Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 07:18:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Paté med purjo  (läst 31586 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #15 skrivet: 2011.01.13 - 17:41:29 »

Traditioner är fint. Fast ibland kan det vara spännande att testa något annat. Oj, det låter nästan som om jag pratar med min dotter.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2011.01.13 - 17:47:12 »

Du förstår inte!  :cry: JAG äter leverpastej på macka. Och fjällmor vill ha mig att testa att göra pastej på nya sätt så att hon ska slippa göra det själv. Hon bryr sig inte om om jag blir tjockare igen.  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2011.01.13 - 19:47:03 »

Du förstår inte!  :cry: JAG äter leverpastej på macka. Och fjällmor vill ha mig att testa att göra pastej på nya sätt så att hon ska slippa göra det själv. Hon bryr sig inte om om jag blir tjockare igen.  :cry:


:bang_head:

men hemul då...

inte har jag väl sagt att du måste?

 :rolleyes:

Jag provar så gärna själv
och jag kan tänka mig ett hembakt surdegsbröd under det goda pålägget

Men inte för ofta för då bli jag tjockare

igen

Och det vill jag ju inte

Kram på dig, knäppo

 :bearhug:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #18 skrivet: 2011.01.13 - 20:11:08 »

Dessutom var det ju bara ett förslag på hur man kan äta leverpastej UTAN macka med tjockt med smör på.  :bg:  :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2011.01.13 - 20:25:43 »

Då kan ju ni äta det så då.  :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #20 skrivet: 2011.01.13 - 20:52:36 »

 :crazy: :blink: Och jag er edert ny svenskleraret!  :cool:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2011.01.13 - 20:57:28 »

Kan jag rå för att jag skriver blixtsnabbt va?  :tongue_wag:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #22 skrivet: 2011.01.13 - 22:27:28 »

Äsch, hemul, strunta i det j-la brödet och smöret. Bara leverpastej med gurka är precis lika gott! :cool:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2011.01.13 - 22:58:19 »

 :nonono:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #24 skrivet: 2011.01.14 - 09:01:14 »

Kan jag rå för att jag skriver blixtsnabbt va?  :tongue_wag:

 :cool2:  Du e rolig! :smooch:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2011.01.14 - 09:20:11 »

Jamen det är det som är problemet. Sen jag lärde mig touch typing skriver jag mycker fortare än jag hinner med att kolla liksom. Jag ser ju inte så bra.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #26 skrivet: 2011.01.14 - 09:42:48 »

När jag sitter och skriver på jobbet tycker alla att jag skriver så otroligt snabbt. Men det är ju bara backtangenten som smattrar. När jag måste korrigera det jag har skrivit.  :whistle: Ett fel jag gör i varje mening är att jag skriver två stora bokstäver i början av varje mening istället för en. Irriterande!  :bang_head: Men "skrivmaskins-skrivning" skulle jag gärna lära mig. När jag har tid nån gång.... Har du lärt dig det nyligen?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2011.01.14 - 10:09:35 »

Vilket roligt fel. Dina händer måste vara lite osynkade, att du håller nere Shift för länge då?

Ja, förra sommarn. Jag har alltid trott att man måste gå en kurs typ. Men så blev jag smart och googlade och hittade ett träningprogram. Jag skrev typ bara med långfingrarna förut och måste titta på tangentbordet hela tiden, så jag trodde det skulle vara jättesvårt, men det gick förvånansvärt snabbt. Tråkigt att sitta och öva, men jag blev lite besatt, du vet som med såna där dumma spel, "bara en gång till så klarar jag det nog". Jag skriver ju inte perfekt, men så många fel är det inte heller om jag skärper mig. Låg på lite över 200 nedslag i minuten sist jag kollade. Inte sekreterarfart direkt, men inte så dåligt heller.

Det är jätteskönt att kunna titta på skärmen hela tiden. Jag har ett konstigt fel som gör att mina ögonrörelser inte funkar normalt. Så att hela tiden titta från tangentbordet till skärmen och tillbaka är ganska krångligt för mig, jag kan inte göra det snabbt och jag tappar bort mig. Så det blev att jag skrev långa stycken utan att titta på skärmen alls förut. Så det är ett riktigt lyft för mig detta. Man tillbringar ju en hel del tid vid datorn. Ångrar bara att jag inte begrep för länge sen att man kunde lära sig på egen hand.  :smack_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #28 skrivet: 2011.01.14 - 10:23:42 »

Det måste ju bli en rejäl tidsbesparing att kunna skriva så snabbt och samtidigt följa det man skriver på skärmen. Jag växeltittar så som du beskriver, men jag använder de flesta fingrarna, men inte efter något vettigt mönster, så där att de har sina egna tangenter, utan de är överallt. Så blir det en massa att redigera efteråt också. Plus att jag vänder på ord och får med alla bokstäver, men i fel ordning. Tjohoo, inte ett skrivfel. Nytt personbästa tror jag! Men det blev en hiskelig massa bisatser istället.  :redface: Jag ska definitivt googla lite mera på det där. Så kanske fingrarna kan tänka sig att skriva bokstäverna i den ordning som det var tänkt. Från första början.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #29 skrivet: 2011.01.14 - 10:27:43 »

Sorla, det kan du justera så att det blir autokorrigering på det. Så gör jag nämligen också, men i alla fall i word och outlook ändrar det sig bara man skriver mellanslag efter första ordet.
Jag letar och letar, men hittar inte var man justerar i de nya versionerna av word, det bara händer ändå...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544