Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 10:09:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ealina dokumenterar  (läst 58085 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #60 skrivet: 2011.01.23 - 21:49:08 »

Men det var då det!  :bg:
 Hur mycket är det i en sån där bägare då? 300 g måste det väl vara minst? En del mår ju skitdåligt när de svullar socker. Vet inte hur jag skulle reagera för jag är perfekt.  :cool_big:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #61 skrivet: 2011.01.24 - 16:10:37 »

500g.. Hrm.

Dagens negativa: 74,3.
Jag skyller mig själv.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #62 skrivet: 2011.01.24 - 16:34:08 »

Jag mår inte illa av en engångs sockershock, men vikten plussar självklart och fingrarna svullnar.

Men jag måste säga att det var väldigt omtänksamt av dig Ealina,
att svulla upp dig lite och möta mig viktmässigt. :inlove:
Jag trodde ju att du skulle hinna till mål månader före mig.

Nu blir kampen lite jämnare, fast jag vet att du kommer att förlora ett kilo på ett par dagar.... :whink:

Min minsting är också med på tävlingen,
Han är 13 år  och och har vikten och längden ungefär som jag.
Han har svullat också upp 2-3 kg under jul och födelsedagar ( min och hans är så här i början av året).
Så vi har en gemensam plan att komma till 70-sträcket.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #63 skrivet: 2011.01.24 - 18:34:51 »

500g.. Hrm.

:nono:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #64 skrivet: 2011.02.28 - 16:32:22 »

Nuförtidens vikt ligger strax över 72. Var nere på 71,6 för ett tag sedan och lyckojublade lite, men har inte lyckats få fram den siffran på vågen sedan dess..

Dagens vikt är 72,2.

Jag har ätit väldigt strikt och bra länge nu känner jag, men det händer liksom inte så mycket.
Senaste veckan har jag varit väldigt ilsk och arg och lättstött och lättretad och lätt-tårad. Igår åt jag pasta (ja, helt vanlig vit barillaspaghetti!), imorse en vanlig limpmacka, dagens lunch innehöll potatis. Och nu, i eftermiddag är första dagen på över en vecka som jag inte har huvudvärk och jag känner mig relativt harmonisk trots barnspring och tjo och tjim :D
Attans.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #65 skrivet: 2011.02.28 - 17:10:38 »

Så huvudvärken blev botad av kolhydrater?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #66 skrivet: 2011.03.01 - 08:37:10 »

Du kanske är en person som ska landa någonstans på höga LC-nivåer. Jag tror egentligen inte pasta och limpmacka är att rekommendera. Men kanske en potatis, 1/2 dl ris etc till maten

Sedan tror jag att det finns en stor bov till bland många av oss kvinnor. PRESTATIONSÅNGEST! Vi vill göra allt så rätt, se snygga ut och må bra. Men det där sista är kanske inte det viktigaste. Det finns så mycket annat som är viktigare - typ. Rannsaka dig själv. Lyssna på kroppen! Må väl!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #67 skrivet: 2011.03.03 - 10:48:14 »

Så huvudvärken blev botad av kolhydrater?

Ja.. det verkar så.


/LO: Ja, antagligen behöver jag lite mer kolhydrater än jag trott. I alla fall just nu. Jag är en sån typisk person som absolut ska klara allting själv och helst så perfekt det bara går. Just nu har jag nog tagit på mig lite för mycket. Jag insåg det själv när jag tänkte efter, hehe.
(Föräldraledig med en 4månaders, en hektisk vardag med alla tre barnen (maken kommer hem efter barnens läggdags), pluggar på halvtid, syr så ofta jag kan (har fått återförsäljare!! Wee!!), städar, tvättar, handlar, lagar mat (olika mat till oss vuxna och barnen, suck), och uppepå detta så har barnen haft feber och nu även kräksjuka) Så det är inte konstigt att jag jag behöver lite mer energi kanske? ;)

Nej, så nu tar jag semester från alla måsten. Sy ska jag göra på helgerna, läsa lite biologi på kvällarna om jag orkar. Men i övrigt ska jag fokusera på att leva i nuet, busa med barnen och försöka må bra bara. Vikten får komma i andra hand. Och disken med ;)
Loggat

/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #68 skrivet: 2011.03.03 - 12:42:31 »

Vad bra att du tar hand om dig!

Disken kan barnen ta! :nod-yes:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #69 skrivet: 2011.03.03 - 14:38:43 »

Välkommen i potatisklubben! :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #70 skrivet: 2011.03.03 - 17:26:15 »

Jag minns fortfarande hur det var med tre små och en make som kom hem väldigt sent och det regnade hela den sommaren...
Uch säger jag bara.
Mitt i allt klokt att ta hand om dig själv, annars fungerar ju ingenting hos er , det är ju solklart!
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #71 skrivet: 2011.03.06 - 02:50:32 »

Nej, så nu tar jag semester från alla måsten. Sy ska jag göra på helgerna, läsa lite biologi på kvällarna om jag orkar. Men i övrigt ska jag fokusera på att leva i nuet, busa med barnen och försöka må bra bara. Vikten får komma i andra hand. Och disken med ;)
Hahaha! Just disken var ungefär det enda jag tyckte var viktigt att få undan när jag hade en liten och pluggade. Blev så jäkla irriterad om det var en massa ivägen, och detta naturligtvis för att jag lagade mat tre eller fyra gånger om dagen. Däremot ska man absolut göra saker som man trivs med när man har en liten, så sy (om detta är något du gillar), ska du absolut inte bara inskränka till helger om det är ett intresse. Det ska du göra när du känner för det, vilket du egentligen redan har sagt. För ungarna går absolut först!  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #72 skrivet: 2011.05.06 - 15:54:20 »

Happhapp. Efter 2 månader med måbra-koll snarare än vikt-koll är jag äntligen här inne igen!
Jag har lyckats gå tillbaka upp i vikt igen (ja, jag har ätit helt fel och i kombination med medicin som har viktökning som biverkning så var det inte lättare) och har hamnat alldeles för högt för mitt eget bästa.  :smack_head:

Nu ligger jag på 78 och har jäääättelångt kvar till min målvikt..  :worried:
Ovanpå det hela har jag ont överallt och har svårt att komma ut på dagliga promenader. Försökte röra på mig lite med hjälp av wii-brädan och det gick väl bra just medan jag höll på, men jag hade så ooont i fötterna i flera dagar efteråt..
Men läste för evgheter sedan att lchf kan fungera mot ontet så det gör mig lite extra motiverad att äta ordentligt  :nod-yes:

Så, well. Dag 1 på resten av mitt liv.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #73 skrivet: 2011.05.06 - 16:01:47 »

Välkommen tillbaka.  :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #74 skrivet: 2011.05.06 - 16:06:11 »

Tack  :wave:
Loggat

Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544