Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.24 - 06:01:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: sockersug av nötter?  (läst 5518 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hjärtat82
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 15


« skrivet: 2011.01.01 - 17:52:47 »

Jag har inte kört lchf så länge men jag har varit strikt och bara ätit rent animaliskt  protein, helfet ost, grädde o creme fraiche, smör,olja, ägg och ovanjordgrönsaker med max 5 % kolhydrater.

idag povade jag att äta nötter ( i panering blandad med fläsksvålar på rödspätta) med lite broccoli och hemgjord dillmajjo, och jag blev inte "nöjd" som jag blivit vid andra måltider och blev sugen på mer mat efteråt? Jag blandade mandel med paranötter och jag åt bra med mat och fett, så jag är mätt i magen med fortfarande sugen, kan det vara det (relativt till hur jag ätit på sista tiden) den höga kolhydratshalten i nötterna som triggar suget igen?

Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1 skrivet: 2011.01.01 - 21:05:31 »

Kanske, men jag skulle snarare tro att det är en liten fråga från kroppen, alltså helt enkelt att kroppen fortfarande inte riktigt litar på att den får det den behöver.

Men jag tror också att man ska lyssna lite på kroppe/hjärnan här. Inte med socker eller kolisar såklart, utan med lite mer fett. Det kanske inte ger viktnedgång imorgon, men kroppen kommer att lita på att det finns resurser och så kan du dra ner igen.

Jag upplever att fisk, särskillt vit fisk inte ger samma mättnad som kött, oavsett vad som serveras till.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011.01.02 - 20:56:14 »

En del säger ju att de får sötsug av nötter. Är det det du får då eller är du bara mer hungrig? Håller med LO om att fisk inte är lika mättande som kött, inte fågel heller.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hjärtat82
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 15


« Svara #3 skrivet: 2011.01.03 - 17:43:15 »

Jag blev mera sugen efter , jag får väl äta strikt ett tag till så kanske insulinsystemet är mera redo då... har det tagit flera år att trasa sönder det tar det väl ett tag att fixa till det :-)
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.01.03 - 18:03:57 »

Man känner massor med konstiga saker i början. Det är lätt att övertolka och tro att det beror på att man har ätit en viss sak. Ge det lite tid innan du börjar utesluta saker. Det tror jag.  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544