummi första månaden eller så. Skitäckligt var det. Den ganska dyra från Tatonka som man ser verkligen är rostfri tror jag smakade metall i början.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #17 skrivet: 2014.06.25 - 15:09:09 »

Hittar ingen länk tyvärr. Vit flaska med mässingsfärgade gängor, svart kork. Metallen inuti är matt som aluminium. Jag kan testa några gånger till och se om det ger med sig.

Sugkork i gummi, urk. Undviker i allmänhet allt som inte kan diskas effektivt. Funderar på att slänga mina metallsugrör med en (plast)limeklyfta på, de kan ju aldrig vara rena inuti..... Om jag använder sportflaskor steriliseras de i princip ibland men de ryker ut rätt snart.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2014.06.25 - 15:14:02 »

Har ju bara vatten i de flaskorna och man kan ju diska utvändigt, delen man stoppar i munnen. Det är för jobbigt med skruvkork när man cyklar.

Jag köpte vattenflaskor för många år sedan på Biltema eller något sådant. De skulle vara rostfria men hade också en gänga i nån annan metall. Jag lyste inuti och det var matt så jag betämde att jag var lurad. Har spart dem, tänkte jag kan ha dem till T-sprit och sånt. Men nu undrar jag om jag inte gjorde ett misstag. Rostfritt behöver ju inte vara blankt. Det poleras ju för att bli det. Och sån där matt metall släpper säkert ifrån sig mer partiklar som kan orsaka smak i början.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #19 skrivet: 2014.06.25 - 21:00:49 »

Yup skruvkork skulle du ju aldrig få upp medan du cyklar.  :smack_head:

Hade i vatten i min när jag sprang lite och då smakade det inte direkt illa, kanske var det uppstartningsbesvär. Testar några gånger till.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2014.06.25 - 22:58:49 »

Låt den stå med vatten i över dan/natten och upprepa några gånger.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #21 skrivet: 2014.06.25 - 23:57:35 »

Tack, will do!  :dog-lick:
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544